اجرای طرح پویش در کرمان همت بیشتری می‌طلبد/ همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد کرمان با بخش صنعت و معدن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به رویداد عصر امید سیرجان گفت: در این رویداد ارتباط بسیار مثبتی بین شرکت‌های صنعتی و معدنی و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد و قراردادهای خوبی بسته و یا در حال بسته شدن است.

علیرضا منظری‌توکلی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تقاضای روز جامعه است و امروزه هم استقبال بیشتری از رشته های مهارتی می‌شود در همین راستا هم تعدادی رشته های جدید مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از جمله واحد شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شده است. 

معیشت اساتید بهبود یافته/ عده‌ای وظیفه دارند که علیه دانشگاه آزاد سیاه‌نمایی کنند!

وی اضافه کرد: دستورالعمل همه اقدامات ما در دانشگاه آزاد اسلامی سند 5 ساله تحول و توسعه است و تمام تلاش ما هم براین است که بر مبنای سند حرکت کنیم اما زمانی که قرار است تغییری در یک سازمان ایجاد شود معمولا این تغییر همراه با مقاومت است که با تبیین، روشن‌سازی و ارتباط مداوم این مقاومت برطرف می‌شود و فکر میکنم با حمایت های سازمان مرکزی بتوانیم اجرای سند را در کرمان به خوبی پیش ببریم. 

در اجرای سند 5 ساله با مقاومت‌هایی روبه‌رو هستیم 

منظری‌توکلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 320نفر دانشجوی بین‌الملل داریم که عمدتا از کشور افغانستان هستند و مانع خاصی هم برای جذب دانشجوی بین الملل نداریم فقط اگر بخواهیم وارد کشورهای حوزه مقاومت برای جذب شویم یک سری موانع از جمه در کشور عراق ایجاد شده است که البته آن هم در حال برطرف شدن است. 

وی ادامه داد: آموزش زبان فارسی باید یکی از اقدامات سرلوحه ما برای ارتباط موثرتر دانشجویان خارجی با اساتید باشد البته با دانشجویان افغانی کار آسانتر پیش میرود اما با دیگر دانشجویان مقداری دشوار است؛ بر این اساس هم ما یک دوره 6ماهه آموزش زبان فارسی برای دانشجویان بین الملل داریم.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان بیان کرد: برای تابستان امسال تصمیم گرفتیم فضاها و امکانات دانشگاه را در اختیار کارکنان و فرزندان آنها قرار دهیم و چندان بر روی بحث درآمدزایی متمرکز نیستیم در واقع در کنار درآمدزایی آنچه که برای ما مهم است این است که فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی بتوانند حداکثر استفاده را از اوقات فراغت خود داشته باشند. 

برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای

منظری‌توکلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خوشبختانه واحدهای استان کرمان هم به لحاظ کشاورزی هم صنعت و معدن و هم اقدامات هایتک همچون کشت بافت و.. درآمدهای خوبی خارج از شهریه دارند و بر اساس آنچه که پیش بینی شده این واحدها پیش می‌روند. 

وی با اشاره به اینکه طرح پویش در استان کرمان جای کار بسیار بالایی دارد، خاطرنشان کرد: اقداماتی برای اجرای این طرح انجام شده است اما فکر می‌کنم من و همکارانم برای پیشبرد طرح پویش باید کار بیشتری انجام دهیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به برگزاری رویداد عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان،  افزود: در این رویداد ارتباط بسیار مثبتی بین شرکت های صنعتی و معدنی و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد و قراردادهای خوبی بسته و یا در حال بسته شدن است و امید داریم از طریق همین رویداد پیوند ماندگار و  خوبی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1190288

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =