چرا باید پرستاری بخوانیم؟/ رشته‌ای برای تحصیل افراد جزئی‌نگر و مسئولیت‌پذیر

اگر به شدت اجتماعی هستید و وقتی از دیگران فاصله می‌گیرید بی‌قرار می‌شوید، اگر جزئی‌نگری و مسئولیت‌پذیری از ویژگی‌های بارز شماست، رشته پرستاری را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اگر خدایی نکرده مسیرتان به بیمارستان افتاده باشد، حتما این افراد را دیده‌اید؛ همان‌هایی که روپوش سفید به تن دارند و با کوچکترین مشکلی سریعا خودشان را به بالای سر مریض می‌رسانند.

نکات طلایی برای شناسایی علایق و استعداد کنکوری‌ها

پرستاری شاخه‌ای از مراقبت‌های بهداشتی است که بر تکنیک‌های مستقیم پزشکی متمرکز نیست، بلکه بر مراقبت از افرادی متمرکز است که حالشان خوب نیست یا به کمک نیاز دارند. اگر پرستار شوید باید حالت و وضعیت سلامت بیمار را چک کنید، شرح حال بیمار را بگیرید و او را معاینه کنید. اگر پرستار شوید، باید با بخش‌های دیگر بیمارستان همکاری داشته باشید، به بیماران طبق دستور پزشک دارو بدهید، کارهای تزریقاتی، تزریق خون، تمیز کردن و پانسمان زخم های بیماران را انجام دهید،  به پزشکان و سایر کادر بیمارستان کمک کنید و ...

 پس اگر دوست دارید فرشته نجات باشید، با بایدها و نبایدهای رشته پرستاری همراه ایسکانیوز باشید. 

چرا باید پرستاری بخوانیم؟

زمینه کاری هیجان انگیز: اگر پرستاری انتخاب شماست باید بدانید با یک شغل نسبتاً چالش برانگیز روبرو هستید و به جای یک روز معمولی در دفتر، محیط کار  پر از آدرنالین را تجربه خواهید کرد؛ تمام فعالیت‌های شما یک امر چالش برانگیز و پر جنب و جوش است.

تنوع: زمینه کاری پرستاران متنوع است و می‌توانند در هر جایی از کشور حتی خارج از کشور مشغول به کار شوند. مدرک پرستاری می‌تواند در مامایی، مراقبت تسکینی، پرستاری کودکان یا بزرگسالان و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

مهارت های قابل انتقال: حرفه پرستاری آموزش مراقبت‌های پزشکی پیچیده را ارائه می‌دهد. با تحصیل در رشته پرستاری می‌توان توانایی نجات جان افراد را به سناریوهای روزمره منتقل و پرستار را به سرمایه ای برای خانواده و کل جامعه تبدیل کرد.

چگونه پرستاری بخوانیم؟

رشته پرستاری جزو رشته‌های پیراپزشکی است  و دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل این رشته را انتخاب می‌کنند. تعداد کل واحدهای درسی لازم برای پشت سر گذاشتن دوره کارشناسی رشته پرستاری ۱۳۰ واحد شامل شامل دروس عمومی، دروس پایه، دروس اصلی، دروس اختصاصی، کارآموزی و کارآموزی در عرصه است. این بدین معنی است که رشته پرستاری ۸ ترم تحصیلی به طول می‌انجامد.

 مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری ۲ سال طول می‌کشد و دانشجویان باید ۲۶ واحد درسی را پاس کنند. پس از اتمام آن، دانش‌آموختگان می توانند در مراکز مختلف بهداشتی درمانی، مدیریت خدمات پرستاری و ارائه خدمات بالینی و امور آموزش در دانشکده‌های پرستاری مشغول به کار شوند.

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری رشته پرستاری ۱۴۰۲ در صورت داشتن شرایطی مانند داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی، قبولی در امتحانات اختصاصی ورود به دوره دکتری Ph.D، داشتن معرفی نامه، مبنی بر صلاحیت تحصیل در دوره دکتری Ph.D حداقل از ۲ نفر از استادان قبلی داوطلب و کسب نمره قبولی در یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی می‌توانند برای تحصیل در این مقطع اقدام کنند.

از جمله گرایش‌های رشته پرستاری می‌توان به پرستاری داخلی و جراحی، پرستاری کودکان، پرستاری بهداشت و سلامت جامعه، پرستاری روان،  پرستاری توانبخشی، پرستاری سالمندی، پرستاری اورژانس، پرستاری نظامی، پرستاری مراقبت‌های ویژه و پرستاری مراقبت ویژه نوزادان اشاره کرد.

تیپ شخصیتی ESFJ

اگر دیگران شما را شخصی خون گرم، معاشرتی می‌شناسند، اگر به شدت اجتماعی هستید و وقتی از دیگران فاصله می‌گیرید بی‌قرار می‌شوید، پرستاری شغل ایده‌آل شماست. این تیپ شخصیتی دوست دارد که مورد نیاز باشد و از کارش تشکر و قدردانی شود. او به نیازهای دیگران بیش از نیازهای خود بها می دهد. این تیپ به معیارهای اجتماعی توجه دارد و نگران جایگاه خود در جامعه است.

تیپ ESFJ برای خود و دیگران بایدها و نبایدهای فراوانی دارد. او در محل کار آگاه و هوشیار است، سازمان یافته عمل می‌کند و کارش را انجام می‌دهد. او دوست دارد کارش برنامه‌ریزی شده و به حالت روزمره درآید و به جزئیات اهمیت می‌دهد و دقت می‌کند کارها با دقت کافی انجام گیرند. این تیپ همچنین اهل تعاون است و دوست دارد به دیگران کمک کند. او خواهان مشاغل مدیریتی نیست اما وقتی این مسئولیت به او داده شود اهتمام فراوان به خرج می‌دهد. 

انتهاب پیام/

کد خبر: 1191169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =