شرکت در کرسی‌های آزاداندیشی روحیه تاب‌آوری دانشجو را افزایش می‌دهد 

سرگروه تیم کرسی آزاداندیشی دختران ایران با تأکید بر اینکه  شرکت در کرسی‌های آزاداندیشی روحیه تاب‌آوری دانشجو را افزایش می‌دهد، گفت: در چهارچوب کرسی‌های آزاداندیشی آموختم که وقتی انتقادی مطرح می‌شود اگر به جا و سازنده نباشد نیازی نیست که همان لحظه واکنش نشان بدهم بلکه باید صبر کنم و در موقع مناسب پاسخ بدهم.  

نگار حسین‌پور سرگروه دختران ایران که از شهر رشت و در حوزه فرهنگی در سومین رویداد کرسی‌های آزاداندیشی شرکت کرده است؛ در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: بعد از اینکه در کنفرانس‌های دانشگاه به دلیل قدرت و فن بیان، موفق ظاهر شدم به پیشنهاد یکی از اساتید دروس اختصاصی‌مان به همراه تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایم وارد کرسی‌های آزاد اندیشی شدیم در صورتی که تا پیش از این هیچ شناختی از کرسی‌های آزاداندیشی نداشتیم.   

ارائه راهکار در کرسی‌های آزاداندیشی از انحراف دانشجو جلوگیری می‌کند

وی ادامه داد: در نهایت با راهنمایی استاد نمازی از واحد رشت به عنوان تیم اول به مرحله کشوری صعود کردیم و به صورت مجازی با تیم‌های اهر، مازندران و زنجان مسابقه دادیم و هر سه را موفق شدیم پشت سر بگذاریم و امروز در مرحله حضوری در حال رقابت و جزو ۴ تیم برتر هستیم.

حسین‌پور در خصوص تأثیر شرکت در کرسی‌های آزاداندیشی بر روحیات اخلاقی و رفتاری خود هم گفت: من به طور کلی فردی بودم که اگر از کسی واکنش منفی دریافت می‌کردم خیلی سریع پاسخ می‌دادم اما در چهارچوب این کرسی ها آموختم که وقتی انتقادی می‌شود اگر به جا و سازنده نباشد نیازی نیست که همان لحظه واکنش نشان بدهم بلکه باید صبر کنم و در موقع مناسب پاسخ بدهم.

سرگروه تیم کرسی آزاداندیشی دختران ایران خاطرنشان کرد: با وجود اینکه می‌دانستم خوب صحبت می‌کنم و فن بیان قوی دارم اما همیشه با خودم میگفتم که این مهارت به چه درد من خواهد خورد تا اینکه این کرسی‌ها و رویدادها باعث شد من از این مهارت خودم بهترین استفاده را بکنم و تاثیرگذار باشم.

وی ادامه داد: جذابیت دیگر شرکت در این کرسی‌ها از نظر من تجمیع فرهنگ‌های مختلف در این رویداد است که برای من یک تجربه جدید است و ما باید با هم تعامل و سازگاری داشته باشیم بنابراین به نظر من شرکت در این کرسی‌ها روحیه تاب‌آوری ما را افزایش می‌دهد.

حسین‌پور احترام و ارزش به دانشجویان و فراهم بودن امکانات لازم را از ویژگی‌های رویداد برشمرد و گفت: به طور کلی بستر مناسبی فراهم شده است تا دانشجویان توانایی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

اگر کلیدواژه‌ها گسترده‌تر باشند دانشجو به بیان اعتقاد واقعی خود نزدیک‌تر می‌شود

وی داوری رقابت‌ها را نیز بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: من داوری تمام مسابقات را رصد کردم و به نظرم نظراتی که مطرح می‌کنند بسیار مناسب و به جاست حتی تعداد چراغ‌هایی هم که داده می‌شود کاملا درست است و ابهامی وجود ندارد.  

سرگروه تیم کرسی آزاداندیشی دختران ایران به گزاره‌ها و مناظراتی که تا کنون برگزار شده است هم اشاره و اظهار کرد: گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که با گزاره صددرصد موافق نیستیم اما ناچاریم که از آن دفاع کنیم بنابراین به نظر من نباید دانشجو به تعدادی کلید واژه محدود شود بلکه باید دست دانشجو در انتخاب کلیدواژه باز باشد چون در این صورت دانشجو می‌تواند نظر و اعتقاد واقعی خودش را بیان کند.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1189323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =