قاسم عموعابدینی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که ارزیابیهایی که دانشجویان از عملکرد استادان دارند، راهکار موثری برای افزایش کیفیت آموزش در دانشگاههاست، اظهار کرد: این ارزیابیها به صورت محرمانه انجام میشوند و دانشجویان میتوانند بدون نگرانی نظرات خود را مطرح کنند.
ضرورت تدوین آییننامه جامع مدیریت پارکهای علم و فناوری
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به این که کرونا شرایطی را ایجاد کرد که برخی کلاسها به دلیل مجازی بودن، کیفیت لازم را نداشتند، افزود: معاونت آموزشی هر دانشگاه، یک اداره کل دارد که ماموریت آن برنامهریزی و ارزیابی کیفیت آموزشی است.
وی گفت: اگر گزارشهایی در مورد کمکاری استادان به معاونت آموزشی برسد، حتما پیگیری خواهد شد. در راستای بالا بردن کیفیت آموزش در دانشگاه، از استادانی که بهترین عملکرد را در اداره کلاس، تدریس و تربیت دانشجویان دارند، به عنوان سرآمدان آموزشی تقدیر خواهیم کرد.
عموعابدینی با تصریح بر این که ۲۰ استاد در کل کشور به عنوان سرآمد آموزشی معرفی میشوند، یادآور شد: یکی از مزیتهای معرفی سرآمدان آموزشی این است که استادان را تشویق به انجام بهتر وظایفشان میکند.
معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه خاطرنشان کرد: سرآمدان آموزشی برای نخستین بار است که در جامعه دانشگاهی ایران، در حال اجرا است.
وی با تاکید بر این که مکانیسم ارزیابی استاد توسط دانشجویان، از طریق سامانه انجام میشود، افزود: هیچ کدام از مدیران دانشگاهی نمیتوانند نقشی در این نظرسنجی داشته باشند. چرا که این ارزیابیها به صورت کاملا محرمانه و از طریق سامانه کل دانشگاه انجام میشود.
عموعابدینی با بیان این که ارزیابیهای دانشجویان از استادان، تاثیر مستقیمی بر ارتقای اعضای هیئت علمی دارد، اظهار کرد: به همین دلیل، میتوان گفت کاغذی نبودن ارزیابیها، سبب اطمینانبخش شدن ارزیابیها میشود.
انتهای پیام/
نظر شما