تحصیل ۵۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه علامه/ به دنبال جذب دانشجو از کشورهای اروپایی هستیم

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

عبدالله معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر تعامل بسیار مناسبی بین دانشگاه علامه طباطبایی و دانشجویان غیر ایرانی برقرار است، اظهار کرد: در این راستا ما تلاش داریم تا فراتر از برنامه‌های آموزشی و تحصیلی، زمینه برنامه‌ریزی فرهنگی را برای آنان فراهم کنیم. این موضوع با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان غیر ایرانی انجام می‌شود. به عنوان مثال به آنان اجازه داده شده تا در اردوهای مختلف شرکت کرده و از شهرهای مختلف ایران بازدید داشته باشند یا در فعالیت‌ها فرهنگی مشارکت کنند.

تعداد دانشجویان بین‌الملل یک سوم ظرفیت واقعی دانشگاه‌های کشور است

وی با تاکید بر ایجاد نشاط و شوق در دانشجویان بین‌الملل در کشورمان بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبایی قصد دارد تا با فراهم کردن شرایط مناسب، بسترهای جذب دانشجویان بین‌الملل را تسهیل کند.  در این راستا از حدود ۶ ماه پیش، مرکز امور دانشجویان بین‌الملل را از سایر معاونت‌های دانشگاه مجزا کرده‌ایم تا تمام امور آموزشی، رفاهی، کنسولگری آنها در این مرکز انجام شود. در این صورت لازم نیست تا این دانشجویان برای انجام کارهای خود در معاونت‌های مختلف دانشگاه رفت و آمد داشته باشند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: این مرکز با هدف بهبود ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر به دانشجویان غیرایرانی تاسیس شده است. تمام این فعالیت‌ها برای افزایش جذب تعداد دانشجویان بین‌الملل در این دانشگاه است.

وی با تصریح بر اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به تحصیل هستند، گفت: بیشتر این دانشجویان از کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان است.

معتمدی در پاسخ به این پرسش که اولویت‌ و برنامه دانشگاه علامه طباطبایی برای جذب دانشجو از کدام کشورها است، خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، یمن، لبنان و پس از آن کشورهای آسیای میانه جزو اولیت‌های ما هستند. البته به دنبال جذب دانشجو از کشورهای اروپایی هم هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، پیشتر هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرده بود که هدف ما این است که در سه سال آینده جمعیت دانشجویی ۲۰۰ هزار نفری را جذب کنیم و برای رسیدن به این هدف باید اقدامات زیادی صورت بگیرد. وی اعتقاد دارد که اگر ۲۰۰ هزار دانشجو جذب کنیم، جزو ۱۰ کشور برتر در زمینه جذب دانشجو قرار می‌گیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190073

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =