اعزام ۱۲۰ دانشجوی خارجی به اردوی راهیان نور

دبیر اجرایی قرارگاه راهیان نور جنوب گفت: ۱۲۰ نفر از دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند به واسطه بسیج دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید ایمان یاراحمدی گفت: کاروان اعزامی دانشجویان خارجی به اردوی راهیان نور از کشورهای ژاپن، افغانستان، لبنان، عراق، مراکش، تاجکستان و کشورهای اروپایی هستند که در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

وزیر آموزش و پرورش از اعزام یک میلیون دانش‌آموز به راهیان نور خبر داد

وی افزود: کاروان ۱۲۰ نفر دانشجویان خارجی روز گذشته از کانال کمیل، فتح المبین، شهید باقری، هویزه دیدن کردند و امروز به زیارت یادمان شهدای عملیات کربلای پنج در شلمچه می‌روند.

یار احمدی تصریح کرد: برخی از دانشجویان تحت عنوان «خادم شهدا» به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

دبیر اجرایی قرارگاه راهیان نور جنوب با تاکید بر اینکه این کاروان در راستای گردشگری جنگ و معارف دفاع مقدس راهیان نور انجام می‌شود، گفت: راویان مسلط به زبان‌های بین المللی در مناطق عملیاتی فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی مردم ایران در دفاع مقدس و پشتیبانی خانواده‌های آن‌ها در پشت جبهه را به عنوان الگوی عملی پایداری به سیاست ها، اهداف نظام و انقلاب برای دانشجویان تبیین می‌کنند.

یاراحمدی درباره هدف از برگزاری اردوی راهیان نور هم گفت: رهبر در دیدار با جوامع هنری و اثرگذاران دفاع مقدس در حوزه بین الملل فرمودند: مردمان دنیا باید نقش دولت‌ها را در دفاع مقدس متوجه شوند و کتاب‌ها و فیلم‌ها به زبان آن‌ها ترجمه شود، برای پیروی از دستورات مقام معظم رهبری اردوهای راهیان نور برای دانشجویان خارجی هم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =