ممنوعیت تیک تاک برای کارمندان استرالیا

استرالیا جدیدترین متحد آمریکا است که با ادعای برخورداری از دغدغه‌های امنیتی، استفاده از نرم افزار چینی تیک تاک را برای کارمندان دولت ممنوع می‌کند.

به گزارش گروه فناوری ایسکانیوز، به نقل از رویترز، استرالیا امروز سه شنبه از تصمیم خود برای ممنوعیت استفاده از «تیک تاک» بر روی همه دستگاه‌های دولت فدرال خبر داد و مدعی شد که این اقدام را به واسطه دغدغه‌های امنیتی که در قبال این نرم افزار چینی دارد، انجام می‌دهد.

به این ترتیب، دولت کانبرا هم به جمع آن دسته از متحدان آمریکا پیوست که از بیم دسترسی دولت پکن به اطلاعات شهروندانشان، استفاده از یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر را ممنوع کرده اند.

کاربران تیک تاک ناجی اپ چینی در آمریکا شدند

بیم آن می‌رود که این مسئله به تنش‌های دیپلماتیک استرالیا با چین که حکم بزرگترین شریک تجاری کانبرا را دارد، دامن بزند.

اواخر ماه گذشته، دو نهاد بزرگ سیاست‌گذار اتحادیه اروپا یعنی کمیسیون و شورای این اتحادیه استفاده از تیک تاک را روی تلفن‌های کارکنان به دلایل امنیت سایبری ممنوع کردند.

مجموعه‌ای از دولت‌ها و نهادهای غربی، از جمله پارلمان انگلیس، پارلمان نیوزیلند و دولت‌های فرانسه، کانادا، هلند و بلژیک هم در هفته‌های اخیر استفاده از تیک تاک را برای کارکنان دولت ممنوع کرده اند.

کارکنان نهادهای فدرال آمریکا نیز حق استفاده از این اپلیکیشن فراگیر را ندارند.

تیک تاک که تحت مالکیت شرکت چینی «بایت دنس» است، متهم شده که داده‌های کاربران خود را در اختیار دولت پکن قرار می‌دهد.

«شو زی چو» مدیر ارشد اجرایی تیک تاک، چندی پیش با حضور در کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان ایالات متحده، این اتهام را رد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =