رقابت‌ انتخاباتی در ترکیه هر روز داغ‌تر می‌شود/ اردوغان همچنان عقب‌تر از کمال قلیچدار اوغلو

رقابت‌های انتخاباتی در ترکیه روز به روز در حال گرم‌تر شدن است و بر اساس نتایج نظرسنجی‌ موسسات معتبر داخلی ترکیه، قلیچدار اوغلو نسبت به رقیب خود برتری 2.6 درصدی دارد و به نظر می‌رسد فاصله نماینده احزاب مخالف نسبت به اردوغان روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه که قرار است روز 14 می (برابر با 24 اردیبهشت) برگزار شود، رقابت انتخاباتی بین دو نامزد اصلی یعنی رجب طیب اردوغان –رئیس جمهور فعلی و نماینده حزب عدالت و توسعه- و کمال قلیچدار اوغلو –نماینده احزاب مخالف- به شدت اوج گرفته است.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌ موسسات معتبر داخلی ترکیه، قیلیچدار اوغلو نسبت به رقیب خود برتری 2.6 درصدی دارد و به نظر می‌رسد فاصله نماینده احزاب مخالف نسبت به اردوغان روز به روز در حال افزایش است. شواهد امر نشان می‌دهد که اتفاقات پس از زلزله و انتقاداتی که نسبت به عملکرد دولت به وجود آمد، تاثیر قابل توجهی بر کاهش محبوبیت رئیس جمهور ترکیه داشته است.  

اردوغان آچمز شد! / صف‌آرایی مخالفان رئیس‌جمهور ترکیه با ائتلافی قوی‌تر از قبل

علاوه بر این، عمکرد خود احزاب مخالف و لابی میز شش گانه برای اجماع بر سر گزینه انتخاباتی و حمایت همه جانبه از کمال قلیچدار اوغلو موجب اقبال بیشتر نماینده جبهه مخالف دولت در ترکیه شده است. همچنین حمایت و بیانیه مشترک دو شهردار کلان شهر ترکیه از قلیچدار اوغلو موجب معطوف شدن توجهات به وی و ایجاد یک ائتلاف قوی تر برای او شد.

به گفته «اوزر سنکار» -مدیر موسسه «مترو پل»- بسیاری از مردم انتظار پیروزی قلیچدار اوغلو را دارند و این در حالی است که وی تا قبل از وقوع زلزله در نظرسنجی‌ها فاصله زیادی با اردوغان داشت. هر چند که به اعتقاد سنکار، هنوز برای قضاوت نهایی در مورد نتیجه انتخابات زود است و آرای خاستری نقش به سزایی در پیروزی نهایی هر یک از نامزدها خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =