شروط پروژه جایگزین خدمت سربازی برای برگزیدگان مسابقات ربوکاپ اعلام شد

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان شروط پروژه جایگزین خدمت سربازی برای برگزیدگان مسابقات ربوکاپ را اعلام کرد.

ناصر باقری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی جایگزین خدمت سربازی دانش آموزان برگزیده مسابقات ربوکاپ می‌شوند، اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان برای حمایت از نخبگان اقدام به پذیرش پژوهش‌های خوب به جای دوران سربازی کرده است.

روند جذب نخبگان به عنوان هیئت علمی اعلام شد

وی ادامه داد: اکثر دانش آموزان زمانیکه وارد دانشگاه می‌شوند و دوران دانشجویی را سپری می‌کنند به سدی به نام دوران سربازی بر می‌خورند. بنیاد ملی نخبگان برای حل این مشکل، طرحی را تهیه کرده است که بر اساس آن اگر آنان امتیازات لازم را کسب کنند، می‌تواند به خدمت سربازی نروند. البته حتما آنها باید ۲ ماه دوران آموزش نظامی را بگذرانند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان درباره شروط جایگزین طرح پژوهشی به جای دوران سربازی عنوان کرد: این دانش آموزان اگر پویایی علمی را در دوران دانشجویی حفظ کنند، با توجه به امتیازاتی که آورده‌اند، می‌توانند طرح پژوهشی را به بنیاد نخبگان ارائه دهند.

وی با تصریح بر اینکه جایگزینی طرح پژوهشی به جای دوران سربازی در اصل برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها است، گفت: بنیاد ملی نخبگان برای حمیات از دانش آموزان  برگزیدگان مسابقات ربوکاپ آزاد ایران تصمیم گرفت که این جایگزینی را برای دانش آموزان نیز در نظر بگیرد. البته به شرط داشتن شرایط مد نظر این جایگزینی صورت خواهد گرفت.

باقری مقدم در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که در مسابقات ربوکاپ برگزیده شدند، امتیاز آنها ذخیره می‌شود تا در آینده و پس از دوران دانشجویی از آن استفاده کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1180873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =