جزئیات فرصت مطالعاتی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی اعلام شد

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی جزئیات فرصت مطالعاتی دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه را اعلام کرد.

داود حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان مقطع دکتری و اعضای هئیت علمی در دانشگاه‌ها با هدف حمایت از پژوهشگران انجام می‌شود، گفت: حمایت از پژوهشگران جزء وظایف ما است که در جذب نخبگان نیز تاثیر بسزائی دارد.

فرصت مطالعاتی آموزشی برای دانشجویان اجرا می‌شود

وی درباره مدت زمان فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری بیان کرد: این دوره بین حداقل ۹ ماه تا اکثر یک سال است. دانشجویان در انتخاب مدت زمان دوره فرصت مطالعاتی محدودیت ندارند. 

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی مشکلات اقتصادی را عامل اصلی استقبال نکردن دانشجویان دکتری از فرصت مطالعاتی دانست و گفت: با توجه به نوسانات بازار ارز و سایر چالش‌های اقتصادی، دانشجویان عنوان می‌کنند که هزینه زندگی در خارج را باید از کجا تامین کنند؟

وی با تصریح بر اینکه کمک هزینه دانشگاه برای فرصت‌ مطالعاتی پاسخگوی زندگی دانشجویان در خارج نیست، گفت: در سال‌های گذشته تا کنون دانشگاه هزینه رفت و برگشت را دانشجویان را پرداخت می‌کند. همچنین روزی یک میلیون تومان هم برای هزینه‌های جاری زندگی به آنان می‌دهد. دانشجویان اعتقاد دارند که با این مبلغ نمی‌توانند زندگی خود را سپری کنند.

حسین‌پور با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویی که قصد دارد از فرصت مطالعاتی استفاده کند، باید بخشی از هزینه‌ها را خودش پرداخت کند، بیان کرد: از سوی دیگر دانشگاه هم محدودیت بودجه دارد و از ابتدای سال تا کنون نیز بودجه‌ای غیر از حقوق پرسنل تخصیص نیافته است. مضاعف بر اینکه دانشگاه علامه طباطبایی درآمد آنچانی هم ندارد. بنابراین نمی‌توان به مسئولان دانشگاهی هم انتقاد کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: اگر دانشجویان از فرصت مطالعاتی ۹ ماه استفاده کنند، به غیر از هزینه بلیط رفت و برگشت و ویزا که تقریبا ۳۰ میلیون می‌شود، باید تمام هزینه‌ها را خودشان پرداخت کنند. این در حالی است که دانشجویان اعتقاد دارند که هزینه‌های اقامت آنان ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از کمک هزینه دانشگاه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه‌های فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری است، گفت: در این راستا با دانشگاه‌هایی که طرف تفاهم ما هستند، مانند دانشگاه‌های روسیه و اسپانیا صحبت شده تا بتوانیم اقامت رایگان برای دانشجویان بگیریم. 

حسین‌پور ادامه داد: همچنین دانشجویان دانشگاه‌های طرف تفاهم دانشگاه علامه طباطبایی هم می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های اقامت و به صورت رایگان به ایران بیایند. ما هم مسکن آنها را تامین خواهیم کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال حدود ۵ نفر از دانشجویان دکتری دانشگاه علامه طباطبایی از فرصت مطالعاتی استفاده کرده‌اند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1190196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =