بودجه سال آینده دانشگاه باید مبتنی بر سند تحول و تعالی باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: بودجه‌ریزی باید هدفمند و با مأموریت‌گرایی انجام شود و هر عدد، رقم و برنامه پیش‌بینی‌شده برای بودجه سال آینده دانشگاه باید و حتماً مبتنی بر سند تحول و تعالی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سروش حیدری‌سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در چهلمین شورای این دانشگاه با تأکید بر اینکه بودجه‌ریزی امسال باید هدفمند و با مأموریت گرایی انجام شود، اظهار کرد: هر عدد، رقم و برنامه پیش‌بینی‌شده برای بودجه سال آینده دانشگاه باید و حتماً مبتنی بر سند تحول و تعالی باشد. ابعاد مالی در نظر گرفته‌شده باید بیانگر این مهم بوده که کدام بخش از سند تحول و تعالی را برآورده و چه مأموریتی را برای دانشگاه به سرانجام می‌رساند.

۱۶ درصد از بودجه دانشگاه‌ها صرف امور رفاهی و تغذیه می‌شود

وی افزود: موارد مهمی مانند: ایجاد مدارس مهارتی و آموزشی، افزایش دانشجو، درآمدهای غیرشهریه‌ای، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و... از مسائلی است که باید بدان توجه و تأکید داشت. در پیش‌بینی ردیف‌های بودجه‌ای، توجه به برنامه‌های فرهنگی ضروری بوده و هر گونه کوتاهی در حوزه فرهنگی، تاوانی چند برابر را به دانشگاه و جامعه تحمیل خواهد ساخت. باید تلاش کرد تا همه در سلامت فکری، ذهنی، فرهنگی و اقتصادی امرارمعاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته درباره پیش‌بینی ردیف‌های بودجه‌ای دانشگاه استان، عنوان کرد: پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه، پس از عید نوروز در دستور کار همکاران قرار داشت و با تشکیل جلسات تخصصی، جمع‌بندی‌های مناسب صورت گرفته و تقریباً در زمان‌بندی مناسب قرار داریم.

حیدری‌سنگستانی با بیان اینکه در بودجه سال گذشته به دلیل کرونا و تورم موجود، انحرافاتی به وجود آمد، متذکر شد: وجود انحراف در بودجه هرچند توجیه‌پذیر بوده؛ اما قابل قبول نیست؛ چراکه باید بودجه‌ریزی به نحوی با دقت و اشراف به مسائل انجام شود که کمترین انحراف در آن ایجاد شود.

وی بر تطبیق موارد بودجه‌ای با شعار دانشگاه آزاد اسلامی استان، «بسترسازی تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» و سند آمایش تأکید کرد و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مسئله محوری و رفع چالش‌های اجتماعی را به‌عنوان مأموریت و رسالت برگزیده که باید با ارتباط دقیق و حساب شده با جامعه و صنعت این مهم عملیاتی شود.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز از برگزاری برنامه فاخر طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد مقدس خبر داد و گفت: با حمایت دانشگاه، مساعدت‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق تهاتر، شهریورماه سال جاری این طرح اجرا خواهد شد.

سیدمهدی قاضی‌زاده بر برگزاری اردوی زیارتی برای کارکنان و خانواده معزز آنان تأکید و پیشنهاد داد: این مورد در ردیف‌های فرهنگی بودجه‌ای سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه به جد دیده شود.

در ادامه این جلسه، موارد پیش‌بینی سند بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به بحث گذاشته و موارد برای ارسال به سازمان مرکزی دانشگاه تکمیل شد.

چهلمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با محوریت بودجه‌ای و با حضور رئیس دانشگاه استان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان، رؤسای شوراهای تخصصی، رؤسای واحدها و مراکز، خزانه‌دار و کارشناسان بودجه استان برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1188502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =