فناوری‌های بومی، تهدیدات هوش مصنوعی را خنثی می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و فناوری پردیس گفت: حوزه هوش مصنوعی با سرعت و شتاب همه گیر خواهد شد البته اگر پیشتازی و بومی سازی آن را پیگیری نکنیم تهدیدهایی هم می‌تواند برای کشورداشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حامد افشاری، رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و فناوری پردیس در حاشیه نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳، اظهار کرد: در نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ هم استارت‌آپ‌ها و هم شرکت‌های بزرگی که در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند، می‌توانند محصولات و خدمات خود را در معرض نمایش شرکت‌ها و بازدیدکنندگان بگذارند.

مهارت توسعه کسب و کار در عرصه بین‌الملل به دانشجویان آموزش داده می‌شود

وی ادامه داد: این نمایشگاه‌ها علاوه بر ایجاد فضای کسب‌وکاری، امیدآفرینی هم برای جامعه به همراه دارد. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند شاهد ارائه محصولات ایرانی باشند که در گذشته از طریق واردات به کشور وارد می‌شد و این باعث مباهات کشور است.

معاون برنامه‌ریزی و تحول دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، درباره بومی سازی در حوزه آی‌سی‌تی نیز خاطرنشان کرد: برای بومی سازی حوزه آی‌سی‌تی در شروع کار هستیم. حوزه‌هایی همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا یا متاورس که مقام معظم رهبری برای توسعه آنها تاکید بسیاری دارند، این‌ها مباحثی هستند که بایستی با برنامه ریزی منسجم‌تری پیش بروند تا در این حوزه از دنیا عقب نیفتیم و بتوانیم پیشتازی خود را در عرصه تولید محصولات متعدد داشته باشیم.

وی افزود: اینترنت اشیا خیلی سریع همه گیر شد، حوزه هوش مصنوعی هم با همین سرعت و شتاب همه گیر خواهد شد البته اگر پیشتازی و بومی سازی آن را پیگیری نکنیم تهدیدهایی هم می‌تواند برای کشورداشته باشد. در این راستا همان‌طور که بخش خصوصی پرتوان جلو می‌رود، حاکمیت هم باید ستادها و حمایت‌هایی را داشته باشد تا بتوانیم پیشتازی خود را در عرصه بین‌الملل داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =