حقوق نخبگان متناسب با قانون وزارت کار است/ بررسی سالانه فعالیت‌های علمی نخبگان

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان توضیحاتی درباره میزان حقوق دریافتی نخبگان ارائه کرد.

ناصر باقری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مهاجرت نخبگان در مقاطع تحصیلی مختلف اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان برای ماندگاری این افراد و حمایت از آنها طرح‌های گوناگونی در اولویت فعالیت‌ها قرار داده است. 

شروط پروژه جایگزین خدمت سربازی برای برگزیدگان مسابقات ربوکاپ اعلام شد

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه برگزیدگان یعنی دارندگان نشان‌های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیادهای ملی دانش آموزی و رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی یعنی یک تا 100 جزو نخبگان مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند، عنوان کرد: اگر این دانش آموزان یا متقاضیان کنکور در رشته‌های اولیت دار و مورد نیاز کشور مانند رشته های علوم پایه و انسانی در دانشگاه‌ها تحصیل کنند، تا مقطع تحصیلی دکتری مورد حمایت بنیاد قرار می‌گیرند.

وی درباره نحوه حمایت از نخبگان کشوری اضافه کرد:  البته حمایت بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان و نخبگان در دوره‌های مختلف به صورت مستمر است و اینگونه نیست که به حال خود رها شوند. همچنین برای تامین نیازهای اولیه زندگی، برایشان حقوق در نظر گرفته شده است.

باقری ادامه داد: البته پویایی علمی این دانشجویان شرط اصلی مورد حمایت قرار گرفتن توسط بنیاد نخبگان و دریافت حقوق است. به این معنا که آنان باید فعالیت‌های علمی مناسبی داشته باشند. همچنین فعالیت‌های این افراد به صورت سالانه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: با کمک، مساعدت و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بنیاد ملی نخبگان، افرادی که در رشته‌های علوم پایه و انسانی در دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند و جزو نخبگان هستند، پیش بینی کردیم  در پایان تحصیلات دانشگاهی، این افراد عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حقوق این نخبگان همان میزان حقوقی است که هر سال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارکنان مجموعه‌های مختلف تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =