استخراج بیش‌ از ۱۰۰۰ گزاره ارزشمند در سومین دوره کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد/ برای تیم‌های برتر برنامه داریم

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از استخراج بیش‌ از ۱۰۰۰ گزاره ارزشمند در سومین دوره کرسی‌های آزاد اندیشی این دانشگاه خبر داد.

فرزاد جهانبین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه آیین اختتامیه مرحله نهایی سومین دوره رویداد کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: سال گذشته روال کرسی‌ها به صورت دو گروه موافق و منتقد بود اما امسال هر گروه موافق گزاره خود و منتقد گزاره طرف مقابل بود. 

سند افتخار دانشگاه آزاد اسلامی/ کرسی‌های آزاداندیشی روحیه تحقیق و پژوهش را در دانشجویان زنده کرد

وی ادامه داد: شیوه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در سال گذشته بسیار خوب بود. از این جهت که به طور مثال کسی که موافق فیلترینگ است مجبور می‌شود برای یک بار هم که شده دلایل مخالفان فیلترینگ را هم بشنود و بالعکس؛ در واقع ذهن‌ها باز و روشن می‌شود. 

مهمترین مسائل کشور در قالب کلیدواژه‌ها گنجانده شد

جهانبین با بیان اینکه امسال ما کلمه را مطرح کردیم و گزاره‌هایی که خود تیم‌ها ارائه داده بودند را با هم روبه‌رو کردیم، تصریح کرد: در مرحله استانی ما یک لیست بلند از گزاره‌ها ارائه می‌دادیم و خود تیم‌ها می‌توانستند در آن گزاره‌ها پیشنهادات خود را مطرح کنند اما در مرحله کشوری ما یک شورای علمی داریم که دیدگاه‌ها در این شورا بیان و مهمترین مسائل کشور در قالب کلیدواژه‌ها گنجانده شد؛ به طور مثال در حوزه اجتماعی «التزام اجتماعی به حجاب»، «سوت‌زنی فساد» در حوزه فرهنگی  «فیلترینگ»، «ساترا»، «اشتغال زنان» در حوزه سیاسی «رابطه با آمریکا» همه بحث‌های روز کشور بودند. 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نتایج ارزشمندی که در این دوره به آن دست پیدا کردیم، ارائه ۳۶ کلیدواژه بود. هر تیم برای هر کدام از این کلیدواژه‌ها باید سه گزاره می‌نوشت بنابراین بیش از هزار گزاره از خود بچه‌ها که حاصل نگاه دانشجویان به این موضوعات بود را به دست آوردیم و این گزاره‌ها می‌تواند گنجینه ارزشمندی برای مطالعه باشد. 

وی اضافه کرد: ۶۴ تیم شرکت کننده در مرحله نهایی در واقع گلچینی از ۶ هزار تیم هستند و هر کدام از این تیم‌ها حداقل ده کرسی را برنده شدند که به مرحله نهایی رسیده‌اند.

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان بررسی می‌شود 

جهانبین در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای اعضای هیأت علمی و حتی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این موضوع باید بررسی شود و اگر پتانسیل برگزاری یک رویداد قوی را داشته باشد حتما این کار را خواهیم کرد. 

وی افزود: آنچه که در حال حاضر برای اساتید و اعضای هیأت علمی تعریف شده؛ بحث کرسی‌های ترویجی است؛ به‌طوری که یک استاد دیدگاه خود را مطرح می‌کند و دو استاد هم نقد و ارزیابی انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیرامون برگزاری کرسی‌ها برای اساتید، در هسته فکری که پس از هر رویداد و به جهت آسیب شناسی برگزار می‌شود، این موضوع را حتما مطرح می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته رایزنی‌هایی با صدا و سیما صورت گرفت تا در برنامه‌های گفت‌وگو محور و حتی دیدار با مسوولان ذی‌ربط دانشجویان بتوانند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند که متاسفانه توفیقی حاصل نشد اما امسال به صورت جدی‌تر این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/    

کد خبر: 1189929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =