تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران آن‌گونه که انتظار می‌رود، نبوده است

یک مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا با اذعان به اینکه تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران آن‌گونه که انتظار می‌رود، نبوده است، تاکید کرد که اروپایی‌ها با بی‌میلی این تحریم‌ها را همراهی کردند.

به گزارش گروه بین الملل لایسکانیوز، دانیل فرید، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و آسیا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز به سوالاتی پیرامون تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و روسیه و اینکه تا چه اندازه این تحریم‌ها کارساز بوده است، پاسخ داد.

آمریکا ۱۴ بانک عراقی مرتبط با ایران را تحریم کرد

وی در این باره گفت: اجرای تحریم‌ها یک موضوع پایان‌ناپذیر است و شما باید انرژی زیادی را برای آن به کار بگیرید. نمی‌توان گفت که هیچ‌کدام از این تحریم‌ها (علیه ایران و روسیه) کاملاً موفقیت‌آمیز بوده و نمی‌توان گفت که شکست خورده است.

دانیل فرید با تکرار ادعای سایر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره بر سر برنامه‌ هسته‌ای‌اش کشاند، گفت: تحریم‌هایی که در دوران ریاست جمهوری اوباما وضع شد برای اینکه ایران را پای میز مذاکره درباره برنامه هسته‌ای‌اش بیاورد، کافی بود اما زمانی که دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد از تحریم‌ها انتظار داشت که موجب تغییر نظام در ایران شود که این خواسته زیادی بوده است.

وی که در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ سفیر واشنگتن در لهستان بوده است، همچنین درباره این واقعیت که تحریم‌های ایران در مقایسه با تحریم‌های روسیه با همکاری کمتری در میان جامعه بین‌الملل مواجه بوده است، تصریح کرد که تحریم‌های ایران از سوی آمریکا با فشار اعمال شد و اروپایی‌ها با بی‌میلی با برخی از آنها همراه شدند.

مارک لاولِر، عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز درباره تاثیر این تحریم‌ها، به‌طور تلویحی اشاره کرد که تحریم‌ها به اندازه مورد انتظار به اهداف دست نیافته است و افزود: گاهی اوقات برای اینکه کشورهای تحت تحریم رفتار خود را تغییر دهند به زمان بیشتری نیاز است. در مورد تحریم‌های روسیه تردیدی وجود ندارد که تاثیر چشمگیری روی آنها گذاشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =