خرید ۱۰۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت که از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «جبرئیل برادری» روز چهارشنبه درباره میزان خرید گندم در این استان افزود: طبق آمارها سطح زیرکشت گندم اراضی استان تهران بیش از ۴۷ هزار هکتار است که پیش بینی می شود ۲۲۰ هزار تن گندم از آنها برداشت شود.

لزوم تعیین قیمت گندم از سوی کشاورزان / بهترین راه برای حل مشکلات بازار عرضه در بورس است

رییس جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: این میزان خرید گندم به ارزش ۱۰ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال است که به دلیل عدم اصلاح قیمت در سامانه، مطالبات کشاورزان طبق نرخ سال گذشته پرداخت می شود، اما به‌زودی همه مطالبات پرداخت می شود.

وی شهرستان های جنوب شرق استان تهران را قطب تولید گندم استان معرفی کرد و گفت: خرید گندم از کشاورزان از ۱۰ مرکز خرید تضمینی در سطح استان در حال انجام است که البته برای تسریع این روند تعدادی از کارخانجات نیز به فرآیند خرید اضافه شده اند.

برادری، درباره جلوگیری از خروج گندم از استان تهران، نظارت فنی و سوخت کمباین‌ ها، برگزاری جلسه با تشکل‌ها و سایر موضوعات مهم تاکید کرد و اظهار داشت: سال گذشته با اجرای عملیات به‌نژادی و به‌زراعی، عملکرد ۱۰ درصد افزایش یافت.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد از گندم تولیدی استان تهران خریداری شده است، افزود: برداشت گندم هفته نخست تیرماه به پایان خواهد رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1186376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =