شعر بیشترین نقش را در بیان شخصیت حضرت علی اکبر داشته است

دبیرخانه جشنواره بین المللی شعر حضرت علی اکبر(ع) با حضور رئیس، معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی، معاون فرهنگی و دانشجویی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری در افتتاح دبیرخانه جشنواره شعر علی اکبر (ع) در جمع معاونین، مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد اعلام کرد: شعر دارای ظرفیت بسیار بالایی برای بیان شخصیت و زوایای اخلاقی است که جملات و نوشتار از بیان آن عاجزاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد شبیه ترین فرد به حضرت پیامبر (ص) را علی اکبر دانست و اظهار کرد: پی بردن به سجایای اخلاقی ایشان سرمشق و الگوی خوبی برای جوانان است.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره شعر علی اکبر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در تاریخ اگر توجه شود در حد دو صفحه مطلب در موردحضرت وجود دارد این در حالی است که با وجود اشعار و مرثیه آگاهی بخشی به مردم فراتر از کتب  بوده است.

دهقانی اشکذری با اذعان به بین المللی بودن این جشنواره اظهار کرد: آثار و اشعار دریافتی به زبان عربی از کشور عراق و فارسی از دیگر همسایگا ایران به معرفی حضرت در سطح منطقه و جهان اسلام  موثر است.

هادی حیدری نیا، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه به زمان پیش رویداد شعر حضرت علی اکیر اشاره کرد و گفت:  طبق توافقات قبلی مقرر شده بود که روز هشتم محرم پیش رویداد باشد که به علت تعطیلی دانشگاه دهه دوم محرم تعیین شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با شرکت کشورهای فارسی زبان و کشورهای عربی، تعداد آثار از سال گذشته بیشتر و رشد چشمگیری داشته باشد.

کد خبر: 1186284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =