عضو کمیته داوران: فقط ۲ داور لیگ اضافه وزن دارند! /  باشگاه‌ها جای بیانیه بر تیمشان تمرکز کنند

عضو کمیته داوران گفت: باشگاه‌ها بجای بیانیه دادن و اعتراض به داوری، به وظایف خودشان توجه کنند تا به داوری هم کمکی کرده باشند.

علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز درباره اعتراضات اخیر به داوری گفت: بیش از ۴۰ سال است که در مباحث داوری حضور دارم و همواره داوری‌ فوتبال ایران هم در مسیر صعود بوده است و هم در مسیر سقوط؛ امسال اعتراضات بیشتر شده است که دلیلش فشار زیاد بر داورهاست.

وی ادامه داد: باشگاه‌ها بجای بیانیه دادن و اعتراض به داوری، به وظایف خودشان توجه کنند تا به داوری هم کمکی کرده باشند.

عضو کمیته داوران با اشاره به اختلاف نظر درباره صحنه مشکوک به هند بازی دربی، اظهار کرد: پنج‌شنبه هفته گذشته، یوفا جلسه‌ای برپا کرد و مباحثی مثل خطای هند را مورد بحث قرار داد؛ در خصوص صحنه مشکوک دربی نیز باید گفت که حدود ۷۰ درصد از کارشناسان، اعتقادی به هند نداشتند و ۳۰ درصد هم نظرشان بر هند و پنالتی بود.

خسروی با مخالفت نسبت به کارشناسانی که می‌گویند هر برخورد توپ با دست، هند است؛ عنوان کرد:  هر توپی که با دست برخورد کند، هند نیست؛ خطای هند شرایط و قواعد خاصی دارد، به عنوان مثال: اگر توپ به دست تکیه‌گاه بخورد کند هند نیست؛ افرادی که چنین بحثی را مطرح می‌کنند، اطلاعات کافی ندارند.

۵ داور و یک ناظر ایرانی در فوتبال المپیک حضور پیدا می‌کنند

وی افزود: بدلیل اهمیت بازی دربی ۱۰۰ این حجم از حساسیت بر داوری طبیعی است، همچنین اختلاف نظر در فوتبال و بخصوص درباره دربی تهران وجود دارد که این هم طبیعی است.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بررسی عملکرد داوران، تشریح کرد: داوران در هفته‌های اول لیگ اشتباهاتی داشتند اما  از هفته پانزدهم بهتر شدند؛ از ۲۰ نمره به داوری‌ها نمره ۱۵ را می‌دهم، سعی بر این است که این نمره بیش‌تر شود.

خسروی در انتهای گفت‌وگو با اشاره به اضافه وزن برخی از داورها، خاطر نشان کرد: تنها دو داور لیگ که در قضاوت‌ها حاضر هستند، اضافه وزن دارند اما مابقی در شرایط خوب جسمانی قرار دارند و آمادگی لازم را دارند. برخی از داوران هم برای آمادگیشان، هفته‌ای پنج جلسه تمرین می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =