بورس بازهم قرمز شد/  عقب‌نشینی ۵۱۴ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی با عقب‌نشینی ۵۱۴ واحدی نسبت به روز معاملاتی قبل همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز شنبه (۲۴ تیر) شاخص کل بورس با رشد هزار و ۹۳ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۷۲ هزار و ۴۹۷ واحدی قرار گرفت.

تداوم اثرات منفی تصمیمات بدون کارشناسی بر بورس / چرا شاخص کل سه‌شنبه ۳۰ هزار واحد منفی شد؟

شاخص کل هم وزن نیز با اُفت بیش از ۸۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۲۵ هزار و ۵۶۶ واحدی ایستاد.

 عقب‌نشینی ۵۱۴ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی با عقب‌نشینی ۵۱۴ واحدی نسبت به روز معاملاتی قبل همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز اولین روز کاری هفته را ابتدا در یک روند رو به رشد آغاز کرد، به گونه‌ای که تا ۱۰ هزار واحد هم افزایش یافت، اما از میانه بازار روند کاهشی به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با عقب‌نشینی ۵۱۴ واحد به رقم ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

اما شاخص کل هموزن با افزایش ۳ هزار و ۲۹۵ واحد به رقم ۷۲۸ هزار و ۱۱ واحد رسید. ارزش معاملات امروز بیش از ۸ میلیون و ۳۷۸ هزار میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به بیش از ۱۴.۱ میلیارد سهام و اوراق مالی رسید.

ارزش روز بازار امروز به بیش از ۷ میلیون و ۵۴۴ هزار میلیارد تومان رسید. امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز معاملاتی قبل به میزان ۰.۲ درصد افت کرد اما این دو شاخص با معیار هم وزن ۰.۴۵ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۹ درصد تقویت شد، شاخص بازار اول بورس ۰.۴ درصد کاهش یافت شاخص بازار دوم بورس ۰.۱ درصد افت کرد. امروز نمادهای فولاد مبارکه ، پالایش نفت بندرعباس و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، گل‌گهر، توسعه معادن و فلزات و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران امروز روند رو به رشد پیگیری شد بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۱۷۸ واحد افزایش به رقم ۲۷ هزار و ۱۸۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۶۸ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۵۰۱ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۱ میلیارد سهام در قالب ۲۵۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان داد وس تد کردند.

امروز نمادهای فولاد ارفع، مالی سپهرصادرات، صبا تأمین، آریا ساسول و ایران‌خودرو دیزل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =