اعزام بیش از دو هزار دانشجوی یزدی به اردوی راهیان نور

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در اردوی راهیان نور مکتب شهید سلیمانی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، مجید صادقی، با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۹۹۸ نفر از استان یزد به راهیان نور غرب، شمال غرب، دریایی و جنوب کشور اعزام شدند که تقریبا ۴ هزار و ۹۰۰ نفر آنها دانش‌آموز و مابقی از سایر اقشار کارگری، هنرمندان و محلات و... بودند.

وی افزود: از مجموع دانش‌آموزان اعزامی به راهیان نور یک‌هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز پسر و ۳ هزار دانش‌آموز دختر بوده‌اند و تا پایان سال جاری نیز یک‌هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز پسر به مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: بازه زمانی اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب از ۲۱ بهمن آغاز می‌شود و تا پایان سال و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان تقریبا دو هزار تا دو هزار و ۲۰۰ دانشجو و از اقشار مختلف از جمله محلات نیز هزار نفر از استان یزد به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه هر سال برای اعزام راهیان نور بدین گونه است که از ابتدای تابستان تا قبل از ایام اربعین اعزام کاروان راهیان نور به مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه انجام می‌گیرد و پس از آن در اواخر مهرماه اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنوب و استان خوزستان آغاز می‌شود که ابتدا دانش‌آموزان و سپس دانشجویان و محلات اعزام می‌شوند.

صادقی عنوان کرد: اردوی راهیان نور مکتب شهید سلیمانی نیز از ابتدای سال در استان یزد برقرار بوده است که اقشار مختلف مردم به استان کرمان و برای زیارت مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعزام می‌شوند و تقریبا در سال جاری حدود ۱۰ هزار نفر از استان یزد از طریق محلات و پایگاه‌های بسیج به این محل اعزام شدند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر./

کد خبر: 1218709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =