ضرورت تدوین آیین‌نامه جامع مدیریت پارک‌های علم و فناوری

وزیر علوم بر ضرورت تدوین آیین‌نامه جامع مدیریت پارک‌ها تأکید کرد و گفت:روسای پارک‌ها باید در شوراهای کلان و تصمیم‌ساز دانشگاه‌ها حضور داشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل امروز جمعه در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری استان‌های کشور که به میزبانی پارک علم و فناوری فارس در شیراز برگزار شد، به تقابلی که به گفته روسای پارک بین پارک‌های استانی و دانشگاهی برای همکاری شکل می‌گیرد اشاره کرد و افزود: بدون شک همکاری بین پارک‌های دانشگاهی و استانی موجب شکل گرفتن تقابلی بین رؤسای این پارک‌ها می‌شود لذا باید راهکار و تدابیر لازم برای حل این مشکل را بیندیشیم و از نقطه نظرات افراد فعال در این عرصه بهره ببریم.

جایزه ۳۰۰ میلیون تومانی برای مجلاتی که وارد نمایه‌های بین‌المللی شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: البته در خصوص پارک‌های استانی تکلیف مشخص است؛ رئیس پارک را عضو شورای دانشگاه و رئیس دانشگاه را عضو شورای پارک قرار می‌دهیم.‌ در رابطه با رؤسای پارک‌های دانشگاهی و استانی هم باید شرایطی فراهم شود تا همواره ارتباط سیستماتیک بین رؤسای پارک‌های استانی و دانشگاهی برقرار باشد و مشکل تقابل دانشگاه‌ها حل و ماموریت پارک‌ها مشخص شود.

زلفی‌گل بر ضرورت تدوین آیین‌نامه جامع مدیریت پارک‌ها تأکید کرد و با بیان اینکه روسای پارک‌ها باید در شوراهای کلان و تصمیم‌ساز دانشگاه‌ها حضور داشته باشند، افزود: حضور روسای پارک‌ها به عنوان شخصیت حقوقی در شورای دانشگاه، هیات ممیزه و هیات امنا ضروری است؛ این موارد باید در آیین‌نامه جامع مدیریت پارک‌ها مورد توجه قرار بگیرد. بدون شک وزارت علوم نیز رسیدگی به این آیین نامه را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه محور فناوری استان پارک علم و فناوری است و یکی از سیاست‌های وزارت علوم ایجاد پردیس است، اظهارکرد: سیاست ما ایجاد پردیس است‌، باز هم تأکید می‌کنم که در اولین فرصت در وزارت علوم جلساتی برای تدوین و اصلاح آیین نامه مدیریت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: البته برای پیشبرد اهداف‌مان در مسیر توسعه پارک‌های علم و فناوری باید آسیب شناسی هم انجام شود. در عرصه صنعت جا برای فعالیت همه پارک‌ها است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری باید با توجه به موقعیت خاص هر استان ایجاد شوند، گفت: راه‌اندازی مراکز رشد، پردیس یا پارک علم و فناوری در دانشگاه‌ها باید با سیاست‌ دنبال شود. نباید این کار مانند توسعه بی‌رویه دانشگاه‌ها ما را با مشکل مواجه کند.

زلفی گل بیان کرد: باید هم اندیشی شود و تصمیمات عاقلانه باشد. ما مجری نظرات روسای پارک علم و فناوری هستیم. روسای پارک‌های علم و فناوری می‌توانند نظرات و تدابیر خود را ارایه دهند تا ما پیشنهادات و ایده‌های خوب را به مرحله اجرا برسانیم.

در این مراسم زنگ دور دوم‌ طرح دستیار فناور به صدا درآمد و از پوستر دومین طرح دستیار فناور رونمایی شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین از برج فناوری فارس که از مصوبات سفر رییس جمهور به استان فارس بود، بازدید کرد.

پایان پیام/

کد خبر: 1181130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =