HPV چه ارتباطی با سرطان سینه دارد؟

محققان فکر می‌کنند که حضور مداوم HPV در غدد پستانی ممکن است فرآیندی را آغاز کند که سلول‌های طبیعی را غیرطبیعی و سپس سرطانی می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از وب ام دی، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) با انواع مختلف سرطان مرتبط است؛ برای مثال، تقریباً تمام سرطان های دهانه رحم توسط HPV ایجاد می شود. تحقیقات جدید اکنون به دنبال دریافت تصویر واضحی از چگونگی نقش HPV در ایجاد شکل دیگری از بیماری سرطان سینه است.

ماجرای بیماری HPV و احتمال ایجاد سونامی سرطان در ایران

بر اساس یک مطالعه اخیر در مکزیک، HPV در بافت سرطان سینه و در تومورهای بدخیم و بیماری های غیر بدخیم پستان یافت شده است. از ۱۱۶ نمونه بافت پستان که محققان به آنها نگاه کردند، ۲۰ درصد نمونه های سرطانی حاوی HPV و ۳۵ درصد نمونه های غیر سرطانی بودند.

همچنین، ۲۷ درصد از نمونه‌برداری‌های سرطان پستان مورد مطالعه، حاوی HPV بودند. در حالی که آنها متوجه نشدند که HPV به عنوان عامل مستقیم همه سرطان‌های سینه ثابت شده است، محققان فکر می‌کنند که حضور مداوم HPV در غدد پستانی ممکن است فرآیندی را آغاز کند که سلول‌های طبیعی را غیرطبیعی و سپس سرطانی می‌کند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که HPV ممکن است بر گیرنده داده های ایمنی خاص معروف به گیرنده شبه TOLL ۹ که در سرطان های مختلف یافت می شود، تاثیر بگذارد.

در سرطان سینه سه گانه منفی ، سطوح پایین این گیرنده می تواند به معنای نتیجه ضعیف برای بیمار باشد. این مطالعه نشان داد که تأثیر HPV بر گیرنده می‌تواند بر تشخیص و درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان تأثیر بگذارد، اگرچه مطالعه کوچک بود و نویسندگان آن تأکید کردند که تحقیقات بیشتری لازم است.

تحقیقات بیشتری در این مورد مورد نیاز است که بتواند تعیین کند که آیا دادن واکسن HPV پس از تشخیص سرطان سینه در یک زن می تواند مفید باشد یا خیر.

کلوپ گفت: «من فکر می کنم در حال حاضر هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد. اما قطعاً واکسن HPV از ابتلای افراد به همه سرطان‌های مرتبط با HPV از جمله سرطان‌های دهانه رحم، سر و گردن، مقعد، واژن و فرج جلوگیری می‌کند.»

واکسن HPV عمدتا برای همه افراد تا سن ۲۶ سالگی توصیه می شود. اگر در معرض خطر عفونت جدید HPV هستید، می توانید واکسن را تا ۴۵ سالگی دریافت کنید. کاندوم همچنین ابزار مهمی در پیشگیری از عفونت های جدید HPV است.

آیا در صورت ابتلا به HPV باید از نظر سرطان سینه غربالگری کنم

در حال حاضر، HPV یک عامل خطر برای سرطان سینه نیست که در دستورالعمل های غربالگری انجمن سرطان آمریکا ذکر شده است. اما باید به طور منظم ماموگرافی انجام دهید. معاینات بالینی و خودآزمایی نیز می توانند مفید باشند؛ از پزشک خود بپرسید که کدام اشکال تشخیص زودهنگام برای شما مناسب است.

موارد بیشتری برای یادگیری در مورد ارتباط بالقوه بین HPV و سرطان سینه وجود دارد. تمرکز بر کاهش خطر ابتلا به HPV، همراه با نظارت بر سلامت پستان، بهترین استراتژی شما در حال حاضر و آینده است.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1185288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =