دولت سیزدهم زمینه ساز مدیریت جوانِ تحول‌گرای انقلابی باشد

محمدعلی بنی‌سعید*

گروه استانی ایسکانیوز- سخنان اول فروردین مقام معظم رهبری نشان از آن دارد که دیگر جای آزمون و خطایی در مدیریت کشور وجود ندارد. در این مورد لازم است مسئولین و متولیان امر باید دیدگاه‌شان را نسبت به جوانان و قشر نخبه جامعه تغییر دهند. چرا که سیاست‌گذاری‌های کلان جامعه بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌ها و افکار جوانانی که در بطن جامعه هستند و مشکلات و ظرفیت‌ها را بیش از هرکس دیگر درک و احصا می‌کنند، میسر نخواهد شد. از این رو دولت و کارگزاران نظام اسلامی باید به این موضوع بیش گذشته توجه داشته باشند و جوانان را به عنوان حلقه‌های میانی، بین خود و مردم بدانند و زمینه‌ساز مدیریت جوان‌ِ تحول گرا انقلابی در دولت سیزدهم باشند.

در سال‌های اخیر به خوبی دیدیم و شنیدیم که هرجایی به جوانان اعتماد شد در آنجا تحول صورت گرفت و همان باعث عزت و غرور و افتخار برای مهین اسلامی‌مان شد. پیروزی انقلاب ۵۷، ۸ سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و نابودی بزرگ‌ترین تروریست‌های منطقه، دستاوردهای فرهنگی، سیاسی، علمی و نظامی، از رتبه ۱ تولید علم در بین کشورهای اسلامی گرفته تا رتبه اول رشد علوم پایه و علوم پزشکی در جهان، از قرار گرفتن در بین ۸ کشور برتر حوزه سلول های‌بنیادی، تا جا گرفتن میان ۸ کشور دست یافته به فناوری هوافضای بومی، همه این‌ها و خیلی از موفقیت‌های برتر جهانی مرهون اعتماد به جوانان و نخبگان کشور بود.

حال، پس از موفقیت‌های چشم گیر کشور در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، هوافضا، نانو و..‌. توسط جوانان، دشمن در صدد نفوذ به بدنه مدیریتی کشور بر آمده و سعی در تلقین واژه "ما نمی‌توانیم در میان جوانان" است. این به آن معنا است که دشمن نقاط قوت ما که همان جوانان فرهیخته و کارآمد هستند را یافته و به دنبال آن است که به هر نحوی نقش آن‌ها را کم رنگ و از دیده‌ها محو کند. اما سخنان مقام معظم رهبری نقشه‌ها را نقش بر آب کرد و ایشان با تاکیدات خود مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های تحول گرایانه که به وسیله جوانان و نخبگان جامعه هدایت می‌شود، فتنه‌های دشمن را خنثی کرد.  حالا این مدیران و کارگزاران ایران اسلامی هستند که باید با اعتماد و اعتقاد خود به جوانان نخبه و کارآمد نظام، به تبعیت از امام امت خود زمینه‌ساز مدیریت جوانِ تحول گرا باشند تا در سال جاری شاهد مهار تورم و ایجاد یک ثبات اقتصادی در کشور باشیم و به تبع آن رشد تولید رونق بگیرد که می‌تواند به شکل‌گیری دولت اسلامی کمک کند.

فعال رسانه‌ای استان خوزستان

کد خبر: 1175527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =