چه کسانی می‌توانند در دانشگاه آزاد اسلامی هیئت علمی وابسته شوند؟

رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گروه‌های هدف برای جذب هیئت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

عباس اشرفی؛ رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون جذب عضو هیئت علمی وابسته اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با عنایت به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بکارگیری اساتید مومن، انقلابی و نخبه در دانشگاه‌ها و بر اساس اهداف عالیه مندرج در سند تحول و تعالی، راه­کنش اصلاح و کارآمدسازی نظام جذب، ارزیابی و جبران خدمات اعضای هیئت علمی با بهره­گیری از ظرفیت الگوی شبکه­ای دانشگاه، در نظر دارد تا در کنار اعضای هیئت علمی تمام­وقت و پیوسته، اقدام به جلب همکاری فرهیختگان علمی کشور در چارچوب "اعضای هیئت علمی وابسته" کند.

تقویت جنبه صنعتی دانشگاه آزاد با جذب هیأت علمی وابسته/ به دنبال جذب ۳۰ هزار نفر در این طرح هستیم 

وی در خصوص شرایط هیئت علمی وابسته نیز گفت: اعضای هیئت علمی وابسته می­‌توانند براساس نظر گروه آموزشی مربوطه تدریس حداکثر ۸ واحد درسی در هر نیمسال تحصیلی و راهنمائی ۴ پایان­ نامه دوره کارشناسی ارشد یا یک رساله دکترای تخصصی را در یک سال تحصیلی بر عهده گیرند.

اشرفی ادامه داد: برای اعضای هیئت علمی وابسته حکم کارگزینی صادر شده و حقوق و مزایای عضویت هیئت علمی وابسته خود را براساس بخشنامه­‌های معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ماهیانه دریافت می­‌کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از خدمات عضویت هیئت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی، به هیچ عنوان وضعیت استخدامی جدید تلقی نمی­شود و برای اعضاء هیچ گونه حقی ایجاد نمی­‌کند.

رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص گروه‌های هدف هیئت علمی وابسته نیز اظهار کرد: دارندگان مدرک دکترای تخصصی منطبق و مرتبط با گروه علمی انتخابی برای تدریس در واحد دانشگاهی براساس ارزیابی هیئت اجرائی جذب استان، اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و خبرگان، صاحب نظران و متخصصان غیر­هیئت علمی فاقد مدرک دکترای تخصصی که درجه خبرگی آنها، پس از موافقت هیئت اجرایی جذب استان، به تائید کمیسیون مرکزی جذب و بورس دانشگاه آزاد اسلامی رسیده باشد، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

اشرفی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه‌های دولتی نیز پس از اخذ موافقت دانشگاه محل تمام ­وقت می‌توانند در این طرح شرکت کنند. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1191002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =