ثبت‌نام متقاضیان طرح «دستیار آموزشی» دانشجویان دکتری آغاز شد

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: از امروز ۲۸ خرداد فرآیند ثبت نام متقاضیان طرح استفاده از دانشجویان دکتری به عنوان «دستیار آموزشی» آغاز خواهد شد.

غلامرضا خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در همدان گفت: دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در فراخوان «دستیار آموزشی» شرکت کرده و بعد از مرحله اول که براساس نیازها و ملاحظات واحدهای دانشگاهی انتخاب شدند در یک دوره آموزشی حرفه‌ای، معرفتی و مهارتی چهل ساعته شرکت خواهند کرد.

چگونه در دانشگاه آزاد اسلامی «دستیار آموزشی» شویم؟ / پاسخ به سئوالات پرتکرار+ فیلم

وی تصریح کرد: بعد از آن از ترم پاییز ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با هدایت استاد راهنمای مدرسی در رشته تخصصی مربوطه به کارورزی و تدریس مشغول شوند. بعد از اتمام این دوره‌ها نیز گواهی شرکت در دوره «آموزشی و کارورزی دستیاری آموزشی» به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

خاکساری اظهار کرد: این دوره در ۴۰ ساعت و به صورت رایگان و در قالب ۳ ترم برگزار می‌شود ضمن اینکه در طول دوره توسط یک استاد پشتیبان که از اعضای هیأت علمی و یا مدیران گروه هستند بر فرآیند تدریس دانشجویان دکترا نظارت می‌کنند که در نهایت منجر به اخذ گواهینامه خواهد شد.

معاون آموزش و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دوره اول شامل ۱۶ ساعت آموزش، دوره دوم ۸ ساعت آموزش و دوره سوم شامل ۱۶ ساعت آموزش خواهد بود و. شرکت در دوره‌های فوق الزامی بوده و به صورت حضوری در واحدهای دانشگاهی یا استان برگزار می شود. در پایان دوره گواهینامه اعطا خواهد شد و همچنین شرکت در این دوره‌ها رایگان است.

وی اظهار کرد: دستیاران آموزشی موظف‌اند دوره اول را تا پایان شهریور ۱۴۰۲، دوره دوم را تا انتهای بهمن ۱۴۰۲ و دوره سوم را تا پایان خرداد ۱۴۰۳ بگذرانند. در تمامی دوره‌های فوق باید موارد مرتبط با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه در فصل‌های دوره مدنظر قرار گرفته و تدریس شود.

خاکساری تصریح کرد: «آشنایی با ساختار و فعالیت‌های تحولی دانشگاه»، «آشنایی با آداب و ضوابط استانی»، «آشنایی با سامانه آموزشیار»، «طراحی آموزشی»، «اصول تعلیم و تربیت اسلامی» و «کارآمادگی- آموزش‌های مهارت‌افزا» ازجمله عناوین دوره اول توانمندسازی است.

 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد:  دوره دوم توانمندسازی با عنوان «طرح ملی اعتلا» برگزار خواهد شد. دوره سوم نیز با عناوین «روش‌ها و فنون تدریس و کلاس‌داری»، «آشنایی با سامانه پژوهشیار»، «روش تحقیق»، «روانشناسی آموزشی و یادگیری عمیق»، «ارزش‌یابی آموزشی» و «موضوعات ویژه» برگزار خواهد شد.

وی تاکیید کرد: از فردا ۲۸ خرداد ماه دانشجویان دکتری علاقمند می‌توانند به دفاتر باشگاه در واحدهای دانشگاهی و یا به پایگاه اینترنتی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس bpj.iau.ir مراجعه کنند. و دراین طرح ثبت نام کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1185715

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 14
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اولیا اسحاقی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      8 3
      خیلی خوشحالم ازینکه این برنامه ریزی درست برای امثال بنده که به تدریس علاقمند هستم رو انجام دادید چون من خیلی وقته که میخوام تدریس بگیرم اما نمیتونم چون رشتم کشاورزیه امیدوارم جایی برای بنده در خصوص رشتم بازشه تا بتونم با علاقه خدمت کنم
    • جواد IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      1 0
      با سلام و احتزام طرح بسیار خوبیه اما متاسفانه برخی از رشته ها مثل الهیات و معارف اسلامی در سطح کارشناسی و کاردانی دیگه دانشجویی نذارند برای گرفتن مجوز تدریس دروس عمومی هم که شرط تاهل گذاشته شده و بسیار سخت گیری میکنند
      • گیتی نسودی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        1 1
        آیا فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه دولتی حق عضو هیئت علمی شدن وابسته ندارن؟
    • جواد IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 2
      خدا کنه برای گزینش، پارتی بازی نباشه.
    • 186689 IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 2
      لطفاً مزایای این طرح را بگید؟؟
      • Dorna IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
        1 1
        تخفیف شهریه دکتری آزاد
      • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
        7 0
        هیچی، چون پول نمیخوان به استاد بدهند این طرح را گذاشته اند. این ها کاری به نفع مردم نمیکنند.
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      6 0
      خیلی طرح غلطی است..سرنوشت علمی دانشجویان مقاطع پایین تر را به دست دانشجویان دکتری می سپاریم که بسیاری از آنان مطالعه کافی و توان انتقال مفاهیم را ندارند.
      • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
        18 0
        دیوانه الان که با ارشد دارن درس میدهند، از دانشجوی دکتری استفاده میکنند که ارشد ها رو حذف کنند. شما هم عقل درست و حسابی نداری.
      • ناشناس IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
        0 5
        آموزش‌های لازم در طول سه ترم داده خواهد شد نگران نباشید
    • فریبا IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 3
      سلام خسته نباشید فقط دانشجویان دانشگاه آزاد می تو مند از این فرصت استفاده کنند آیا دانشجویان دولتی هم می توانند بهره مند شوند؟
    • فرین قره باغی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 3
      از طرح بسیار عالی شما سپاسگزارم. لطفا بفرمایید این طرح شامل تمام دانشجویان دکتری است؟ یعنی شاغلین را نیز شامل میشود؟ متشکرم
    • سونیا IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 1
      من توی سایت ثبت نام کردم ولی موقع ورود میگه اطلاعات اشتباه است میرم ثبت نام دوباره میگه کد ملی قبلن ثبت شده چطوری وارد بشم
    • نازنین IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 2
      ایا فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه ازاد هم می توانند در طرح دستیار اموزشی شرکت کنند یا فقط دانشجویان دکتری دانشگاه ازاد می توانند شرکت کنند؟