ضرورت تلفیق آموزش حضوری و مجازی/ فضای مجازی نگرانی‌ها در مورد سرانه مطالعه را رفع می‌کند

وزیر علوم با اشاره به ارتقا میزان مطالعه نسل جدید به دلیل وجود فضای مجازی، گفت: تا حدودی نگرانی‌هایی به خاطر سرانه مطالعه داشتیم، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی رفع شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم درباره جایگاه آموزش مجازی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: با نسل جدیدی روبرو هستیم که باید چند اقلیم و فضای متفاوت را مدیریت کنند؛ یکی فضای واقعی کلاس، درس و مدرسه و دیگری فضای مجازی که واقعیتی انکار ناپذیر است.

ماجرای ورود کنکوری‌های متقلب به دانشگاه از زبان وزیر علوم

وی با اشاره‌ به آموزش مجازی در دوران کرونا، تصریح کرد: با نسلی روبرو هستیم که دوران شیوع کرونا و آموزش مجازی را تجربه کرده است. با نسلی روبرو هستیم که دائما نوآوری و خلاقیت جدید در عرصه‌های مختلف را می‌بیند و تجربه می‌کند. لاجرم چاره‌ای نداریم جز اینکه به عنوان مدیر، معلم، دبیر و آموزگار خود را با این تغییرات بزرگ تطبیق دهیم و منعطف باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آموزش و پرورش و آموزش عالی راهی جز این ندارد که این تغییر اقلیم را بپذیرد. اقلیم آموزشی، فرهنگی، نوآوری خلاقیت و اجتماعی تغییر کرده است و ما راهی جز این نداریم که شیوه‌های آموزش و پرورش خود را با این تغییر اقلیم‌ها تطبیق دهیم چرا که با نسلی سر و کار داریم که با دنیای جدید هوش مصنوعی و علوم شناختی آشنایی داشته و ضریب هوشی خیلی بالایی دارد.

زلفی گل با بیان اینکه میزان مطالعه نسل جدید به دلیل وجود فضای مجازی خیلی ارتقا یافته است، گفت: به واسطه اینکه میزان مطالعه این نسل به دلیل وجود فضای مجازی خیلی ارتقا یافته است، آن نگرانی‌هایی از سرانه مطالعه داشتیم تا حدودی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی جبران شده است. چاره‌ای جز این نداریم که آموزش حضوری را با مجازی تلفیق کنیم و از ظرفیت آموزش مجازی بهره ببریم. باید باور کنیم شغل های آینده و آینده شغل ها تغییر کرده است و آموزش و پرورش ما و آموزش عالی ما باید خود را با شغل های آینده و آینده شغل‌ها تطبیق دهند.

وی خطاب به معلمان حاضر در این مراسم توصیه کرد: به عنوان معلم و هنرآموز، دبیر و آموزگار باید به‌ یاد داشته باشیم که وقتی سر کلاس حاضر می‌شویم؛ دانشمندان آینده، اندیشمندان، متفکران و پزشکان و به طور کلی آینده سازان و آینده داران کشور سر کلاس درس ما هستند. آنها را دست کم نگیریم. باید بدانیم که وقتی سر کلاس حاضر می‌شویم تمام آینده کشور در دست کسانی است که سر کلاس ما نشسته اند پس به اندازه بزرگی آینده سازان و آینده داران باید خود را بسازیم و علم خود را بالا ببریم. زمانی جامعه مسیر پیشرفت را خوب طی خواهد کرد که معلمان، استادان، آموزگاران و دبیرا بر صدر بنشینند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =