۱۱ هزار دانشجو در طرح حامیم شرکت کردند/ امکان ثبت‌نام دانشجویان در ۱۰ کلاس آموزشی

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از مشارکت ۱۱ هزار دانشجو در طرح حامیم خبر داد.

گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری دومین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) که دوشنبه ۱۹ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: جامعه مخاطب طرح حامیم بیش از سه میلیون دانشجویی هستند که در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل‌اند. رهبری در بیانیه گام دوم بر استفاده از ظرفیت این گروه تاکید کرده و آن را حلقه‌های میانی نامیدند.

برگزاری طرح حامیم با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی-سیاسی در دانشگاه امیرکبیر

وی افزود: همه دانشگاهیان تاثیرگذار هستند و حضورشان در فضای دانشگاه در آینده کشور موثر است. در این راستا، آموزش و تقویت این افراد اهمیت به سزایی دارد. 

فاطمی پور گفت: از ابتدای مهرماه آموزش‌های دانشگاهی به صورت رسمی حضوری شدند. نهاد حدود ۸ هزار نفر از استادان را در دوره‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی و دانشجویان را در طرح حامیم مشارکت داد. حدود ۵۰ دوره در سطح کشور برگزار شد و حدود ۱۱ هزار نفر در این طرح شرکت کردند. دوره‌ها یک تا دو هفته بوده و برخی از دوره‌ها در عتبات عالیات برگزار شدند. 

معاون فرهنگی نهاد رهبری خاطرنشان کرد: سال گذشته شناسایی و ارتباط‌گیری با فعالان فرهنگی برای ما چالش به حساب می‌آمد. امسال تلاش کرده‌ایم که این نقیصه برطرف شود. در این راستا، مکاتباتی با دانشگاه‌ها داشته‌ایم. سه عنوان رسمی دانشگاهی و حدود ۱۰ عنوان دوره در این طرح برای دانشجویان ارائه شد. بازبینی‌هایی انجام شد. برنامه‌های حامیم دو بخش دارند. افراد در گروه‌های کوچک تقسیم‌بندی می‌شوند و تحت نظر مربی دوره را می‌گذرانند. 

وی تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند در حدود ۱۰ کلاس آموزشی شرکت کنند. طرح امسال سه مرحله‌ای خواهد بود. مرحله اول، دانشگاهی است که مخاطب آن حدود ۴۵ هزار نفر است. در این دوره، نظام مسائل دانشگاه بررسی شد. جزئیات برگزاری این دوره در اختیار خود دانشگاه‌ها بود. در این مرحله، دانشجویان جدیدالورود معرفی شده و در اردوی وفاق شرکت کردند.

فاطمی پور تاکید کرد: دانشگاه‌ها در این دوره به صورت تعاملی کار می‌کنند تا بتوانند برنامه‌های خود را هزینه کمتر برگزار کنند. پس از اتمام دوره‌های دانشگاهی و استانی، منتخبی از شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها معرفی خواهند شد. حدود ۳ هزار نفر می‌توانند در دوره‌های تکمیلی شرکت کنند. ما در این سه مرحله قصد داریم انگیزه دانشجویان را تقویت کرده و هم‌افزایی ایجاد کنیم. همچنین هدف ما پاسخگویی به شبهات و سوالاتی است که در ذهن جوانان وجود دارد.

معاون فرهنگی نهاد رهبری افزود: ما نیاز به هم‌افق شدن هستیم. این هم‌افق شدن اگر با نگاه رهبری هماهنگ شود، بسیار موثر خواهد بود. مجموعه طراحی‌هایی که صورت پذیرفته این هدف را دنبال می‌کند. هدف کلان ما هم محقق کردن ایده رهبری (شکلگیری حلقه‌های میانی) در بیانیه گام دوم است. در این مسیر از همکاری وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد بهره‌ خواهیم برد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1189005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =