آشتیانی: دشمن در سناریو سازی به توان بالایی رسیده است

امیر آشتیانی گفت:دشمن در سناریو سازی به توان بالایی رسیده است تا بتواند در آینده اقدامی را انجام دهد، ما هم باید تقویت سناریو سازی را دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم زمینه اقدامات آینده را از قبل فراهم کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر آشتیانی وزیر دفاع صبح امروز در نشست راهبردی وزرات دفاع آینده، طی سخنانی اظهار داشت: وزارت دفاع مسئولیت پشتیبانی تسلیحاتی و تجهیزاتی از نیروهای مسلح را بر عهده دارد.

آشتیانی: برخی از تهدیدات جمهوری اسلامی ایران ریشه در دریا دارد

وی افزود: تعامل با مجموعه‌های تحقیقاتی و شرکتهای دانش بنیان این ماموریت وزارت دفاع را تسهیل می‌کند. ودجا نقش بسیار حائز اهمیتی را در تقویت بنیه دفاعی کشور بر عهده دارد و در مسیر بازدارندگی موثر تلاش می‌کند.

آشتیانی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب مورد تهاجم همه جانبه دشمنان قرار گرفت و توطئه‌های گوناگون را پشت سرگذاشته است. این مسائل کافی بود تا مسیر انقلاب با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود اما به لطف خدا در همه این قائله‌ها نظام جمهوری اسلامی سربلند بیرون آمد و توانست ایستادگی کند.

وزیر دفاع تصریح کرد: انسانها با پدیده‌های مختلفی مواجه هستند و ممکن است بعضی از این رخدادها، وقایع بزرگی باشد. حال این سوال مطرح است که آیا این پدیده‌ها به نفع ما است یا به ضرر ما؟

آشتیانی با بیان اینکه ما گاهی اوقات در تشخیص این موضوع دچار مشکل هستیم، گفت: هر پدیده‌ای به هر طریق می‌تواند برای عده‌ای خیر و برای عده‌ای مشکل به همراه داشته باشد. بنابراین پدیده‌ها در تعامل با ما ارزیابی می‌شوند.

وی افزود: یعنی اگر ما در مسیر حق و در مسیر تبعیت از آرمانهای الهی باشیم هر پدیده ای که اتفاق بیافتد برای ما خیر در پی خواهد داشت. وزارت دفاع با همین نگاه حرکت می‌کند و دائم رصد می‌کنیم تا از مسیر تبعیت از فرمانده کل قوا خارج نشویم.

وزیر دفاع عنوان کرد: طی دوسال گذشته برنامه‌های ما با یک جهش فوق العاده مواجه بوده است. در صادرات ما رشد چهار برابری داشته‌ایم و همه این موفقیتها نشات گرفته از همین رصد است.

آشتیانی اظهار داشت: بر همین اساس ما برنامه‌هایی برای ارتقا بیشتر وزارت دفاع تدارک دیده‌ایم. رصد تحولات فناورانه و واکاوی آینده عرصه‌های دفاعی ‌امنیتی در جنگهای ترکیبی مهمترین بخش این برنامه‌ها است. این کار سالها است در قرارگاه مرکزی خاتم در حال انجام است.

وی ادامه داد: ثبات سیاسی، قدرت دفاعی و قدرت منطقه‌ای ما امروز مورد هجوم دشمن قرار گرفته است و جنگ ترکیبی و جنگ شناختی دشمن در همین راستا است.

وزیر دفاع گفت: موضوع بعدی توسعه توانمندی‌های دفاعی متاثر از همکاری‌های دفاعی در عرصه ملی است. ما باید به سمتی برویم که سرریز توانمندی‌های دفاعی در عرصه‌های غیرنظامی وارد شود و همکاری با وزارت علوم به این حوزه کمک می‌کند.

آشتیانی تصریح کرد: چیزی که می‌تواند مایه اصلی پیشرفت را فراهم کند بهره گیری از ظرفیت های نخبگانی است و با توجه به تحولات حوزه منابع انسانی لازم است تا با برنامه ریزی به این سمت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: دشمن در سناریو سازی به توان بالایی رسیده است تا بتواند در آینده اقدامی را انجام دهد، ما هم باید تقویت سناریو سازی را دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم زمینه اقدامات آینده را از قبل فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =