کشف مومیایی ۱۲۰۰ ساله یک پسر نوجوان در پرو

باستان‌شناسان یک مومیایی را در پرو کشف کردند که قدمتش به هزار سال پیش برمی‌گردد و مربوط به دوران پیش از اینکاها می‌شود.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ این مومیایی احتمالا متعلق به یک نوجوان است که در یک بقچه پیچیده شده و در یک قبر زیرزمینی دفن شده است. داخل بقچه قطعاتی از سرامیک، طناب و تکه‌هایی از پوست و مو هم پیدا شده است.

کشف مومیایی‌هایی با زبان طلا

باستان‌شناسان می‌گویند که این مومیایی در جایی کشف شده که بقایای هشت کودک و ۱۲ فرد بزرگسال پیدا شده است که ظاهرا حدود ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰ سال پیش قربانی شده بودند.

پرو در حالی که بیشتر به خاطر خلوتگاه سلطنتی اینکاها در ماچوپیچو در بالای کوه شناخته می‌شود، فرهنگ‌های مختلف ماقبل اسپانیایی را در خود جای داده که در قرن‌ها قبل از قدرت گرفتن امپراتوری اینکاها، عمدتاً در امتداد سواحل مرکزی کشور و در رشته کوه‌های آند، توسعه می‌یافتند.

کشف مومیایی ۱۲۰۰ ساله یک پسر نوجوان در پرو

محققان معتقدند که این نوجوان هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۲۰۰ سال پیش زندگی می‌کرده و به فرهنگ لیما یا ایچما تعلق داشته است. مکانی که این مومیایی در آن کشف شده، دارای ویرانه‌های چهار هرم و سایر بناهایی مانند دیوارهایی است که مانند یک مارپیچ چیده شده‌اند.

به گفته باستان‌شناسان، این منطقه احتمالا توسط مردمی از سواحل و ارتفاعات آند اشغال شده بود. این منطقه که در نزدیکی شهر لیما واقع شده، یک منطقه گرد و خاکی به شمار می‌آید و تصور می‌شود که یک مرکز تجاری پررونق در دوران باستان بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =