هالیوود به ورطه نابودی‌اش می‌نگرد/ تظاهرات بازیگران برجسته سینما علیه هوش مصنوعی

بازیگران برجسته سینمای آمریکا در کنار نویسندگان فیلم در نیویورک و لس‌آنجلس در اعتراض به آینده هوش مصنوعی به خیابان‌ها رفتند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ پس از اینکه برخی بازیگران و رهبران اتحادیه‌های بازیگری در آمریکا بر سر مسائلی چون دستمزد و استفاده از هوش مصنوعی به جای آنها اعتراض کردند، اعضای این اتحادیه و بازیگران برجسته سینما از جمله برندگان اسکار و امی هم به خیابان‌ها رفتند و اعتراض‌شان را نسبت به این فناوری و روندی که برخی استودیوهای فیلمسازی پیش گرفته‌اند، نشان دادند.

نگرانی اصلی انجمن بازیگران سینما- فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) استفاده از هوش مصنوعی در جهت ساخت نسخه‌های دیجیتال بازیگران است.

به گفته خبرگزاری‌های محلی، ۱۶۰ هزار عضو انجمن بازیگران سینما- فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیوی آمریکا و اتحادیه بازیگران در این اعتصاب حضور داشتند. این اعتراض پس از ادغام ۲ سازمان در سال ۲۰۱۲ قوت گرفت، زیرا صنعت سینما را به ورطه نابودی نزدیک‌تر کرد و صدها تولید کننده و شرکت را بدون مواد اولیه ضروری یعنی استعداد رها کرده است.

پدرخوانده هوش مصنوعی دولت‌ها را به کارزار علیه هوش مصنوعی دعوت کرد

بازیگران سینما به فیلمنامه‌نویسانی ملحق شدند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها از دوم ماه مه برای بهبود شرایط اعتراض کرده بودند. فقط مدیران استودیوها در این اعتراض مشارکت نکردند و سعی کردند که مانع از اعتصاب همزمان این سه اتحادیه مهم در سینما شوند.

این اولین اعتصاب بزرگ بازیگران از سال ۱۹۸۰ و اولین اعتصاب مشترک بازیگران و فیلمنامه‌نویسان در ۶۳ سال گذشته به شمار می‌آید. تبعات و آسیب این اعتراض غیرقابل محاسبه است، اما در سال ۲۰۰۸ که نویسندگان حدود سه ماه اعتصاب کردند، تاثیر اقتصادی بالغ بر ۲/۵ میلیارد دلار به همراه داشت.

با این اوصاف مشخص نیست که جوایز امی که نامزدهای آن در روز چهارشنبه گذشته اعلام شد، در چه تاریخی برگزار خواهد شد.

دانکن کرابتری-ایرلند، مذاکره‌کننده ارشد SAG-AFTRA در بیانیه مطبوعاتی خود پیشنهادی از سوی استودیوهای هالیوودی را فاش کرد که در آن به هوش مصنوعی و ساخت نسخه‌های دیجیتال از روی بازیگران اشاره شده است.

فران درشر، رئیس SAG-AFTRA در بیانیه ابتدای کنفرانس مطبوعاتی خود جمله جالبی را درباره هوش مصنوعی گفت: اگر هم‌اکنون ایستادگی نکنیم، همه ما به مشکل بزرگی گرفتار خواهیم شد. همه ما در خطر جایگزینی توسط ماشین‌ها قرار خواهیم گرفت.

او افزود: ما قربانی یک نهاد بسیار حریص هستیم. من از رفتار افرادی که با آنها تجارت داشته‌ایم، شوکه شده‌ام و نمی‌توانم باور کنم که خیلی رک و پوست کنده به ما می‌گویند که دیگر برای استخدام ما آهی در بساط ندارند. آنها ادعای بی‌پولی می‌کنند، ولی از آن طرف صدها میلیون دلار به مدیران عامل خود می‌دهند و چپ و راست پول‌شان را خرج آنها می‌کنند.

از جمله استودیوهایی که بازیگران علیه آنها اعتراض کرده‌اند، می‌توان به نتفلیکس، آمازون، اپل، پارامونت، دیزنی، سونی، وارنر و یونیورسال اشاره کرد.

کرابتری-ایرلند در سخنان خود به درآمد باقیمانده بازیگران و تورم بالای آمریکا اشاره کرد که باعث شده بازیگران برای تأمین هزینه‌های زندگی خود با مشکلاتی روبه‌رو شوند. او همچنین از ظهور هوش مصنوعی مولد به ‌عنوان یک تهدید جدید برای زندگی بازیگران یاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =