میزبانی دانشجویان عراقی از دانشجویان ایرانی در ایام اربعین حسینی

امسال به تدبیر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، قدمی فراتر از گذشته برداشته و بناست در قالب طرح رفعت از دانشجویان عراقی خواسته شود، میزبانی ویژه دانشجویان زایر ایرانی را بر عهده بگیرند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست توجیهی طرح میزبانی دانشجویان عراقی از دانشجویان ایرانی در ایام اربعین حسینی با حضور احمد صالحی آرا، رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی، علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، سیدمنصور موسوی، معاون فرهنگی واحد اهواز، مسئولین دانشکده ی بین الملل و چند تن از دانشجویان عراقی این واحد برگزار شد.

احمد صالحی آرا در این نشست اربعین را بزرگترین اجتماع شیعی در سطح جهان خواند که در آن افتخار میزبانی همه میهمانان حضرت اباعبدالله الحسین بر عهده ی مردم عزیز عراق است؛ وی افزود بر همین  اساس رهبری سال هاست بر این عقیده اند که اگر ایرانی ها می خواهند در میزبانی زائرین اباعبدالله کمک کنند می بایست با موکب داران عراقی همراه شوند و به آن ها کمک کنند.

صالحی آرا ضمن اشاره به آمار 2100 نفری دانشجویان عراقی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، استفاده از این ظرفیت جهت ایجاد تسهیلات برای دانشجویان ایرانی در ایام اربعین حسینی را مهم دانسته و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی غیر از مواکب مرزی در استان خوزستان، شهر شلمچه و چزابه، استان کرمانشاه، شهر قصر شیرین و مرز خسروی، استان ایلام، شهر مهران و یک موکب در استان کردستان که از سال گذشته افتتاح شده است، چند سال است که افتخار دارد در داخل خاک عراق نیز با تعداد زیادی از مواکب همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: اما امسال به تدبیر ریاست عالیه  دانشگاه، دکتر طهرانچی قدمی فراتر از گذشته برداشته و بناست در قالب طرح رفعت از دانشجویان عراقی بخواهیم میزبانی ویژه دانشجویان زایر ایرانی را بر عهده بگیرند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه هدف از این طرح ایجاد هزینه برای دانشجویان عراقی نیست و کلیه ی هزینه ها بر عهده خود زائرین است، از دانشجویان عراقی خواست در فرصت باقی مانده تا اربعین ضمن اطلاع رسانی در فضای مجازی، به دانشگاه کمک کنند تا برآوردی از میزان اجرایی سازی این طرح داشته باشد.

علی افروس نیز ضمن  فراملی خواندن اربعین، طرح رفعت را در راستای همدلی، همراهی و وفاق بیشتر میان مردم دو ملت ایران و عراق دانست و ابراز امیدواری کرد دانشجویان عراقی دانشگاه آزاد اسلامی استان از فرصت خدمت رسانی به زوار دانشجو بهره ببرند.

وی همچنین تأکید کرد برای اجرای بهتر این طرح می بایست برآوردی از تعداد زائرین دانشجوی ایرانی داشته باشیم تا با آمار درخواست های میزبانی از سوی دانشجویان عراقی تناسب داشته باشد.

در پاسخ دانشجویان عراقی ضمن استقبال از این طرح، از سوی مردم و سایر دانشجویان عراقی اعلام آمادگی کردند امکانات خود را صرف خدمت رسانی به دانشجویان ایرانی زائر اباعبدالله الحسین کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1189502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =