استخدام محیط‌بانان باید افزایش یابد

سرهنگ محبت خانی از استخدام سالانه حدود ۵۰۰ محیط بان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود این رقم دو برابر شود، چون ما هر سال با ۱۵۰ محیط بان بازنشسته مواجه هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده جدید یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگویی که به مناسبت هفته محیط زیست انجام شد گفت: محیط بانان در کلیت سازمان محیط زیست در نقش کارکنان عملیات اجرایی به صورت شیفتی در مناطق چهارگانه کشور با نثار جان خود به خدمت می‌پردازند تا از حیات وحش کشورمان پاسداری کنند.

خبر خوب رئیس سازمان محیط زیست درباره حقابه هیرمند

او با بیان اینکه ۸۰ میلیون محیط بان مورد نیاز کشورمان است افزود: برای حفاظت از محیط زیست کشورمان باید تمام امکانات و نیروی انسانی و تجهیزات لازم را به کار ببریم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، بحث کمبود نیروی انسانی در این عرصه را به عنوان یک معضل بزرگ دانست و گفت: ما با تقدیم ۱۵۰ شهید و ۳۰۰ جانباز محیط بان توانستیم حفاظت و حراست محیط زیست را به خوبی انجام دهیم.

محبت خانی در ادامه بیان کرد: در هر سال حدود ۵۰۰ محیط بان استخدام می‌شود که انتظار می‌رود این رقم دو برابر شود، چون ما هر سال با ۱۵۰ محیط بان بازنشسته مواجه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه یک محیط بان با خطرات جانی زیادی روبروست افزود: خانواده محیط بان نیاز به مراقبت و تأمین معاش و توجه از سوی قانون گزاران و سیاستمداران دارند و با وجود خطراتی، چون تصادف، تغییرات جوی ناپایدار، شکارچیان متخلف و سقوط از ارتفاعات یک محیط بان قطعاً با تجهیزات سنتی و محدود نمی‌تواند از آرامش و ثبات لازم برخوردار باشد.

او تصریح کرد: بارها دیده شده که یک محیط بان پس از دوره زمانی ۵ روزه یا ۱۰ روزه به آغوش خانواده برمی گردد و نداشتن حقوق کافی و تسهیلات مورد نیاز نمی‌تواند خانواده و خود محیط بان را از رضایت شغلی لازم برخوردار سازد.

محبت خانی از بودجه ناچیز سازمان محیط زیست انتقاد کرد و گفت: با این بودجه نمی‌توان تجهیزات به روز و مورد نیاز یک محیط بان را تامین کرد ضمن اینکه شکارچیان غیر مجاز تا دندان هم مسلح هستند و از سلاح گرم استفاده می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست ضمن تقدیر از حمایت‌های کنونی سازمان محیط زیست اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد بودیم که رئیس سازمان محیط زیست بیش از ۱۳۸ مرتبه از پاسگاه‌های محیط بانی بازدید داشته و مشکلات محیط بانان را به شکل چهره به چهره دریافت کرده و این از اتفاقات خوبی است که دیده می‌شود و مورد دیگر هم حمایت رسانه‌ها از محیط زیست و محیط بانان است.

به گزارش ایسکانیوز، محیط بان فردی است که به حفاظت و کنترلِ عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور می‌پردازد. محیط بانانِ سازمان حفاظت محیط زیست از نظر قوانین استخدامی، کارمند دولتی به شمار می‌رود. اما با توجه به شرایط کاری خویش، وضعیتی شبیه به نیروهای انتظامی یا شبه‌نظامی دارند.

کد خبر: 1184881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =