اعلام شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان برای ۱۴۰۲ / مدارس دولتی حق اخذ وجه ندارند

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه مدارس و هنرستان‌های دولتی عادی هنگام ثبت‌نام اجازه دریافت پول ندارند، درباره فرآیند ثبت‌نام در مدارس توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید آغاز شده است.

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از اردیبهشت آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش (my.medu.ir) برای پیش ثبت‌نام الکترونیک اقدام کنند.

نحوه ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲

دانش‌آموزان کلاس اول برای ثبت‌نام قطعی در مدارس باید سنجش سلامت را انجام دهند و تا ۳۱ خرداد، ۸۵ درصد دانش‌آموزان ورودی به کلاس اول دبستان کار سنجش سلامت خود را انجام داده‌اند.

بنا بر اعلام آموزش و پرورش؛ فرصت ثبت‌نام برای دریافت نوبت سنجش سلامت مجدد فعال شده است و خانواده‌ها تا ۱۰ تیر فرصت دارند با مراجعه به سامانه my.medu.ir برای ثبت‌نام و دریافت نوبت اقدام کنند.

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم نیز از روز پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ در این سامانه آغاز و ثبت‌نام پایه دهم پس از اتمام هدایت تحصیلی آغاز خواهد شد.

شرایط ثبت‌نام در مدرسه جدید برای دانش‌آموزان میان پایه

سیده عادله سجادی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران درباره فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: ثبت‌نام پایه اول دبستان ۳۱ خرداد به اتمام رسید اما با توجه به اینکه هنوز برخی خانواده‌ها ثبت‌نام نکرده‌اند سختگیری نکرده و با آنها تا انجام ثبت‌نام همکاری می‌کنیم.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه اظهار کرد: دانش‌آموزان میان‌پایه که قصد جابه‌جایی دارند، پس از دریافت پرونده تحصیلی خود از مدرسه باید به منطقه مراجعه کنند تا مدرسه مقصد تعیین شود و پس از انجام هماهنگی با دریافت کد انتقال می‌توانند در مدرسه مدنظر ثبت‌نام کنند.

مدارس در صورت ظرفیت خالی باید از دانش‌آموزان میان پایه ثبت‌نام کنند

سجادی ادامه داد: در ثبت‌نام میان‌پایه‌ها به ویژه در دوره ابتدایی و متوسطه اول، اولیا باید حضور داشته باشند، هر مدرسه‌ای که ظرفیت خالی داشته باشد باید برای ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه در برخی از مدارس مانند هیات امنایی با توجه به اقبال خوب خانواده‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد، گفت: متقاضیان ثبت‌نام در این مدارس باید منتظر بمانند تا اگر دانش‌آموزی خارج شد، دانش‌آموز جدید جایگزین شود؛ ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه در مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ضوابط خاص خود را دارد و دانش‌آموز برای ورود به مدرسه جدید باید تراز نمره لازم را کسب کرده باشد.

مدارس در زمان ثبت‌نام حق دریافت پول ندارند

سجادی درباره شرایط دریافت وجه در مدارس دولتی عنوان کرد: مدارس دولتی و هیات امنایی در زمان ثبت‌نام اجازه دریافت وجه ندارند و فقط می‌توانند هزینه کتاب و بیمه دریافت کنند البته نرخ حق بیمه هنوز ابلاغ نشده است و علی‌الحساب مطابق نرخ سال گذشته است. اخذ وجه در مدارس دولتی پس از شروع سال تحصیلی آن هم برای فوق برنامه‌هایی امکان پذیر است که در جلسه اولیا و مربیان مطرح و مصوب شده همچنین دریافت مجوز از منطقه نیز الزامی است.

مشارکت مردمی در مدارس دولتی کاملاً داوطلبانه است

وی ادامه داد: مشارکت مردمی به صورت دریافت وجه از والدین به صورت کاملاً داوطلبانه و همراه با رضایت است و نباید مبلغی از سوی مدارس تعیین شود، اگر خانواده‌ها تمایل داشته باشند برای واریز کمک‌های مردمی اقدام کنند همچنین در مدارس هیئت امنایی شهریه مصوبی که منطقه به آنها ابلاغ می‌کند برای ارائه خدمات آموزشی در طول سال، دریافت می‌شود و رقم شهریه حتماً باید در محل دید اولیا در مدرسه نصب شود و خانواده‌ها پول را به حساب ۴۱۵ دولت واریز کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران درباره دریافت وجه توسط هنرستان‌ها در زمان ثبت‌نام گفت: هنرستان‌ها هم مانند مدارس دولتی عادی فقط پول کتاب و بیمه را باید دریافت کنند و در زمان ثبت‌نام اخذ هیچگونه وجه دیگری قانونی نیست در هنرستان‌هایی که جزو مدارس نمونه دولتی هستند، مبالغی را که ادارات آموزش و پرورش اعلام می‌کنند باید دریافت شود اما هنوز مبلغ مصوب جدید اعلام نشده است و فعلاً براساس شهریه سنوات گذشته انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =