تعداد داعشی‌های مسلح در عراق به ۷۰۰ تن کاهش یافت

رئیس حشد شعبی عراق اعلام کرد، تعداد داعشی‌های مسلح در این کشور به ۷۰۰ تن کاهش یافته و این گروه تروریستی جایگاه رسانه‌ای خود را از دست داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، فالح الفیاض، رئیس این نهاد در کنفرانس امنیتی در استان نینوا با اشاره به حکمرانی نزدیک به ۴۰ سال حزب بعث گفت: اجازه نخواهیم داد دیکتاتور دوباره بر ما چیره شود.

مهره اصلی شبکه داعش خراسان دستگیر شد

وی گفت، حشد شعبی مخالف گروه تروریستی داعش بود. این گروه خاستگاه اجتماعی خود را از دست داده است و شمار آن به میزان ۲۸ درصد رسیده است.

الفیاض افزود، تعداد داعشی‌ها به ۷۰۰ تن کاهش یافته و این به معنای فروپاشی این گروه تروریستی است. داعش رسانه را یکی از اجزای اصلی آن بوده، از دست داده است. موسسه‌های رسانه‌ای داعش به شدت ضعیف شده‌اند.

رئیس حشد شعبی گفت، قدرت داعش در زمینه جنگی نیز به شدت ضعیف شده است.

وی همچنین از فتوای جهاد کفایی مرجع تقلید شیعیان عراق در نجف اشرف قدردانی کرد و گفت، کشور دچار بحرانی شد که قبل از فتوای مرجعیت و درخواستش برای بسیج شدن مردم، نزدیک بود آینده‌اش نابود شود.

الفیاض گفت، عراق به دست خودش آینده‌اش را می‌سازد و آزادی خود را از کسی گدایی نمی‌کند.

سازمان حشد شعبی قدرت نظامی مهم و ضروری در حفظ امنیت و ثبات نینوا و تمامی استان‌هاست و علاوه بر آن در ارائه کمک‌های بشردوستانه و خدماتی بسیار کارگشاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =