فقط 2.5 درصد اقتصاد کشور از دریا تامین می‌شود/ پیشرفت صنایع دریایی در گرو تداوم ارتباط با دانشگاه

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: اخیرا ارتباط خیلی خوبی بین دانشگاه‌های استان بوشهر و صنایع نظامی برقرار شده و جلسات مشترکی برای استفاده از ظرفیت دانشگاه در این صنعت برگزار شده است و در صورتی که این ارتباط ادامه پیدا کند شاهد اتفاقات ‌و پیشرفت‌های خیلی بیشتری در زمینه صنایع دریایی خواهیم بود. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار زیرراهی؛ فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران در افتتاحیه پیش‌رویداد «عصرامید صنایع و خدمات دریایی» در دانشگاه آزاد بوشهر با تبریک اعیاد غدیر و قربان اظهار کرد: یکی از وقایع مهم ما عید غدیر است که در زمینه سیاست گذاری حکومت الهی مسیر را برای ما مشخص می‌کند. 

تقویت جنبه صنعتی دانشگاه آزاد با جذب هیأت علمی وابسته/ به دنبال جذب 30هزار نفر در این طرح هستیم

وی افزود: استان بوشهر هم در بعد نظامی و هم اقتصادی در کشور ویژه است ۹۴ درصد صادرات نفت و ۷۴ درصد پتروشیمی از بوشهر رقم می خورد و در بحث خرما و شیلات در کشور رکورددار هستیم همچنین بیشترین مرز آبی را با خلیج فارس داریم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: مردم ایران همه ویژه هستند اما مردم خون گرم استان بوشهر در تاریخ خود مبارزه با هر دو استعمار را دارند .

وی‌خاطرنشان کرد: نقش دریا در اقتصاد، یک نقش ویژه و بنیادین است، ۴۰ درصد جمعیت دنیا در سواحل زندگی می کنند و در اقتصاد دنیا برابر آماری که وجود دارد در حد ۱۹ هزار میلیارد دلار نقش دارد که بنا بر پیش بینی های انجام شده این عدد دو برابر خواهد شد.

سردار زیرراهی بیان کرد: دریا با توجه به ظرفیت هایی که دارد نقشی ویژه در ثبات اقتصاد کشور دارند هم در بخش حمل و نقل دریایی هم شیلات هم تعمیرات دریایی هم سازه های دریایی، همچنین استفاده از آب دریا برای استفاده زمینه های مختلفی وجود دارد اما در کشور ما علی رغم هزاران کیلومتر ساحل تنها ۲ و نیم درصد اقتصاد ما از دریا تامین می شود. 

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد:  بهترین و پر درآمدترین شهرهای دنیا در کنار دریا قرار دارند اما در کشور ما این برعکس است و ما همچنان با دریا بیگانه هستیم.

وی‌ گفت: هرچند در سیاست گذاری و قانون اقتصاد دریا محور وجود دارد اما در این زمینه هماهنگی بین سیاست‌ها وجود ندارد حتی ما مردم را نتوانسته‌ایم قانع کنیم که دریا برای ما چه ظرفیت هایی می تواند داشته باشد.

سردار زیرراهی تشریح کرد: در سال‌های گذشته آمریکا و دولت های غربی وارد شدند و پیش قراولان صنعت دریایی را به سرکردگی صهیونیست‌ها مورد حمله قرار دادند و بیش از ۲۰ فروند شناور مورد حمله واقع شد که پس از پاسخ های ایران دو محور برای مقابله با این پاسخ ها روبرو شدند یکی به سرکردگی کشورهای منطقه و دیگری به سرکردگی کشورهای غربی ایجاد شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: پس از مقابله ای که انجام شد و دو شناور آنها توقیف شد فعالیت نیروهای نظامی بیگانه در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: سیستم استکبار جهانی این است که هر جا که منافعی  دارند آنجا یک دشمن قوی‌ ایجاد می‌کنند و با رسانه ها طوری در آن می دمند که در کشور خودشان و در کشور های منطقه ایجاد وحشت می کنند و از سوی کشور های همسایه مورد دشمنی قرار گیرد.

سردار زیرراهی افزود: تا جایی که مردم کشور می گویند این شناور ها برای مردم آب و نان نمی شود که به دلیل بی‌اطلاعی از نقش دریا است. 

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی گفت: امروز ما یک نقش بازدارندگی در سطح منطقه و بین الملل داریم که دشمنان خودشان اعتراف می کنند که در جنگ اکراین تنها پهپادی که موفق است شاهد است. 

سردار زیرراهی بیان کرد: اگر به مسیری که از زمان جنگ تا الان طی کردیم مشاهده  کنیم مانند یک معجزه است در صورتی که ابتدای دفاع مقدس به ما گونی و سیم خاردار نمی دادند امروز در زمینه نظامی به چنین پیشرفتی رسیده ایم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: در شرکت شهید محلاتی می بینید که دانشمندان ما که شناور طراحی می کنند زیر چهل سال هستند و این نشان دهنده آینده این دانشمندان است.

وی‌ خاطرنشان کرد: ما امروز شناور های خودمان را خودمان می سازیم زیرا با تجهیزات کشورهای دیگر نمی توان اقتدار ایجاد کرد و به همین دلیل دشمن نگران است.

سردار زیرراهی اضافه کرد: ما در موشک های دریا پایه و کروز دریایی در رتبه سوم دنیا هستیم که نشان دهنده پیشرفت ما در این صنایع است، ما اگر بتوانیم این استعداد ذاتی که خداوند در زمینه دریا به ما داده است را مورد بهره برداری قرار دهیم و یک قرارگاهی به عنوان فراماندهی ایجاد کنیم در همه زمینه ها متحول خواهیم شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: اخیرا ارتباط خیلی خوبی بین دانشگاه‌های استان و صنایع نظامی برقرار شده است و جلسات مشترکی برای استفاده از ظرفیت دانشگاه در این صنعت برگزار شده است که در صورتی که این ارتباط ادامه پیدا کند شاهد اتفاقات ‌و پیشرفت های خیلی بیشتری در زمینه صنایع دریایی خواهیم بود. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1189018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =