هوش مصنوعی چه تاثیری بر پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارد؟/ حل مشکل اشتغال دانشجویان بین‌الملل با کمک ChatGPT

ChatGPT جستجو و انتخاب دانشگاه از سوی دانشجویان را متحول خواهد کرد. چرا که می‌تواند بر اساس شخصی‌سازی اطلاعات کار کند. همچنین مشکل اشتغال دانشجویان بین‌الملل برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیشرفت هوش مصنوعی در سال‌های اخیر جهان را تغییر داده است، آموزش هم از این قاعده مستثنی نیست. کارشناسان معتقدند که هوش مصنوعی تاثیری مشخص و ماندگار بر آموزش خواهد داشت.

بیش‌تر بخوانید:

برنامه وزارت آموزش ژاپن برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی

ChatGPT جستجو و انتخاب دانشگاه از سوی دانشجویان را متحول خواهد کرد؛ چرا که سرعت بسیار بالایی دارد و می‌تواند کاملا شخصی‌سازی شود. در عوض، دانشگاه‌های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند بر روی افزایش کیفیت آموزش‌ها و کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان تمرکز کنند.

گسترش استفاده از هوش مصنوعی باعث می‌شود که دانشگاه‌های مسئولیت پاسخگویی واقعی به انتظارات دانشجویان را برعهده بگیرد، به جای این که کیفیت خود را با بهره‌گیری از رتبه‌بندی‌ها نشان دهند.

با استفاده از ChatGPT دانشجویان از هر کجای جهان می‌توانند درس‌ها و دوره‌های مورد نظرشان را در دانشگاه مورد علاقه‌شان بگذرانند.

کارشناسان معتقدند که ChatGPT به شخصی‌سازی آموزش‌ها منجر خواهد شد. به همین دلیل، آموزش عالی باید سرعت خود را متناسب با آن تغییر دهد. برای مثال، اگر یک دانشجوی هندی قصد داشته باشد در رشته علوم کامپیوتر گزارش امنیت سایبری در لندن تحصیل کند، هوش مصنوعی به کمک جزئیات اطلاعات تحصیلی وی، نمره آیلتس و نمره B علوم کامپیوتر مقطع کارشناسی و شهریه هفت هزار پونده (۷ هزار و ۶۷۰ دلار آمریکا) در عرض چند ثانیه دوره‌های مناسب را به او پیشنهاد خواهد داد.

فهرستی که هوش مصنوعی ارائه می‌دهد کاملا شخصی است. هیچ خبری از ۹۰ دانشگاه‌ برتر که با پرداخت پول در لیست دانشگاه‌های خوب قرار گرفته‌اند نیست و همچنین هیچ مشاوری که برای تبلیغ موسسات آموزشی حقوق گرفته، دخالت ندارد.

ChatGPT بدون نیاز به ثبت‌نام در موسسه‌ای که قصد کسب درآمد دارد، نتایج منحصر به فردی را در یک لحظه ارائه می‌دهد. یکی دیگر از کاربردهای ChatGPT در زمینه تعیین سطح زبان انگلیسی برای دوره‌های مختلف است؛ چرا که اغلب دانشگاه‌ها شرایط زبان انگلیسی خود را برای ورود دانشجویان در سایت موسسه قرار می‌دهند.

حل مشکل اشتغال دانشجویان بین‌الملل با ChatGPT

یکی از مشکلات دانشگاه در پذیرش دانشجویان بین‌المللی این بود که نمی‌توانستند پیوند مناسبی بین دانشگاه، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و کارفرمایان برقرار کنند. برخی کارشناسان کاستی‌های اشتغال دانشجویان بین‌المللی را نشانه ضعف آموزش عالی دانسته و از آن با تعبیر شکست گسترده یاد می‌کنند.

دانشگاه‌ها برای بهبود ارائه خدمات به دانشجویان بین‌المللی، لازم است فرصتی برای ارائه درخواست مستقیم از ChatGPT فراهم کنند؛ به طوری که دانشجویان بتوانند رونوشت‌های امتحانی و نمرات آزمون انگلیسی خود را مستقیم ارسال کنند.

ایجاد ارتباط مستقیم با دانشجویان بالقوه، رویای هر دانشگاهی است. چرا که به صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشگاه و دانشجو می‌انجامد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =