نحوه ثبت‌نام زائران اربعین + آدرس سایت

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: اعزام زائران اربعین حسینی فقط در صورت نام نویسی در سامانه سماح امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمدامین یاقوت مدیرکل حج و زیارت خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه متقاضیان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال، اعم از افراد و گروه‌ها در سامانه اینترنتی «سماح» ثبت نام کنند.

بیمه زائران اربعین ۱۴۰۲ از چه تعهداتی برخوردار است؟

وی بیان کرد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین می‌توانند از طریق سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت نام و یا حضوری به دفترهای فعال زیارتی مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود: اسامی و نشانی دفترهای فعال زیارتی در سراسر کشور از طریق سامانه جامع کارگزاران سازمان حج و زیارت به نشانی kargozaran.haj.ir در دسترس عموم مردم است.

یاقوت گفت: متقاضیان سفر به کربلای معلی و دیگر شهرهای زیارتی عراق در ایام اربعین می‌توانند تاریخ سفر خویش را در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور برابر با اول تا ۲۵ صفر انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: سازمان حج و زیارت به زائران توصیه کرد، مدت سفر خود را حداکثر یک هفته تعیین کنند تا هموطنان بیشتری بتوانند از امکانات اقامتی در عتبات عالیات بهره بگیرند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان ادامه داد: همچنین در صورتی که شهروندان ایرانی بیش از مدت مجاز –حداکثر یک ماه- در عراق بمانند، اقامت شان در آن کشور غیرقانونی است و علاوه بر جریمه ۳۰۰ دلاری، با خطر بازداشت و ممنوع الورود شدن به عراق نیز روبه‌رو خواهند شد.

یاقوت خاطرنشان کرد: متقاضیان سفر اربعین باید حتما در سامانه سماح یکی از بسته‌های بیمه را انتخاب و حق بیمه اربعین را در قالب سه گزینه ارائه شده پرداخت کنند، تا ثبت نام آن‌ها تکمیل شود.

وی حق بیمه اربعین را شامل سه گزینه (بسته) ۳۵ هزار تومانی، ۴۵ هزار تومانی و ۵۵ هزار تومانی بیان کرد که میزان تعهدات بیمه‌ای هر کدام از بسته‌ها در صورت فوت یا بروز حادثه برای زائران، با یکدیگر تفاوت دارد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان عنوان کرد: هنگام ثبت نام سفر اربعین در سامانه سماح، نیازی به ثبت شماره گذرنامه نیست، اما متقاضیان باید بدانند بدون داشتن گذرنامه، امکان خروج از کشور ندارند.

وی تصریح کرد: زائران می‌توانند با گذرنامه‌های عادی یا گذرنامه ویژه اربعین که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌کند و حداقل بایستی شش ماه اعتبار داشته باشد، نسبت به خروج از کشور اقدام کنند.

یاقوت هشدار داد در صورتی که زائران بدون ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت حق بیمه اقدام به سفر کنند، هنگام بروز حادثه برای آنان، از پوشش خدمات بیمه‌ای محروم خواهند بود.

پایان پیام/

کد خبر: 1191883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 0
      هر کاری میکنم نمیشه ثبت نام کنم کسی هم پاسخگو نیست
    • مختارپورامینایی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 0
      سلام روزتون بخیر ثبت نام گروهی انجام دادیم وحق بیمه را پرداخت وکارت زائرصادرگردیده در قسمت ویرایش میخواهیم مجددادونفر شخص جدیدبه گروه اضافه نماییم که این قسمت از ویرایش فعال نمی باشد محبت کنیدراهنمایی تالین دونفرهم درسفرباماهم گروه باشند سپاس فراوان از شما