پژوهشگاه مطالعات فرهنگی مسئول برگزاری نگرش‌سنجی دانشجویان شد/ رصد محیط‌های دانشگاهی و خوابگاهی

رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم از آغاز موج سوم نگرش‌سنجی دانشجویان توسط این پژوهشگاه خبر داد.

حجت الاسلام رضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تشکیل میز تخصصی درباره زیست بوم دانشجویی اظهار کرد: زیست دانشجویی شامل موضوعات و آسیب‌های اجتماعی در محیط دانشگاه و ارتقای فرهنگ عمومی و سبک زندگی دانشجویی یا در سطح کلان‌تر دانشگاهی می‌شود.

احتمال رفتارهای پرخطر در قشر نخبه و تحصیل‌کرده وجود دارد

رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمی‌تواند نسبت به معضلات و چالش‌های دانشجویان بی‌تفاوت باشد. در حالیکه اولویت اول آموزش و پژوهش است؛ اما فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در نظام آموزش عالی نیز از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: بنابراین پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حوزه مطالعات و موضوعات کارشناسی خدماتی را به وزارت علوم ارائه دهد تا وزارتخانه در این حوزه فعالیت بهتری داشته باشد.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه در مرحله اول باید رصد مناسب از محیط‌های دانشگاهی و خوابگاهی داشته باشیم، گفت: این موضوع با هدف آگاهی از آسیب‌های درون دانشگاهی داشته باشیم. سپس در مرحله دوم، باید راهکارهای مناسب نیز به نظام آموزش عالی پیشنهاد کنیم تا فضای دانشگاه‌ها برای تحقق اهداف آموزشی و کلان علمی کشور مناسب‌ شود. 

رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم درباره چگونگی رصد زیست دانشجویان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها مطرح کرد: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم مسئولیت انجام موج سوم نگرش سنجی جامعه دانشگاهی را برعهده دارد. البته هنوز بودجه آغاز این طرح در اختیار پژوهشگاه قرار نگرفته است. 

وی ادامه داد: موج سوم نگرش سنجی یک طرح ملی است و می‌تواند در رصد به ما کمک مناسبی کند. البته ۲ موج این نگرش سنجی در سال‌های گذشته انجام شده است. 

حجت الاسلام غلامی در پایان خاطرنشان کرد: موج نگرش‌های دانشجویان شامل مجموعه‌ای نظرات، دیدگاه‌ها و نظرهای دانشجویان درباره موضوعات مرتبط با درون دانشگاه یا موضوعاتی بیرون از دانشگاه است که به نوعی به رسالت و ماموریت این نهاد علمی و دانشجویان برمی‌گردد. این موضوعات پرسش می‌شود و مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. سپس در تصمیم سازی و حمایت‌ها و مجموعه اقداماتی که نظام آموزش عالی در ارتباط با جامعه دانشگاهی داشته باشد، ترتیب اثر داده می‌شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1188321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =