اعتراض دانشجویان به افزایش ظرفیت کلاس‌های درس/ تناسبی بین زیرساخت‌ها و تعداد دانشجویان وجود ندارد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به طرح افزایش ظرفیت پزشکی و عدم تناسب بین زیر ساخت‌ها و تعداد دانشجویان گفت: دانشجویان نسبت به افزایش تعداد نفرات در کلاس‌های درس معترض هستند.

ابوالفضل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی اظهار کرد: این افزایش‌ها باعث شده تا تعداد دانشجویان حاضر در کلاس های درس و آزمایشگاه‌ها هم بیشتر شود. 

هشدار وزارت بهداشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس برای کمبود خوابگاه/ ۸۵ هزار دانشجو از خوابگاه استفاده می‌کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: دانشجویان نسبت به افزایش تعداد نفرات در کلاس‌های درس معترض هستند؛ اما تا کنون به صورت مستقیم این موضوع را از مسئولان دانشگاه پیگیری نکرده‌اند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران قبل از افزایش ظرفیت پزشکی هم با کمبود خوابگاه مواجه بود، گفت: بنابراین شما محاسبه کنید، کمبود امکانات رفاهی با افزایش تعداد دانشجویان تا چه میزان بیشتر شده است. 

صالحی افزایش تعداد پزشکان در کشور را بهانه مسئولان برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی دانست و گفت: دانشجویان رشته پزشکی یا پرستاری بذر نیستند که کاشته شوند و یک هفته بعد جوانه بزنند و به مرحله برداشت برسند. کوتاه‌ترین زمان برای نتیجه بخش بودن این تصمیم چهار سال است. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با طرح این پرسش که آیا امکانات و زیرساخت‌های لازم برای جذب تعداد زیادی از دانشجویان وجود دارد یا خیر؟ گفت: پاسخ خیر است. چون نتیجه قابل مشاهده این تصمیم گیری مسئولان در دانشگاه علوم پزشکی ایران نمایان بوده و امکانات رفاهی یا آموزشی برای دانشجویان کافی نیست.

وی با ذکر مثالی عنوان کرد: مثلا در نظر بگیرد که یک استاد یا یک کلاس یا یک آزمایشگاه باید به ۱۰۰ دانشجو خدمات ارائه می‌کرد؛ اما پس از افزایش ظرفیت‌ها باید به ۲۰۰ دانشجو خدمات بدهد. به طور قطع در این باره کمبودهایی به وجود می‌آید.

لزوم برقراری تناسب بین زیرساخت‌ها با تعداد دانشجویان

وی ادامه داد: به عقیده بنده تا زمانیکه امکانات رفاهی و آموزشی فراهم نباشد، افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی، طرح مناسبی نیست. 

صالحی با تاکید بر اینکه افزایش پذیرش دانشجو در هر دانشگاه باید متناسب با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های آن دانشگاه باشد، گفت: برخی از امکانات مانند خوابگاه‌ها، وضعیت عمرانی، تعداد کلاس‌ها و امکانات ورزشی عمومی بوده و تمامی دانشگاه‌ها باید داشته باشند. برخی امکانات نیز تخصصی بوده و دانشگاه‌ها باید متناسب با پذیرش دانشجو زیرساخت‌های تخصصی هم افزایش دهند. به عنوان مثال دانشگاه‌های علوم پزشکی باید ظرفیت آزمایشگاه‌ها مورد نیاز برای دانشجویان علوم پایه و بالینی در مقاطع کارآموزی و کار ورزی را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =