دانشگاه یکی از نقاط آغاز استعمال دخانیات در جوانان است

معاون قضایی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری، دانشگاه را یکی از نقاط آغاز استعمال دخانیات جوانان و سایر آسیب‌های اجتماعی دانست.

غلام عباس ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به استعمال دخانیات در بین برخی از دانشجویان اظهار کرد: هر دانشگاه مقررات انضباطی مخصوص به خود را دارد. مسئولان دانشگاه به همراه حراست وظیفه دارند تا بر اساس این مقررات اقدامات لازم را به منظور پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام دهند.

دانشگاه تهران نشان دانشگاه بدون دخانیات دریافت می‌کند

معاون قضایی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: تاکید دادگستری کل کشور برای مقابله با استعمال دخانیات در دانشگاه‌ها، استفاده از روش‌های ایجابی، تشویقی و آگاهی بخشی است.

وی بیان کرد: تمام تدابیری که در حوزه آسیب‌های اجتماعی مثل مقابله با استعمال دخانیات و مواد اعتیاد آور در دانشگاه‌ها اتخاذ یا قوانینی که اجرا و پیگیری می‌شود، باید در راستای حفظ و نگهداری از سلامت دانشجویان و جوانان باشد.

ترکی با تاکید بر اینکه متاسفانه دانشگاه یکی از نقاط شروع استعمال دخانیات جوانان و سایر آسیب‌های اجتماعی است، گفت: زمانی‌که نوجوانی به سن جوانی می‌رسد، وارد دانشگاه می‌شود و دوران دانشجویی را آغاز می‌کند، بیشتر در معرض  انواع آسیب‌ها قرار دارد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم درباره راهکارهای مقابله با استعمال دخانیات در دانشگاه‌ها مطرح کرد: ما باید با فرهنگ سازی، آموزش و اغنا فضا دانشگاه‌ها را کاملا علمی و آموزشی نگه داریم. همچنین باید توجه داشته باشیم که دانشجویان موفق در دانشگاه‌هایی رشد کرده‌اند که شرایط و فضای مناسب  آموزشی، علمی، تعلیم و تربیتی را برای آنان ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: اگر دانشگاه‌ها از مسیر صحیح علمی، آموزشی و فرهنگی خارج شده و به مسیرهای بی‌راهه وارد شوند، این موضوع به نفع دانشجویان و جامعه نیست. بنابراین هم حاکمیت برای حفظ سلامت دانشگاه‌ها وظیفه دارد و هم باید تشکل‌های دانشجویی و  سایر دانشجویان موفق در این باره نقش ایفا کنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اینکه دانشگاه باید عاری از هر گونه دخانیات باشد، خاطرنشان کرد: جوانان و دانشجویان سرمایه‌های اجتماعی نظام برای نسل‌های بعدی هستند، بنابراین تمام سرمایه‌گذاری‌ها باید انجام شود تا به دور نگه داشتن دانشگاه از دخانیات محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =