طوطی‌ها عاشق تماس تصویری با دوستان‌شان هستند

تحقیقات نشان می‌دهد که طوطی‌ها از تماس ویدئویی با دوستان خود لذت می‌برند، درست مانند ما که با انسان‌های مورد علاقه‌مان مکالمه تصویری برقرار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ یافته‌های مطالعه اخیر محققان دانشگاه نورث‌ایسترن و MIT در آمریکا و دانشگاه گلاسکو در بریتانیا می‌تواند روش جالبی را برای مراقبت بهتر از ده‌ها میلیون طوطی در سراسر جهان باشد که در داخل خانه به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند.

محققان روی ۱۵ طوطی که به طور داوطلبانه با تعدادی از طوطی‌های دیگر در تلفن همراه و تبلت تماس گرفتند، تحقیق کردند. این تحقیق نشان داد که طوطی‌ها بلافاصله جذب این تماس تصویری می‌شدند و در حین تماس، حرکات بیشتری از خود نشان می‌داند، آواز می‌خواندند و بازی می‌کردند. حتی دوستی‌هایی نیز بین آنها شکل گرفت و در برخی موارد آنها ترجیح می‌دادند که در صورت انتخاب کدام طوطی را صدا بزنند. جالب اینجاست که  محبوب‌ترین طوطی‌ها آنهایی بودند که بیشترین تماس‌ها را آغاز کردند. این امر نشان از محبوبیت رفتار متقابل اجتماعی در میان پرندگان دارد.

پرندگان از فیزیک کوانتوم برای جهت‌یابی استفاده می‌کنند

ایلینا هیرسکیج داگلاس، دانشمند کامپیوتر از دانشگاه گلاسکو در بریتانیا، می‌گوید: فناوری تماس ویدئویی در روزهای اولیه همه‌گیری کرونا به افراد زیادی کمک کرد، جایی که انزوا و عدم رفت‌وآمد برای کاهش سرعت انتشار این ویروس حیاتی بود.

او می‌افزاید: ۲۰ میلیون طوطی در خانه‌های مردم در آمریکا به عنوان حیوان خانگی زندگی می‌کنند و ما می‌خواستیم بفهمیم آیا ممکن است از تماس تصویری نیز بهره‌مند شوند یا خیر و آیا این تجربه به نفع آنها و مراقبانشان است یا نه؟

طوطی‌ها از باهوش‌ترین حیوانات و برای این مطالعه یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. آنها دید خوبی دارند و می‌توانند حرکات را روی صفحه‌نمایش جلویشان تفسیر کنند.

طوطی‌ها عاشق تماس تصویری با دوستان‌شان هستند

در این مطالعه دو هفته برای طوطی‌ها دوره آزمایشی گذاشته شد تا یاد بگیرند که زنگی را به صدا درآورند تا صاحب‌شان تبلتی را برای برقراری تماس ویدئویی برای آنها بیاورد. این زنگ به آنها امکان داد تا داوطلبانه تماسی را آغاز کنند که می‌توانست تا ۵ دقیقه طول بکشد. هر زمان که نشانه‌ای از استرس در آنها دیده می‌شد، تماس توسط صاحب آنها قطع می‌شد.

بعد از این مرحله، صاحبان طوطی گزارش دادند که ارتباط‌شان با این حیوانات خانگی بیشتر و بهتر شده و برخی از طوطی‌ها حتی در طرف دیگر تماس ویدئویی به انسان‌ها وابستگی نشان دادند. به نظر می‌رسد که پرندگان نیز از توجه بیشتر مردم و طوطی‌ها لذت می‌برند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =