ترمیم معدل سفره جدیدی برای کسب درآمد آموزش و پرورش / مافیای معدل هم بر کنکور اضافه شد

افزایش سهم سوابق تحصیلی در قبولی کنکور توجه‌ها را به سمت آزمون‌های نهایی مدارس جلب کرد و حالا رقابت برای گرفتن صندلی دانشگاه‌های کشور فقط در جلسه آزمون کنکور نیست و تب و تابی هم در مدارس ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مافیای کنکور چیز غریب و جدیدی نیست و صابون آن کم و بیش به تن کسانی خورده که آرزوی رسیدن به صندلی یک دانشگاه خوب را داشتند. در نهایت مسئولان به فکر افتادند که کمراین مافیا را با کمرنگ کردن کنکور و افزایش سهم سوابق تحصیلی بشکنند اما انگار این غول بزرگ که درآمدهای نجومی از یک آزمون داشت، حالا فرزندی به دنیا آورده و راهی آموزش و پروش کرده است. فرزندی که این روزها آن را با نام مافیای معدل می‌شناسیم.  

کنکوری‌ها چشم انتظار حمایت مجلس/ تاثیر قطعی معدل به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها لغو شود

 افزایش سهم سوابق تحصیلی در قبولی کنکور توجه‌ها را به سمت آزمون‌های نهایی مدارس جلب کرد و حالا رقابت برای گرفتن صندلی دانشگاه‌های کشور فقط  در جلسه آزمون کنکور نیست و تب و تابی هم در مدارس ایجاد شده است.

در این میان آموزش و پروش تصمیم گرفت که امکانی ایجاد کند تا داوطلبان بتوانند با ترمیم معدل هر درس، سوابق تحصیلی بهتری داشته و شانس بیشتری برای قبولی در کنکور داشته باشند اما روش اجرای این طرح با اشکالات جدی روبه‌رو است.

راهی جدید برای کسب درآمد آموزش و پرورش

انگار آموزش و پرورش با برگزاری آزمون‌های ترمیم معدل راهی جدید برای کسب درآمد پیدا کرده است. داوطلبان می‌گویند برای ترمیم معدل هر درس مبلغ ۳۰ هزار تومان پرداخت کرده‌اند. پریا یکی از داوطلبان کنکور در این باره به ایسکانیوز گفت: دوستانم شهریور سال گذشته مبلغ کمتری پرداخت کرده بودند اما من برای آزمون دی ماه به ازای هر درس ۳۰ هزار تومان و در مجموع ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کردم. چند روز بعد با من تماس گرفتند و ۱۰ هزار تومان دیگر به ازای هر درس درخواست کردند.

وی افزود: کاش مشکل به همین‌جا ختم می‌شد، اما مشکل اصلی تقلب‌هایی بود که در آزمون‌های ترمیم معدل انجام شد. درحالی که گفته بودند، آوردن تلفن همراه به جلسه آزمون ممنوع است اما تعداد زیادی از بچه‌ها تلفن همراه داشتند و به راحتی تقلب کردند. علاوه بر این نمرات من در آزمون همان نمرات امتحان نهایی بود و فرقی نداشت و تعداد زیادی از داوطلبان هم به این موضوع اعتراض زده‌اند.

داوطلب دیگری هم به ایسکانیوز گفت: من در شهریور سال گذشته برای هشت درس، درخواست آزمون ترمیم معدل دادم و به ازای هر درس ۴۰ هزار تومان پرداخت کردم. آبان اعلام شده که مجدد امکان ترمیم معدل وجود دارد و این بار برای هر درس ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کردم.

مشخص نیست که ملاک تعیین هزینه آزمون چیست و محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی هم در این باره گفت: هزینه‌های برگزاری این آزمون‌ها به صورت استانی تعیین می‌شود و به صورت متمرکز در پایتخت هیچ هزینه‌ای برای سراسر کشور به عنوان هزینه ثابت و واحد در نظر گرفته نمی‌شود. در شورای آموزش و پرورش هر استان هزینه برگزاری آزمون ترمیم تعیین می‌شود و هزینه شرکت در این آزمون‌ها در هر استان با توجه به شرایط با استان دیگر متفاوت خواهد بود.

سفره‌ای جدید برای موسسات آموزشی

دست موسسات آموزشی هم از این سفره بی‌نصیب نمانده و راه جدیدی برای کسب درآمد پیدا کرده‌اند. بعد از افزایش سهم سوابق تحصیلی این موسسات هم سعی کردند تا با برگزاری کلاس‌های خصوصی و آزمون‌های متعدد دانش‌آموزان و والدین نگرانشان را جذب کنند. انگار به جای اینکه دست موسسات را از آموزش کوتاه کنند، سفره جدیدی برای آن‌ها پهن کرده‌اند. کیفیت پایین مدارس دولتی هم به این موضوع دامن زده تا والدین ترجیح بدهند، فرزندشان به جای یادگیری در مدرسه، از کلاس‌های خصوصی موسسات استفاده کند.

ورودهای غول‌های موسسات آموزشی به مدارس

اسفندیار نظری مدرس دانشگاه و معاون اسبق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره افزایش سهم معدل در کنکور ۱۴۰۲ گفت: اتفاق خوبی است که ثمره تلاش دانش‌آموز در مدرسه در کنکور لحاظ شود. امسال دروس پایه دوازدهم درنظر گرفته شده که سهم ۴۰ درصدی دارند و سال بعد دروس پایه یازدهم هم اضافه شده و سهم ۵۰ درصد می‌شود و در سال بعد با اضافه شدن دروس پایه دهم این میزان به ۶۰ درصد می‌رسد. سوال اینجاست که آیا آموزش و پرورش توانایی این را دارد که به نحو احسن عدالت را رعایت کند؟

وی افزود: تقلب‌هایی که در آزمون‌ها رخ داد، نشان می‌دهد که هنوز زیرساخت‌ها آماده نیستند. تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نشوند، بهانه‌ای برای ورود موسسات آموزشی خواهد بود. البته مقصر ورود موسسات آموزشی به فضای مدرسه هم خود آموزش و پرورش است. وقتی بزرگ‌ترین هنر مدیر مدرسه قرارداد بستن با یک موسسه آموزشی و برگزاری کلاس‌های تست‌زنی است، موسسات هم از این شرایط به اندازه کافی استفاده می‌کنند.

نظری عنوان کرد: سوال اصلی اینجاست که آیا آموزش و پرورش می‌تواند بعد از افزایش سهم سوابق تحصیلی از ورود غول‌های موسسات به آموزش و پرورش جلوگیری کند؟ این سازمان باید به نحو احسن مدارس را تقویت کند و این کار در مورد مدارس دولتی ویژه‌تر انجام شود.

استاد دانشگاه با بیان اینکه دانش‌آموز باید همه چیز را در همان مدرسه بیاموزد، افزود: در پایه دوازدهم دانش‌آموزان در برخی مدارس نهایت تا آبان به مدرسه می‌آیند و بعد از آن وارد موسسات آموزشی می‌شوند. در مدارس خاص هم مدیر مدرسه با موسسات آموزشی قرار داد بسته و دانش‌آموز را از مدرسه به موسسات منتقل می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور با هدف تحقق عدالت انجام شد تا ورود به دانشگاه عادلانه‌تر باشد اما انگار با این شیوه اجرا بیشتر زمینه ورود موسسات آموزشی به آموزش و پرورش و برگزاری کلاس‌های خصوصی فراهم شده است. از جهتی آموزش و پرورش سازوکاری برای تعیین هزینه آزمون‌های ترمیم معدل تعریف نکرده و هر استانی با سلیقه خود هزینه را مشخص می‌کند. گلایه از افزایش تقلب در آزمون‌ها هم مدام از سوی داوطلبان مطرح می‌شود. درمجموع کمرنگ کردن کنکور و از میان برداشتن سدی که سال‌ها باعث اضطراب و استرس در افراد می‌شد، اتفاق بدی نیست اما آموزش و پرورش باید با تغییر ساختار خود و فراهم کردن زیرساخت‌ها فضایی ایجاد کند که این استرس‌ها از کنکور به سمت آزمون‌های مدارس سرازیر نشود و قدم اول هم افزایش کیفیت آموزشی در مدارس دولتی است تا سوابق تحصیلی افراد برمبنای تلاش و کوشش و در فضایی عادلانه باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1186863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 154
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه شورای عالی انقلاب تیری بر قلب مافیا بوده و باید ادامه دارباشه ممنونیم از شورای عالی انقلاب فرهنگی
      • محمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        چرا حرف مفت میزنی تا کی میخای نفهمی ؟؟؟ مصوبه شورا تیری بر قلب مافیا بوده تو اصلا میدونی مافیا چیه اصلا درکی داری از مافیا تو فقط پول گرفتی بیایی از مصوبه دفاع کنی تو. خودت ابزار دست مافیایی عمو جون ما به عنوان دانش آموز به شدت با مصوبه شورا مخالفیم
      • علیرضا صحرایی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        دیگه همه مردم اگاه شدن این تاثیر قطعی معدل ریشه اموزش و زندگی مردم رو میسوزونه شما مزدورای موسسات کنکوری که خودتونو جای دانش اموز میزنید هر چند که اکثرتون به صورت ناشناس کامنت میزارید کاری از پیش نخواهید برد با توکل بر خدا آرامش به خانواده ها برخواهد گشت و نظام تصمیم درستی خواهد گرفت شرمتان باد
      • امیرحسین FR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        داداش برعکس میگی تیری بود بر قشر کم برخوردار جامعه که باعث نابود زندگی افراد میشه باعث نابودی اینده فرد
      • ناشناس GB ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        تو خودت مافیایی . نمی بینی برگه های امتحان نهایی که تصحیح شدن ۸ نمره اختلاف دارن؟؟؟ کدوم تیر بر قلب مافیا؟ اتفاقا باعث کسب و کار بیشتر مافیا شد . هر موسسه ای ۱۰ تا دوره برگزار میکنه . اول اخبار و دنبال کن ، بعدش بیا حرف بزن
      • مریم IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        شما فقط بگین چند میدن بهتون واسه اینکه کامنت بذارید؟ اگه هم دانش آموزی چند دادی معدلت رفت بالا؟
      • مائده IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        لغو تاثیر قطعی معدل
      • DK ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        2 0
        اتفاقا درآمد مافیا دوبرابر شده کلاس های آمادگی برا نهایی به کلاس های تست اضافه شده وهمینطور کتاب های راه نهایی به کتابهای تستی برا درسای عمومی جز عربی دانش آموزان کلاس خصوصی استفاده نمی کردند اما امسال برا عمومی ها کلی کلاس آمادگی برا نهایی تشکیل شد مافیا فربه تر وفربه تر شده
      • آوا IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        6 0
        شرفتون رو ب چقدر پول فروختید؟؟ آینده میلیون ها دانش آنوزو ب چقدر پول فروختید؟؟ مگه بجز شماها مافیای دیگه ای هست؟؟؟ شماها خود مافیایید،،، کسایی ک چشمونو ب اینهمهههه ایرادات مصوبه بستن و یه بند دارن حرف بی منطططق و مضحکانه شون رو تکرار میکنن باید ب وجود عقل در سرشون شک کرد،،،شماها اصلا دانش آموز نیستید،، بیشتر از این ب طبل رسواییتون نکوبید و شرم کنید#لغو_تاثیر_قطعی_معدل
      • صبا IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        چه تیری ؟!!!! از طرف دانش اموزان صحبت نکنید هزینه و استرس ما هزار برابر شده هیچ زیر ساختی وجود ندارد
      • مهسا IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        خودت مافیایی دیگه اره؟ یا شایدم توهم مثل بقیه مسئولین کور شدی و نمیبینی چقد این مصوبه و تاثیر قطعی مشکلات مارو بیشتر کرده و استرسمون و ده برابر کرده چشای کورتونی باز کنید و حقایق و ببینید چی بهتون میرسه از دروغ گفتن
      • سید حسین احمدی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        متاسفانه کاسبان اموزشی اعم از ناشران انواع و اقسام کتاب های اموزشی و همچنین سازندگان کلاس های الف تا ی کنکور و ترمیم معدل دست به کار شدند و خود را جای دانش اموزان و داوطلبان جا زده و از زبان این عزیزان صحبت میکنند و دست به قلم میشوند . این عزیزان متاسفانه برای کاسبی خود از هر مسیری وارد شده و سعی دارد مانع لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شوند تا خدایی نکرده گردش مالی هزاران میلیاردی (تبلیغات هر ساعته و هزاران ملیاردی موسسات در صدا و سیما تایید کننده ی آن است) قطع نشود. یکی از موضوعاتی که در طرح یک فوریتی مجلس میتوان گنجانده شود و به امید حق علیه باطل هم اجرایی خواهد شد این است که سازمان سنجش وزرات علوم و آموزش و پرورش نظارت دقیق و شدید بر روی محتواهای اموزشی و کتاب های اموزشی داشته باشند و این دست و پای مافیای اموزشی را به لرزه دراورده و این چنین شاهد هستیم که همچون گرگی در لباس میش در تمامی صحنه ها حاضر هستند و خود را جای داوطلب جا زده و نون در خون داوطلبان میزنند و حقشان را میخورند. با لغو تاثیر معدل۱۰۰ مدل کلاس مثلا اموزشی و کتب هایی که هدفشان فقط پول است برچیده می شود.
      • آکیرا IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        9 0
        البته نباید بوجود اومدن مافیای جدید رو انکار کنید دوست عزیز: نمونه‌اش همین شهریه‌های فضایی مدارس غیردولتی 😏 اگه تمایل داشتید بگید تا بازم از مافیای جدید بوجود اومده اسم ببرم براتون.
      • سعید IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        معلومه شما کی هستی؟ قطعااا دانش آموزو داوطلب کنکوری نیستی
      • احمد IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        6 0
        بله تصحیح سلیقه ای. اختلاف دو مصحح بیشتر از ۸ نمره .مصححی که اصلا تو عمرش اون کتاب رو تدریس نکرده. تصحیح در منزل که معلوم نیست کی اینکاررو انجام میده .تقلب ها . نبود عدالت آموزشی و زیرساختها همه میدونن این مصوبه ظلمه در حق همه دانش آموزان
      • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        1 0
        مافیا شما خودتونین اصلا میفهمی چی میگی به کجا چنین شتابان؟ خجالت بکشید پول ارزشش رو نداره
      • الهه US ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        9 0
        حرف مفت نزن خواهشا چقد خریدی معدلتو
      • محمد IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
        ای تیر بخوره وسط کمرت که واسه پول میخوای میلیون ها دانش آموز رو بدبخت کنید چقدر پول می‌گرین میاید واسه شورا کار میکنید چرا شرافت خانوادگیتون رو با پول میفروشین نامردا
      • Mar Mar IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
        خیلی دوست دارم بدونم چه نفعی واسه شما داره ؟
      • ایران IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
        یه تیری بر قلب پدر مادر ها که با این اوضاع اقتصادی باید چند برابر هزینه کنند باید ادامه دار بشه تا پول بیشتری از جیب مردم بکشین والا منم کاری بودم حمایت میکردم از این ناعدالتی هیچ تعجبی هم نداره این رفتارهاتون
      • فاطمه IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
        30 1
        مافیای معدل هستی یا از مافیا پول گرفتی یا اونقدر پول داری که همه نمره هاتو با پول میگیری یا پارتی داری مطمئنی از خودت ....متاسفم برات خدا لعنتون کنه که امثال شما کشور رو نابود میکنه...خواستار تاثیر مثبت معدل هستیم
      • ناشناس IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
        6 0
        حرف مفت بسسسسسه تا کی میخوای از این بی عدالتی اموزشی دفاع کنی میدونی شما که دفاع میکنید یا پولتون دادن یا اینکه از اونایی که نمره میخرن یا اصن کنکوری نیستی
    • FR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      3 0
      اره دیگه این مصوبه باعث شد بعضی موسسات پولدارتربشن مثلابیست میخای بیا پیش ما،کنکور برو موسسه فلان این بود عدالت آموزشی پولدارترباشی اش بیشترمخوری خدالعنت کنه مصوبین این مصوبه رو
    • FR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      4 0
      قبلافقط رقابت در کنکور بود ولی بااین مصوبه رقابت ب مدارس کشیده شد حالاهرکسی ب هرطریقی مخاد۲۰بشه ماخواستارلغو این مصوبه ناعادلانه هستیم دیگه ماامیدی ب زندگی نداریم
    • داریوش IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      از مصوبه شورا همینو بس اختلاف تصحیح ۸ نمره ی .. سرتاسر این مصوبه پر از اشکالات ناعدالتیه از ده بار ترمیمی که قولشو دادن عمل نکردن از امنیت امتحانات که تو هر کانالی سوالات امتحانات لو رفت.. این مصوبه نه تنها هزینه های کنکور رو کاهش نداد بلکه مافیا جدید معدل هم بهش اضافه کرد
      • نیوشا IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
        93 38
        اون عکس که اختلاف نمرات مصححان رو نشون میده ساخته شده توسط یکی از دبیرای عمومی بوده که اموزش پرورش اعلام کرده تحت پیگیرد قرار گرفته و بعد از شناسایی اخراج میشه و تحویل مراجع قضایی داده میشه
    • علی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      سلام از موقعی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شده(به خصوص بند تاثیر قطعی معدل)،به جز مافیا و انتشارات کنکوری،برای کسی سودی نداشته برید ببینید که گردش مالی این افراد بعد از اجرای مصبه چند برابر شده! ما دانش آموزان مناطق محروم خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم
    • ثنا IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      57 19
      #لغو تاثیر قطعی معدل
    • حسین IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      #لغو تاثیر قطعی معدل
    • FR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      3 0
      الان کدوم دبیر واسه هربرگه۱۰۰۰تومن میگیره بادقت برگه تصحییح میکنه درحالی نمیدونه اون برگه حکم زندگی مارو داره میدونن اینده چندنفرنابود میشه بااین مصوبه ظالمانه بهترنیست اموزش پرورش اول زیرساختاشو درست کنه بعدتازه این فقط ی مشکل تاثیرقطعی معدل ماخواهان لغو این مصوبه ایم
    • تینا IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      62 82
      #لغو تاثیر قطعی معدل
    • مژده IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      تاثیر قطعی معدل هیچگونه زیر ساختی نداره باید لغو بشه
    • علیرضا صحرایی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تاثیر قطعی رو برای 402 و 403 لغو کنه مافیای تشریحی و تاثیر قطعی معدل مارا بیچاره کرد تصحیح سلیقه ای اوراق تقلبات گسترده عدم همترازی نمرات قومی قبیله ای هشدار رئیس سابق سازمان سنجش در مورد تعداد معدلای 20 اوج بیعدالتیه مجلس بدادمون برس لغوش کن این مصوبه رو تو این گرونی یه درس خوندن مونده اینو ازمون نگیرید
    • مریم IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      این مصوبه از تقلب های زیاد نهایی تا تصحیح سلیقه ای برگه های تشریحی تا هزینه ی ترمیم تا حتی فقط یک بار فرصت ترمیم تا اضافه شدن هزینه ی کتاب و کلاس تشریحی به کنکور و اضافه شدن استرس ازمون تشریحی در کنار ازمون کنکور فقط و فقط ضرر است برای دانش آموزان این ناعادلانه ترین مصوبه تاریخ آموزشه و فقط تیر نا امیدی نسل آینده ساز
    • مریم IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      این مصوبه از تقلب های زیاد نهایی تا تصحیح سلیقه ای برگه های تشریحی تا هزینه ی ترمیم تا حتی فقط یک بار فرصت ترمیم تا اضافه شدن هزینه ی کتاب و کلاس تشریحی به کنکور و اضافه شدن استرس ازمون تشریحی در کنار ازمون کنکور فقط و فقط ضرر است برای دانش آموزان این ناعادلانه ترین مصوبه تاریخ آموزشه و فقط تیر نا امیدی نسل آینده ساز
    • مهسا IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      با این تاثیر قطعی فقط دارین نخبه کشی میکنید هر کی پارتی داره یا پول داره میتونه معدلو بخره یا تقلب کنه تاثیر قطعی رو لغو کنید حداقل کنکور امنیتش خیلی از امتحانات نهایی بیشتره
    • امید IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      18 0
      مصوبه شورا در مورد کنکور تماما ناعادلانه ست.هرچه زودتر باید و باید لغو شود
    • محمد IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه ناعادلانه شورای انقلاب فرهنگی درباره کنکور ،تیری بر امید باقیمانده دانش آموزان پرتلاش و سخت کوش، برای رسیدن به اهدافشون بود
    • امیر گنجی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      هر چه زودتر لغو کنید این مصوبه ظالمانه رو ،، فقط جیب اموزش پرورش داره پر میشه به قیمت نابودیه ما
    • محمدامین IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      تاثیر قطعی معدل یه بار جواب منفی خودش رو به جامعه پس داده ، وگرنه سال ۹۴ دیوان عدالت اداری برای سال ۹۵ لغوش نمی کرد.
    • محمدامین IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      وجود ۲۳ نوع مدرسه با سطوح متفاوت در کشور، تقلب های گسترده در امتحانات نهایی، تصحیح سلیقه‌ای اوراق امتحانی، مشکل بودن ایجاد سوابق تحصیلی برای داوطلبین نظام قدیم و موارد پرشمار دیگه تازه بخشی ایرادات مصوبه شوراست. لغو مصوبه شورا رو خواستاریم.
    • مریم IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      لعنت برکسایبی که این مصوبه تصویب کردند حز استرس و هدر رفتن وقت هیچ چیز نداره کلی ازوقتت میره امتحان نهایی به کنکور نمیرسی کلی هزینه شب امتحان و کلاس امتحان نهایی به ما اضافه شد . تقلب سرجلسه به راحتی انجام میشد . این چه وضعیه درست کردند تصحیح امتحان سلیقه ایی
      • ناشناس IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        واقعا کسانی که این مصوبه رو تصویب کردند پیش خدا رو سیاه هستند امیدوارم به حق امام باقر (ع) که امشب شب شهادتشون هست خدا جوابشون رو بده
    • کنکور IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه شورا باعث گشادترشدن جیب مافیا و موسسات شده هیچ عدالتی توش نیس ماخواستارلغوهرچه سریعتراین مصوبه ایم لغوتاثیرقطعی خواسته تمام کنکوریاس
    • مسعود IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مافیای کنکور کم بود و الان شورای انقلاب مافیای معدل هم بهش اضافه کرد . مصوبه ی کنکوری شورای انقلاب هم خلاف اصل ۷۱ و ۵۹ قانون اساسی است و هم ضد عدالت آموزشی . تاثیر قطعی معدل اگر خوب می بود و به نفع عدالت آموزشی کشور ، سال ۹۴ توسط دیوان عدالت اداری لغو نمی شد . کسانی که دارید از مصوبه ی غیر قانونی شورا حمایت می کنید ، دانش آموز نیستید و پول بگیر موسسات کنکوری هستید . ۸۷ درصد داوطلبان کنکوری طبف نظر سنجی رسمی شبکه ی یک سیما مخالف تاثیر قطعی معدل هستند . شمایی که از مصوبه ی شورا حمایت می کنید ، بیاید و دلیل خود رو بگویید ؟ اصلا چرا اعضای شورا بعد از ۸ بار دعپت به مناظره در صدا و سیما ، جواب رد دادند ؟؟؟؟!!! چون می ترسند یه درس خوندن برای قشر فقیر مونده بود که با مصوبه ی تبغیض آمیز شورا بر باد فنا رفت .
      • علی نظری IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        دقیقا همین طوره شورای انقلاب برای نوسسات کنکوری زمینه در آمد بیشتر را فراهم کرد و دانسته و ندانسته تیشه بر ریشه اموزش این کشور زد و مافیا را روز به روز قدرتمندتر نمود آیا خود مسئولان شورا و مجلس نمیبینند اسیب های این مصوبه را؟
    • زهره IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مادانش اموزا خواستار #لغو مصوبه ناعادلانه شورا هستیم.لطفا صدای ماباشید.این مصوبه علاوه ی استرس باعث تحمیل هزینه های اضافی برای ترمیم معدل و شرکت درکلاس های امادگی نهایی و خرید کتاب های شب امتحان به خانواده هاشده.لطفا صدای عدالت باشید.این مصوبه رو لغو کنید
    • مریم IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      لغو تاثیر قطعی معدل
    • کنکوری IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه کنکوری شورا در خصوص تأثیر قطعی معدل باید باید باید لغو شود؛ چرا هیچکس به فکر ما نیست؟!
    • شقایق IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      خدا لعنت کنه هر چی مسئول فرصت طلبه و پول پرسته که هیچ ارزشی برای ما دانش آموزا قائل نیستن و انقد راحت با آینده بچه ها بازی میکنن #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 0
      از مجلس خواهشمندیم تاثیر قطعی معدل رو لغو کنه و تاثیر معدل مثبت بشه #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_۱۴۰۲
    • حافظ IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      💪ما خواهان لغو تاثیر قطعی معدل هستیم 🔴فاجعه تاثیر قطعی معدل در کنکور و تصحیح سلیقه ای اوراق امتحانات نهایی مدارس یکی از مهم ترین دلایل لغو تاثیر قطعی معدل
    • آوا IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      15 0
      هرآنچه باید ثابت میشده شده،،، و الان هررر کسی ک موافق تاثیر قطعی و موافق شوراس مسلما اجیر شده موسسات و از خود موسساتی هستن ک آینده میلیون ها دانش آموزو ب پول فروختن،، وجدان خودشونو ب پول فروختن،،، حتی یکنفر از طرفداران مصوبه شورا حاضر به مناظره با افراد دانایی مثل استاد سبطی و امرایی نشدن ،،، مگه نمیگن مصوبه شورا بی نقصه؟؟ پس از چی میترسن؟؟؟ این تشت رسوایی صداش کل ایرانو برداشته نیمچه آبرویی هم اگر براتون مونده غنیمت بشمارید و سکوت کنید و انقدر ب طبل ظلم نکوبید،،،،#لغو_تاثیر_قطعی
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      4 0
      مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید لغو گردد
    • محمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مقام رهبری فرمودن : « در مسایلی که مجلس اول قانون گذاری کرده ، شورا صلاحیت ورود ندارد »✅ طبق این فرموده ، دکتر دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور به آقای محمد علی زلفی گل وزیر علوم ، دستور دادند که مصوبه ی کنکوری مجلس ملاک عمل قرار گیرد ولی متاسفانه این نشد . فاجعه ی تاثیر قطعی معدل یک بار در سال ۹۴ رخ داد و بلافاصله با رای و حکم « دیوان عدالت اداری لغو شد » نگذارید این فاجعه بازم برای دانش آموزان رخ دهد . #نه_به_تاثیر_قطعی_سوابق_تحصیلی #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
    • علی نظری IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      چشم امید همه ما مناطق محرومی به نماینده هاست از نماینده ها همین جا خواهش میکنم این طرح به والله که اسیب زاست تصحیح های سلیقه ای امروز در بسیاری از خبر گذاری ها از جمله ایسکا نیوز هم بود همه ما مخالف مصوبه شوراي انقلاب فرهنگی هستیم و از مجلس میخوایم تاثیر معدل رو مثبت اعلام کنه
    • مبینا خانم LT ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      من دی ترمیم کردم با هزینه ۴۰۰و خورده ای نزدیک به ۵۰۰. خدایی این انصافه؟ تازه نمره ترمیم خوب نشده برا سال دیگه هم اجازه ندارم ترمبم کنم عملا از دور رقابت برای همیشه خارج شدم خدا لعنت کنه باعث و بانی مصوبه رو
    • علی نظری IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      در پاسخ به برخی دوستان که حامی مصوبه ناعادلانه شورا هستن فقط یه چیز میتونم بگم اینکه میگن مافیا متضرر شدن نه عزیزان اتفاقا مافیا سود بردن چقدر موسسه به چشم خودتون دیدیم ماهم دیدیم که از این ترمیم و امتحان نهایی در امد به جیب زدن فقط از شما یه سوال دارم الان مافیا ضرر کردن یا سود؟ میشه بگین ضرر مافیا کجا بود؟ حذف عمومی بهانه خوبی بود برای اینکه شما حامیان مصوبه گول شورا را بخورید ولی چشم هایتان را بر تبعیض و تقلب و بچه های بدبخت مناطق محروم ببندید و در اخر فقط میتونم بگم انسانی ازاده باشید دروغ و باطل هیچ گاه به سرانجام نرسید اندکی تفکر کافی است برای فهم این موضوع
    • مهسا DE ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      عدالت آموزشی با تصحیح سلیقه ای برگه ها و این همه تقلب ناعادلانه ترین مصوبه است و باید لغو بشه
    • پری IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      نمیدونم دیگه باید چی بشه ک بفهمن ایماین مصوبه ب ضرر ماست و ب نفع مافیا...بابا بخدا دیگه خسته شدیم از این همه استرس...حتی مراقب ها هم تقلب میرسوندن بخداا قسم
    • آوا IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      16 0
      #لغو_تاثیر_قطعی_برای_تمامی_سالها
    • آرمیتا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      14 0
      تاثیر قطعی باعث فربه تر کردن مافیا شده الان داریم میبینیم که کلاس های امتحان نهایی و کتاب های کمک درسی نهایی اومده اینا یه طرف تقلب هایی ام که صورت گرفته یه طرف دیگه علاوه بر اینا سنجش توی برگزاری کنکور که فقط یه باره در ساله مونده حالا میخایین چه جوری امنیت چندین امتحانات نهایی رو که هر کدومش به اندازه کنکور اهمیت داره رو تامین کنید تاثیر قطعی باید لغو بشه
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      3 0
      تاثیر قطعی معدل بازی با اینده هزاران دانش اموز سختکوس و پرتلاش کنکوری ست که عده با رانت خواری فروش معدل فزدش امتحانات نهایی سهمیه کنکور را سهم خودشان میکنند این عادلانه نیست نمایندگان محترم مجلس! ای کاش عدالت اموزشی را فدای منفعت خود نکنید.# نه به تاثیر قطعی معدل
    • فاطمه IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      ما میخوایم تاثیر قطعی لغو بشه هم برای کنکور1402هم برای سال های بعد این مصوبه فقط ناعدالتی هست و پرد کردن جیب مافیا و تامام
    • ژیار IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      لغو مصوبه ظالمانه ۱۴۰۲خواستارم
    • معصومه IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه شورا باید لغو بشه اصلا چه دلیل منطقی وجود داره برای فقط یکبار ترمیم چرا باید فرصت جبران جبران گذشته از دانش اموز گرفته بشه؟هر امتحان الان یه کنکور شده از شدن استرس خود امتحان و از طرفی استرس تصحیح سلیقه ای تاثیر قطعی یکبار درسال ۹۴ لغو شد چرا دوباره قراره اجرا بشه؟الان اموزش و پرورش چه پیشرفتی داشته در امکانات و زیرساخت هاش؟هیچی حامیان مصوبه یا با تقلب بیست شدن یا پول بگیر موسسات کنکوری اند
    • علیرضا DE ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه‌ کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی خلاف عدالت آموزشی است و تاثیر قطعی معدل ب دلیل تقلبات گسترده در امتحانات نهایی و سلیقه ای تصحیح شدن اوراق امتحانی نمی‌تواند معیار و ملاک مناسبی برای سنجش داوطلب و تاثیر در رتبه کنکور او باشد امید ک تاثیر قطعی معدل لغو شود برای کنکور امسال و بعد آن
      • آکیرا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
        13 0
        دوست عزیز خود مسئولین گفتن این مصوبه به منظور برقراری عدالت آموزشی و کنکور نبوده... دیگه واضح تراز این؟ این موافقان مصوبه هرچی که مورد پسندتان هست رو به مسئولین نسبت میدن.
    • مهسا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      اصلا چرا شورا باید همینجوری سرشو بندازه پایین و تو چیزی ک بهش مربوط نیست دخالت کنه اصلا حتی اگه بهش مربوط باشه چرا وقتی میبینه انقد مخالف زیاد داره و داوطلبین و خانواده ها ناراضین انقد اصرار داره به اجرای این مصوبه جز اینه ک خودشم دستش با مافیا یکیه و ی سودی از ی جا بهش میرسه ... هیچوقت نمیبخشیمتون هیچوقت
    • حسام IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      خب معلومه به خاطر اینم آموزش و پرورش در تلاشه که این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا بشه چرا سال های قبل از آموزش و پرورش خبری نبود؟ این مصوبه فقط و فقط برای افزایش درآمد آموزش و پرورش هست نتنها هزینه های کنکور کاهش نیافت بلکه بیشتر هم شد قبلاً فقط کلاس کنکور بود الان نهایی هم اضافه شده میگن استرس دانش آموزان کم میشه من میپرسم آیا استرس یک امتحان بیشتر هست یا چندین امتحان ؟اینکه میگن آینده دانش آموزان تو چهار ساعت رقم میخوره حرف منطقی نیست چون دانش آموز مگه نمیدونه آخر دبیرستان کنکور داره و باید هم بخونه الان که دانش آموزان برا کنکور نمیخوان بخونن به کم کاری دانش آموز بستگی داره پس دانش آموز حدوداً دو سال وقت داره تا به کنکور بخونه دانش آموز هم میتونه امتحانات نهایی رو هم خراب کنه فقط کنکور نیست دانش آموز ممکن هم تو دوران امتحان نهایی مریض بشه هم کنکور نگران نباشید وبا کرونا آنفولانزا تو روز کنکور نمیگیرد به فکر مسئولین.همش دروغه ممکنه من تو اون روز سرما بخورم خب دانش آموز می‌دونه دیگه فردا کنکور داره تو تغذیه پوشش کمی دقت کنه آموزش و پرورش نمیتونه تصحیح سلیقه ای رو توجیح کنه .
    • ریحانه IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه شورا باید لغو بشه هم برای1402و هم403 هر موقع زیرساخت لازم فراهم شد،امنیت امتحانات تضمین شد، امکان همترازی نمرات سالهای مختلف وجود داشت، سطح آموزش کل کشور یکسان بود و... اونوقت بیاید از تاثیر قطعی حرف بزنید تازه در رابطه با اونم باید مجلس تصمیم بگیره نه شورا این مصوبه با اصل59و71قانون اساسی تعارض داره هرچی زودتر باید مجلس لغو کنه این مصوبه رو #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • ایلیا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      34 24
      تاثیر قطعی فقط ظلم در حق دانش آموزان هست از نبود زیر ساخت ها در آموزش پرورش یا ضربه فرهنگی که برداشتن عمومی ها به سواد دانش آموزان زد یا ناتوانی در همترازی نمره های نهایی و الان هم مشکل جدید اختلاف نمره وحشتناک ما دانش آموزها که از حقمون نمیگذریم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلسی ها باید به خدا جواب پس بدن و هرکی هم از این مصوبه حمایت کرد یا متقلب در امتحانات هست که میخواد با تقلب مثلا زرنگی کنه یا از مافیا هست و اگر هیچکدوم از این دوتا نیست قطعا یک نادان جاهل بیشتر نیست
    • آریو IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      7 0
      خواستار لغو این مصوبه ظالمانه، غیرمنطقی و غیرکارشناسانه هستم. این مصوبه ایرادات زیادی داره لطفا تجدید نظر کنید.
    • محمد IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      لغو تاثیر قطعی معدل به خواسته افراد مناطق محروم علی الخصوص خودم هست
    • احمدی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      26 0
      بالای ۸۵ درصد داوطلبان کنکور خواهان لغو مصوبه شورا،لغو تاثیر قطعی معدل و بازگشت عمومیها هستن دلایلش مثل روز روشنه تقلبهای گسترده عدم امکان همترازی نمرات سالهای مختلف و تصحیح سلیقه ای و ایراد متعدد دیگر
    • Amir IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      3 0
      تا زمانی که سطح اموزشی در مدارس کل کشور یکسان نیست تاثیر قطعی معدل ظلمی بیش نیست
    • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      ترو خدا لغو کنین این مصوبه رو
    • نرگس IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه باید لغو بشه هیچ عدالتی نداره چرا خودتونو به نادانی میزنید پولامونو بردید باشه فقط مثبت کنید آیندمون به فنا نره 😑😑😑😑
    • تارا IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      49 24
      لغو کنید این مصوبه ی ناعادلانه رو فقط به منفعت قشر ثروتمند و مافیای کنکور هس
    • ... IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      5 0
      اوکی تا الان هرکی در حقم ظلم کرده ازش گذشتم ولی امشب از اینایی که محصل نیستند و حامی مصوبه شوران نمیگذرم
    • فاطمه IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      به خدا قسمتون میدم لغوش کنید اگ اعمال بشه باید قید همه چیو بزنم ۳ سال پایه کنکورم بدون هیچ امکاناتی ن کتاب ن آزمون و ن حتی معلمی ک خوب تدریس کنه و اکثر دروس تخصصی دبیر نداشتیم ما قشر ضعیف رو در نظر بگیرید تو رو خدا
    • سعید IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      از ریاست جمهوری محترم تقاضا دارم سریعا این مصوبه را لغو کنن، این مصوبه داوطلب منطقه محروم رو نابود میکنه!!! چطوری این مصوبه کارشناسی شده!!! اقای رئیسی سریعا لغو کنید با تشکر.دلایل رد مصوبه: عدم همترازی نمرات سال های متعدد،تقلبات فراوان ،نمره دهی سلیقه ای، عدم تمکن مالی داوطلبان مناطق محروم به صورت که من داوطلب منطقه محروم هزینه دو میلیونی ثبت نام ترمیم نمرات و خرید کتب ترمیم نمرات را ندارم، به والاه ندارم.یاحق
    • سروناز IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      هرآنچه باید ثابت میشده شده،،، و الان هررر کسی ک موافق تاثیر قطعی و موافق شوراس مسلما اجیر شده موسسات و از خود موسساتی هستن ک آینده میلیون ها دانش آموزو ب پول فروختن،، وجدان خودشونو ب پول فروختن،،، حتی یکنفر از طرفداران مصوبه شورا حاضر به مناظره با افراد دانایی مثل استاد سبطی و امرایی نشدن ،،، مگه نمیگن مصوبه شورا بی نقصه؟؟ پس از چی میترسن؟؟؟ این تشت رسوایی صداش کل ایرانو برداشته نیمچه آبرویی هم اگر براتون مونده غنیمت بشمارید و سکوت کنید و انقدر ب طبل ظلم نکوبید،،،،#لغو_تاثیر_قطعی
    • ماهان محمدیان IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      طراح اصلی مصوبه کنکوری شورای عالی در خبرگزاری ها اعتراف کردند ک هدف از تصویب مصوبه عدالت آموزشی نبوده ست حال چرا باید بپرسید چرا این مصوبه باید اجرایی شود ؟ چرا قانون مصوب مجلس در سال ۹۲ نقض شده و نمایندگان چرا از قانون مجلس حمایت نمیکنن ؟
    • فاطمه IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      نه به تاثیر قطعی معدل
    • سروناز IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      تاثیر قطعی معدل اگر خوب میبود سال ۹۴ توسط دیوان عدالت اداری لغو نمیشد ،، چرا میخوان قانونی ک یکبار باطل شده دوباره  میخوان ب اجرا دربیارن؟؟؟تاثیر قطعی یکبار جواب منفی خودشو ب جامعه پس داده چرا دوباره باید با آینده صدها هزار دانش اموز کنکوری بازی بشه، مگه سطح آموزش در کشور یکسانه؟ما الان ۲۳ نوع مدرسه داریم چرا باید کسانی ک در مدارس دولتی درس خوندن مقایسه بشن با کسانی ک در بهترین مدارس با بهترین استاد ها آموزش دیدن؟این اوج بی عدالتیه،،این کار شورا ک اومد تاثیر قطعی معدل رو ملاک سنجش و پذیرش قرار داد این خلاف قانونه چون طبق اصل ۵۱ و ۷۹ فقط مجلس قانون گذاره تو مسائل کشور و خود رهبری هم بر این موضوع  تاکید کردن،،اختلاف نمرات تا ۸ نمره بین مصحح ها فاجعههه س وقتی ک حتی ۲۵صدم چند هزار رتبه رو قراره جابجا کنه،، اموزش و پروش توان همترازی معدل سالهای مختلف رو نداره،، توان برگزاری آزمون ها و صحیح کردن آزمون هارو ب طور امن نداره!!!!!!
    • حدیث SG ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      لغو مصوبه ناعادلانه و ویرانگر کنکوری شورا و خصوصا تاثیر قطعی معدل به دلایل زیاد فاجعه بار از جمله یکسان نبودن سطح آموزش کشور، عدم همترازی نمرات، تقلبات وسیع امتحانات، تصحیح سلیقه ای اوراق و.......... ، مصوبه باید هرچه سریعتر برای کنکور لغو بشه
    • . IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 0
      از مسئولین عزیز و بزرگوار تقاضا داریم به ما رحم کنند و مصوبه رو برای امسال و سال های آتی لغو کنند به والله ما آرزو داریم آینده دارم اصلا خودمون هیچی زحمتای پدر و آرزو های مادرمون به باد میره شمارو به قرآن رحم کنید بهمون خداروخوش نمیاد انقدر اذیت شیم
    • محیا IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      لغوتاثیر قطعی معدل
    • زهرا IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      استوری پیج اینستاگرام باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران دغدغه اصلی جوانان: #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور۱۴۰۲
    • زهرا IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      روز به روز بیشتر بهمون ثابت میشه که طرح جدید کنکوری بی هیچ زیر ساختی داره اجرا میشه که کاملا از عدالت به دوره ؛ لطفا دلسوز و پشت ما دانش اموزان باشین #لغوتاثیرقطعی‌معدل۱۴۰۲
    • یک کنکوری IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      دغدغه اصلی ما جوانان کنکوری و خانواده هامون لغوتاثیرقطعی‌معدل برای ۱۴۰۲ و سال های بعد هست چون هیچ زیر ساختی برای اجرا شدن این طرح صورت نگرفته و تقلبات گسترده در امتحانات نهایی ، متفاوت بودن سطح سوالات فارغ التحصیلان هر سال و تصحیح سلیقه ای مصححان و... هر کدوم از اینها یک دلیل روشن مبنی بر بی عدالتی در اجرا شدن طرح تاثیر قطعی معدل هست از شما خواهشمندم پشت ما کنکوری ها باشین و از ما حمایت کنین یک عمر دعای خیرمون پشتتون خواهد بود #لغو_تاثیر_قطعی_معدل۱۴۰۲
    • فاطمه IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      از نمونه بی عدالتی امتحان نهایی کلاس خصوصی اریان حیدری در موسسه کلاسینو هست که چندتا از سوالاتی که در امتحان نهایی ۴۰۲ اومد و خیلی جدید بودن رو در کلاسش حل کرده بود همون سوالات برای ما سخت بودن چون نه مشابهش تو کتاب و کتاب تست بود و نه قبل تر ازش اومده بود اما دانش اموزان قشر ثروتمند که توانایی هزینه برای تک تک امتحانات نهایی رو داشتن در چنین کلاس هایی ثبت نام میکردن و نمره خوب میگرفتن#نه به تاثیر قطعی معدل #عدالت اموزشی
    • حسین IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      تاثیر قطعی معدل باعث افزایش چند برابری استرس و هزینه های تحصیلی ما شده و باعث شده مافیای فربه ای به اسم مافیای معدل روی کار بیاد تاثیر قطعی معدل به ضرر داوطلبان مناطق محروم و مدارس دولتی هست بجای اینکه بیان مصوبه ناعادلانه تصویب کنن ، بیان و سهمیه های رنگارنگ ناعادلانه رو حذف کنننننن
    • یک کنکوری IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      با توجه به تقلبات خیلی گسترده در امتحانات نهایی و متفاوت بودن سطح سوالات فارغ التحصیلان هر سال ، تاثیر قطعی معدل عین بی عدالتی هست ؛ در کنکور هم بازرسی ها قوی تر هست تقلبات خیلی کمتره و همه دانش اموزان بر اساس یک سری سوال یکسان باهم مقایسه میشن نه به تاثیر قطعی معدل لطفا دلسوز ما دانش اموزان باشین
    • محیا IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه ناعادلانه شورا رولغوکنید
    • سونیا IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      خدا هر کس این مصوبه رو طرح کرده و کسانی که ازاین طرح حمایت میکنند و امسال آینده ی یک میلیون دانش آموز رو به فنا دادن رو ذلیل کنه به خاک سیاه بنشونه عزیزانشونو سرگردون کنه تا مزه ی این زجری که بچه های امسال و خانوادشون کشیدند رو بچشن
    • علائی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      این مصوبه بی عدالتی محض و شیوه ی جدید پولشویی توسط آموزش و پرورش و مافیای کنکوره،این مصوبه ننگین باید لغو بشه.
    • . IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 0
      الان با دیسلایک کردن لغو مصوبه دارید نون میخورید یا فشارتونو خالی میکنید
    • امین DE ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      32 18
      نماینده های فهمیم ملت ایران لطفا این قانون سراسر ظلم رو بردارین زندگیمون تباه شد یک سال ... تو همین یکسال فشاری مالی و روانی ترمیم معدل از 10 تا کنکور بیشتر بود....خواهشا تاثیر قطعی معدل رو حذف کنید
    • الهه صفدری US ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      13 0
      لغو تاثیر قطعی معدل واقعا شرفتون ب چق فروختین
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      3 0
      از مجلس خواهش میکنیم لطفا هر چه زودتر به داد ما کنکوریا برسه دیگه جونی نمونده برامون تروخدا بس کنین انقدر اذیتمون نکنین گناهمون چیه که درس خوندن تنها راه تغییر آیندمونه که اونم ازمون گرفتین با این جو رقابت ناعادلانه و ظالمانه و پر از تقلب و پر از بی دقتی تصحیح برگه و تا صبح بخام بچینم براتون تمومی نداره .... قبلا یه رقابت کنکور رو فقط داشتیم الان با معدل شده دو مرحله
    • علی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲..ما موش ازمایشگاهی نیستیم...خدا از این ظلم بزرگتون نمیگذره...تاثیر قطعی معدل تمام امیدهای مارو ب باد داد....
    • الناز IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      6 0
      لغو مصوبه ی ظالمانه
    • محمد IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کاملا بدون علم و کاملا ظالمانه هست و هر کس از این مصوبه دفاع میکند خودش مافیا و کاسبی است از کاسبات و دلالان کنکور. لطفا کمی فکر کنید متوجه میشوید این مصوبه بی عدالتی را با خود دارد
    • تورج IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      مصوبه شورای انقلاب و موصوع تاثیر قطعی معدل فقط به منفعت مافیای کنکوری و مافیای معدل یازی هست مجلس باید جلوی این مصوبه طاغوتی بایستد باید لغو شود این قانون بی پایه و بی اساس شورا خواهشمندیم از خبرگزاری صدای ما رو به گوش نماینده ها برسه
    • نازنین IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      به عنوان یه کنکوری میگم خدا تو این شب عزیز تمام کسایی که وجدان و شرافتشون رو به پول فروختن و از مافیا حمایت میکنن و موافق این مصوبه ناعادلانه شورا هستن رو لعنت کنه امسال یک نسل رو نابود کردید انشالله خبر مرگ عزیزهاتونو بشنوید تا روزی که زنده ایم نفرینتون میکنیم. تاثیر قطعی معدل را لغو کنید/عدالت را اجرا کنید
    • کنکوری IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      اونایی که دارین برخلاف موافقان لغو تاثیر قطعی معدل لایک و کامنت میزارین به خاطر پول حروم دارین آینده ی کنکوری ها رو نابود میکنین واقعا یکم شعور داشته باشین بخدا ما کنکوریا همگی خواهان لغو تاثیر قطعی معدل هستیم اونایی که میگن ما موافق تاثیر قطعی هستیم کنکوری نیستن وگرنه شعور داشتن و درک میکردن کنکوریا رو من از همه شما میخوام که حمایتمون کنین واقعا اگه تاثیر معدل قطعی بشه آینده مون نابوده
    • Fa IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      خواستار لغو تاثیر قطعی معدل و از بین رفتن این بی عدالتی هستممم
    • سارا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      جالبه هرجا که نوشته که تاثیر قطعی باید لغو بشه ۳۰۰ تا منفی خورده قشنگ معلومه بهتون گفتن برید هرجا چنین چیزی بود منفی بزنید اگه راست میگید دوتا دلیل منطقی بیارید برای این مصوبه شوم و ظالمانه
    • Faeze IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      بنده خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستم خواهشا رسیدگی شوددد
    • دوازدهمی بدبخت IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      جسارتا خودتون مافیای معدل نیستی به یه آدم با سواد ابتدایی بگی می‌دونه که این مصوبه پول برای مافیا داره و فشار و عذاب و شب نخوابی و تلاش بی فایده برای دوازدهمی پشت کوه که امتحان ندادیم دیدیم چقدر تقلب شد ولی راه برا خیلیا بسته بود ببندید خواهشاً مثل کبک
    • زهرا IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      این مصوبه باعث نگرانیه اکثرا داوطلبا شده، چجوری اخه جلوی تصحیخ سلیقه ایی رو میگیرید، همه نمره های ما عجیب غریب شده
    • ناشناس IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      به جای اینکه حرف دوتا بی سواد که دارن بچه های مردمی بدبخت میکنن حگوش کنید با ما دانش آموزان نگاه کنید رفیق من بعد از امتحانا با قصد خود کشی میخواست بلا سرش خودش بیاره کدوم آدم کثیفی جواب گوی پدر و مادر اون بچس خود من سر جلسه به اینه دیدم ردیف‌های آخر گوشی میارن میخواید با ترمیم پول به جیب بزنید بگید بهتون پول میدیم ولی با زندگیمون بازی نکنید
    • Mmm IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      لغو تاثیر معدل
    • امید IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      7 0
      این مصوبه به سود اموزش پرورش است. برای جبران کمبود مالی. واقعا خجالت اور است دانش اموزان این سرزمین را قربانی کنند برای پول. خجالت بکشید دختری که پول ترمیمم نداره داره تن فروشی می کنه. این مصوبه نابودی اموزش در ایران است. لغو کنید این مصوبه را
    • فاطمه IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      قشنگ مشخصه ،مافیا اومدن کامنتای بچه ها رو دیسلایک میکنن تا بگن دانش آموزا موافق این مصوبه ناعادلانه ن ، کاش کمی شرم کنید ،بخدا آخر همه ما مرگه. بخاطر پول، امیدِ چند میلیون جوون رو ناامید نکنید ،فکر آخرتتون باشید 🙏
    • محمد IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      ما همه دانش آموزان کنکوری خواستار لغو مصوبه شواری عالی انقلاب هستیم.
    • امیر IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      5 0
      قشنگ مشخصه ،مافیا اومدن با ربات کامنتای بچه ها رو دیسلایک میکنن تا بگن دانش آموزا موافق این مصوبه ناعادلانه ن ، کاش کمی شرم کنید ،بخدا آخر همه ما مرگه. بخاطر پول، امیدِ چند میلیون جوون رو ناامید نکنید ،فکر آخرتتون باشید 🙏
    • کنکوری US ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      در واقع تفاوت تاثیر مثبت و قطعی معدل در کنکور این است که در حالت تاثیر مثبت بالاترین تراز ممکن برای هر زیرگروه در کارنامه کنکور درج خواهد شد و تاثیر سوابق تحصیلی به شرطی اعمال می گردد که باعث افزایش تراز کل زیرگروه شود در حالی که اگر تاثیر معدل قطعی باشد تحت هر شرایط سوابق تحصیلی برای داوطلب اعمال می گردد حتی اگر اعمال سوابق باعث کاهش تراز کل داوطلب گردد  کاملا  واضح است  که  معدل  (مثبت) عادلانه و به نفع  دانش آموز  است
    • آرمان IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      5 0
      #لغو تاثیر قطعی معدل ما میخوایم این مصوبه کوفتی برای ۱۴۰۲و بعد از اون لغو بشه
    • مینا IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      ما فقط خواستار برقراری عدالتیم همین.. #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • محمد DE ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      لطفا جلوی مصوبه شورا رو بگیرین
    • Mohadese US ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      خدا ازتون نگذره که با این مصوبه لعنتی بیچاره کردید بچه های این مملکتو
    • Amin BE ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      3 0
      اکثر داوطلبان کنکور مخالف تاثیر قطعی معدل هستند #لغو_تاثیر_قطعی_معدل #لغو_مصوبه_کنکوری_شورا هیچ کامنتی که موافق تاثیر قطعی باشه کسی نگذاشته و همش دیسلایک هست که مشخصه توسط روبات میزارن.
    • حافظ IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      لغو تاثیر قطعی معدل و خواهان مثبت شدن تاثیر معدل در کنکور
    • زهرا نجفی IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      تاثیر قطعی باید لغو شود
    • مهیار IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      48 3
      نمیدونم دیگه باید چه اتفاقی بیفته اونایی که نمیفهمیدن دیگه بفهمن که تاثیر قطعی نتونسته و نمیتونه خوب باشه .ما داوطلب های کنکور خواستار لغو مصوبه شورا هستیم
    • محیا IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      37 3
      لغو تاثیر قطعی معدل
    • DK ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      0 0
      ای کاش کسانی که پیام ها رادیسلایک می کنند بیایند و دلایلشان را برای طرفداری از مصوبه بیان نمایند واز امتیارات نداشته ی این مشوبه سخن بگویند شاید بتوانند تعداد کمی را با خود همراه نمایند که بعید است خودتان هم خوب می دانید که این مصوبه شتابزده ،ناعادلانه وسراسر اشکال است کاش دلیل منطقی برای موافقت داشته باشید
    • علی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      37 35
      تلاش مافیا رو حتی توی دیسلایک کردن پیام های دانش آموزان میشه دید،ببین چخبره دیگه...
    • مهشید IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      33 4
      این مصوبه باید زودتر لغو بشه. اولش تقلب ها و سطح سوالات بالای امتحانات نهایی امسال الآنم که تصحیح اشتباه با اختلاف 8 نمره ای بین نمره های مصححان! هرکسی ذره ای شعور و قدرت استدلال داشته باشه میفهمه این کار از بیخ و بن غلط بود
    • آتوسا IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      6 0
      خدا لعنتتون کنه که ما رو بدبخت کردید مگه نمره ۱۸ چشه که باید حتما ۲۰ بشه تا بری دانشگاه !!!! عمومی ها برای ما منطقه ۲ و ۳ امید خالص بود چون مثل منطقه یک بهترین دبیرهای اختصاصی رو نداریم کلا این مصوبه برای بچه پولدارها بود !!!!!
    • ایران IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      31 0
      چرا باید افرادی که در حوزه آموزش صاحب نظر نیستن درمورد کنکور و سنجش و پذیرش نظر بدن
    • فاطمه IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      23 0
      سلام نماینده محترم مخالف تاثیر قطعی معدل هستیم به علت تقلبات گسترده و لو رفتن سوالات وعدم همترازی سوالات و اصلاح سلیقه ای اوراق امتحانی و پارتی و مافیای معدل و هزینه اضافی ترمیم و فقط فرصت ترمیم یک بار و تفاوت سطح آموزش ها در مدارس کشور...این مصوبه به ضرر همه و کشوره به غیر از افراد پولدار....لطفا دانشگاه هارو پولی نکنین به فکر قشر ضعیف باشین
    • مردم IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      15 0
      ما که نمیتونیم جلو حماقت مجلس و مسئولین را بگیریم بهتره فکری برای عوض کردن آنها با نیروی با سواد کنیم.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      1 0
      لغوتاثیرمعدل لطفا
    • فاطمه IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      15 0
      دیسلایک ها خیلی مشکوکه🤔چه خبرتونه سایت هم دست موافقان مصوبه هست ...این مصوبه ظالمانه اول و اخر لغو میشه.همیشه حق بر باطل پیروز هست.تامام
    • مریم IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      14 0
      مصوبه ناعادلانه شورای انقلاب رو لغو کنید خواهشا این همه استرس بسه دیگه چرا فقط به فکر جیب خودتونین این همه فشار روحی بسه دیگه
    • دانش IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      17 1
      مجلسی‌ها لطفا مصوبه را لغو کنید نه به تاثیر قطعی معدل نه به مصوبه بی عدالتی
    • GB ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      7 0
      چرا باآینده بچه هامون دارید بازی میکنید چرا روز قیامت یقه تون راخواهم گرفت آخرچراچرا این همه استرس کم نبود بازمعدل اونهم معلوم نیست کدوم آدم دست ناپاکی برگه ها راتصیح کنه شما رابه امام زمان قسم لغو کنید شما رابه پنج تن لغو کنید شما رابه مهدی فاطمه لغو کنید لغو ِلغو لغو
    • تکتم GB ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      16 1
      شرط معدل لغو لغو
    • علی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      7 1
      ما رو از دست تاثیر قطعی معدل نجات بدین لطفااااااا
    • علی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      8 1
      مافیا اومده تو نظرات ، من از نزدیک هنوز یک نفرو ندیدم بگه این مصوبه خوبه اینا از کجا اومدن 😂😂😂
    • کوثر IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      9 0
      #لغو تاثیر قطعی معدل
    • مخالف تاثیر قطعی معدل (مصوبه ظالمانه_مافیای معدل) IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      20 0
      رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون 😅 این حجم از دیسلایک ها میگه کاسه ای زیر نیم کاسه اس فقط خدا از باعث بانیاش نگذره که بیچارمون کردن سزای این کارتون فقط با اهل بیت علیهم السلام
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      4 0
      فقط خدا می داند که چه بازی هایی با اعصاب بچه هامون کردیدبعد میگن بچه بیارین
    • محمد DE ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      25 0
      مصوبه شورای انقلاب ناعادلانه ترین و ناکارامدترین تصمیم آموزش بوده که تا حالا گرفته شده است نه تنها استرس دانش آموزان کم شده بلکه از یک شب به هزار و یک شب مبدل شده و دانش آموزان مدارس عادی و مناطق محروم بدبخت شدند . تورو خدااااا این مصوبه رو لغو کنید
    • پیام IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      12 0
      #لغو تاثیر قطعی معدل
    • امیرحسین IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      1 32
      از لایک و دیس لایک کامنتا میشه فهمید بیشتر دانش اموزا موافق مصوبه شورای عالی هستن چون هیشکی واقعا حوصله نداره عربی و ادبیات بخونه البته اگه تعداد ترمیم نمره ها یدونه نبود خوب بود مثلا ۲ یا ۳ بار اگه باشه خیلی خوب میشه ولی عمومی ها خواهشا برنگرده شورای عالی همچنین ظرفیت های رشته های تاپ رو هم افزایش داده کاری که مجلس به خاطر مافیا هیچ وقت حاضر نبود انجامش بده چون مافیای پزشکا نمیزاشتن مافیای موسسات کنکوری نمیزاشتن و این هم خوبه البته اگه شورا همونطور که قول داده بود تعداد دفعات ترمیم رو افزایش بده و سر حرفش باشه عالی میشه دمتون گرم که عمومی رو حذف کردین از دست اینا راحت شدیم تو کتاب یه چی میخوندیم تو کنکور یه سوالایی میدادن خارج از کتاب ممنون
      • آکیرا IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
        9 0
        واقعا فکر کردی همه این لایک ها و دیسلایک ها کار دانش آموزاس ؟؟؟!! وای به حالمون که با همچین انسان های نفهمی طرفیم که دلشون هم نمیخواد بفهمن وای برما که داریم با کسایی زندگی می‌کنیم که خودشون رو به خواب زدن
      • نوید IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
        8 0
        معلومه که اصلا از مصوبه شورا خبر نداری فقط به خاطر حذف عمومی و تقلب کردن در امتحانات نهایی اومدی داری حمایت میکنی در مصوبه کنکوری شورا اسمی از افزایش ظرفیت رشته‌های تاپ نیومده اون یه مصوبه دیگه هست ربطی به این نداره ضمنا اگه ببینی کامنت‌ها رو کسی با عمومی کاری نداره همه میگن تاثیر قطعی معدل باید لغو شه تو که مبنات رو گذاشتی روی لایک یا دیسلایک به جای دلیل و منطق معلومه که ذره‌ای دارای عقل و شعور نیستی
    • ناشناس IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      28 0
      این مصوبه واقعا ظلم است
    • پوریا IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      0 0
      من مشکلی با تاثیر معدل ندارم ولی خواهشا تعداد دفعات ترمیم را دوبار کنند خیلی ها مثل من امتحان نهایی را دست کم گرفتند امتحانها را خراب کردند چه کسی فکر می کرد دروسی مثل ادبیات و دینی انقدر سخت باشد