حذف رئیس جمهور فرانسه از نشست بریکس

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به رغم تمایل، از آفریقای جنوبی دعوت نامه‌ای برای حضور در نشست ماه آتی گروه بریکس دریافت نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهور فرانسه به نشست گروه بریکس دعوت نشد.

آل‌اسحاق: ایران به‌زودی عضو بریکس می‌شود

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به رغم تمایل، از آفریقای جنوبی دعوت نامه‌ای برای حضور در نشست ماه آتی گروه بریکس دریافت نکرده است.

«سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی دعوت نامه‌هایی را برای سران ۷۰ کشور جهان برای حضور در اجلاس سران اتحاد آفریقا ارسال کرده است، با این حال نام رئیس جمهور فرانسه در میان این دعوت نامه‌ها به چشم نمی‌خورد. همچنین سران کشورهای آمریکا و انگلیس نیز به این نشست دعوت نشده اند.

پیش از این وزیر امور خارجه فرانسه تأیید کرده بود که ماکرون از رئیس جمهور آفریقای جنوبی درخواست کرده است تا به وی فرصت شرکت در نشست گروه بریکس در ژوهانسبورگ را بدهد.

نشست سران گروه کشورهای «بریکس»، اواخر ماه اوت برگزار می‌شود. گروه بریکس هم‌اکنون متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، و آفریقای جنوبی است.

سرواژه بریکس ( BRICS) از کنارهم‌قرارگرفتن حرف اول نام انگلیسی این کشورها تشکیل شده است. ۳۰ درصد تولید ناخالص و ۴۰ درصد جمعیت جهان در حوزه بریکس تعریف می‌شود.

کد خبر: 1190928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =