خبر خوش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده تسهیلات خوبی به بازنشستگان در حوزه قرض‌الحسنه و سفرهای زیارتی پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، میرهاشم موسوی در نشست خبری خود که صبح امروز به مناسبت آغاز هفته تامین اجتماعی (19 تا 25 تیرماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر 46 میلیون نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: 18 خدمات کلان و منحصربه‌فرد به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

پیگیری اجرای رتبه‌بندی در پرداختی‌های حقوق معلمان بازنشسته

وی با اشاره به شناسایی چالش‌ها و مشکلات سازمان تامین اجتماعی گفت: در همان روزهای ابتدایی و زمانی که وارد سازمان تامین اجتماعی شدیم تمرکز خود را بر شناسایی مسائل و چالش‌های صندوق قرار دادیم و یکی از چالش‌های این سازمان ناپایداری منابع بود و در کنار آن قرض‌هایی بود که بی‌رویه از سال 93 تا 94 انجام شده بود و این رقم به 106 هزار تا 170 هزار میلیارد تومان رسیده بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های سازمان تامین اجتماعی بازنشستگی پیش از موعد است که بیش از 50 درصد از بازنشستگی‌ها به این شکل انجام می‌پذیرد همچنین عدم اصلاح پارامترها در ساختار در سنوات گذشته مشکلاتی را برای این سازمان به وجود آورده است و در همان روزهای ابتدایی تا زمانی که وارد سازمان شدیم به شناسایی این چالش‌ها و رفع آن توجه شد.

موسوی یکی دیگر از چالش‌های سازمان تامین اجتماعی را مداخلات غیرحرفه‌ای به حوزه اقتصادی و مجموعه شستا اشاره کرد و گفت: متاسفانه مداخلات سیاسی و ناکارآمد این مجموعه را در سنوات گذشته تحت‌الشعاع قرار داده بود و مشکلاتی را در این زمینه بوجود آورده بود و قطعا ما تا زمانی که در سازمان تامین اجتماعی حضور خواهیم داشت اقدامات ما در حوزه اقتصادی و مجموعه شستا براساس اسناد بالادستی خواهد بود.

وی یکی از راه‌های رفع مشکلات مالی سازمان تاین اجتماعی را توسعه پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: مفتخر هستیم که با تلاش همکاران‌مان اتفاقات خوبی در توسعه پوشش بیمه‌ای رقم خورده که براساس آخرین آمار طی دوره جدید یک میلیون و 920 هزار نفر به جمعیت بیمه‌ای تامین اجتماعی افزوده شده است و این اقدام اثر مالی خوبی را در سازمان تامین اجتماعی بوجود آورده است و ماهانه بالغ بر یک هزار میلیارد تومان از عواید پوشش بیمه‌ای این افراد در سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه پیش از انقلاب 20 درصد جامعه 35 میلیون نفری تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار داشتند، گفت: در حال حاضر بالغ بر 73 درصد جامعه 85 میلیون نفری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

موسوی گفت: توسعه پوشش بیمه‌ای یکی از سیاست‌ها و راهبردهای سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود که در این باره مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد و ما نیز علاوه بر سیاست‌های تدوین شده براساس اصل 29 قانون اساسی موظف به توسعه پوشش بیمه‌ای در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: همانطور که گفته شد در سنوات گذشته قرض‌های قابل توجهی از یکی از بانک‌های کشور از سوی سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرفته بود و همین امر مشکلات عدیده‌ای را برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده بود؛ به طوری که رقم قرض شده 106 تا 107 هزار میلیارد تومان بود و سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از ابر بدهکارترین سازمان‌ها محسوب می‌شد که با تلاش همکارانمان و البته حمایت دولت و مجلس این رقم تسویه شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اگر رقم قرض شده (106 هزار میلیارد تومان) از سوی سازمان تامین اجتماعی تسویه نمی‌شد سالیانه باید 25 هزار میلیارد تومان سود به بانک عامل پرداخت می‌شد و این درحالی است که سالانه درآمد سازمان تامین اجتماعی از محل شستا 20 هزار میلیارد تومان است و قطعا چنانچه بدهی قرض شده از بانک عامل از سوی سازمان تامین اجتماعی تسویه نمی‌شد مشکلات این سازمان ادامه پیدا می‌کرد.

موسوی به همراهی دولت و مجلس از سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در همین ارتباط نیز شرکت‌های مناسب و سودآور به سازمان تامین اجتماعی در قالب بدهی‌ها پرداخت شد که در این زمینه نیز جا دارد از همراهی دولت و مجلس قدردانی شود.

وی ادامه داد: در اقدامات انجام شده و پرداخت قرض‌هایی به بانک رفاه خوشبختانه سرمایه این بانک نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به توسعه کمی و کیفی خدمات در حوزه درمان بازنشستگان اشاره کرد و گفت: براساس آمار روزانه یک میلیون و 200 هزار خدمات در حوزه درمان در سطح کشور به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود که 28 درصد از این خدمات در درمان مستقیم است، همچنین 72 درصد خرید راهبردی در حوزه درمانی است.

موسوی با اشاره به ارائه خدمات در حوزه درمان به بازنشستگان تصریح کرد دربخش سرپایی درسال 1401 نسبت 1400، 18 درصد رشد داشته ایم همچنین دربخش بستری نیز تعداد خدمات درسال گذشته افزایش یافته است. ضمن اینکه یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی توسعه کلینیک‌های مربوط به دو بیماری دیابت و فشار خون است به طوری که پیش از آغاز مدیریت جدید در سازمان تامین اجتماعی 5 الی 6 مرکز در حوزه دیابت و کنترل فشار خون فعال بود که در حال حاضر تعداد مراکز به 185 عدد رسیده است.

وی ادامه داد: احداث مراکز درمانی و توسعه آن یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود که در حال حاضر بالغ بر 200 پروژه در دست احداث قرار دارد که عمدتا کاربری این پروژه‌ها درمانی خواهد بود و به‌زودی بخش قابل توجهی از آنها نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به افزایش بودجه احداث پروژه‌ها تصریح کرد: در سال 1400 بودجه عمرانی 4 هزار و 500 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 1401 به 9 هزار و 500 میلیون تومان رسید و امسال این رقم به 11 هزار و500 میلیارد تومان رسیده است و ان‌شاءالله امسال 29 پروژه در حوزه درمانی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

موسوی به بهره‌برداری بیمارستان هدایت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: علاوه بر این بیمارستان، بیمارستان دیگری در لنگرود گیلان و همچنین درمانگاه‌های متعددی در مناطق کم‌برخوردار و محروم در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی به پوشش بیمه‌ای تکمیلی آتیه‌سازان حافظ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر 6 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ هستند که سالانه 4 هزار میلیارد تومان هزینه بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان است؛ همچنین براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته سازمان تامین اجتماعی 50 درصد از حق بیمه بازنشستگان در حوزه بیمه تکمیلی را پرداخت می‌کند ضمن اینکه 80 درصد تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان در این دوره افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی است که این رقم در سال گذشته از 7 میلیون تومان به 12 میلیون تومان و در حال حاضر نیز این رقم به 20 میلیون تومان افزایش یافته است ضمن اینکه بنا داریم تعداد گیرندگان تسهیلات قرض‌الحسنه را امسال افزایش بدهیم.

موسوی به برپایی سفرهای زیارتی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این سفرها به صورت رایگان انجام می‌شود و امسال نیز این فرایند ادامه خواهد داشت به طوری که سال گذشته 50 هزار نفر از این تسهیلات بهره بردند.

وی به پرداخت ایام غرامت بارداری به خانم‌ها اشاره کرد و گفت: زمانی این غرامت از 6 ماه به 9 ماه در این دوره افزایش پیدا کرده و این خدمات کاملا غیرحضوری انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به موضوع پرداخت بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز اقدامات خوبی در این حوزه انجام پذیرفته است.

موسوی اضافه کرد: در حال حاضر نیز پرداخت به داروخانه‌ها در قالب دارویاب به‌روزرسانی شده و سازمان تامین اجتماعی تمام مطالبات داروخانه‌ها را تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت کرده و به‌زودی با بررسی اسناد مطالبات خردادماه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرم صیدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 0
      تکلیف همسان سازی دروغینت چه شد