اولین مدرسه تدریس جهت‌گیری الهی در یزد راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: مجوز راه‌اندازی مدرسه تدریس جهت‌گیری الهی در کل استان‌های کشور را در یزد صادر خواهیم کرد ضمن اینکه تدوین سرفصل‌ها هم انجام شده و این اتفاق یک نقطه عطف در تربیت اساتیدی خواهد بود که موارد دینی را در دروس تخصصی لحاظ خواهند کرد.

محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  با اشاره به سند ۵ ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه در این سند طبق تفاهم‌نامه و برنامه در حال حرکت هستیم و عقب‌ماندگی نداریم ضمن اینکه در حوزه آمایش هم اطلاعات ما در خصوص وضع موجود کامل شده است.

نیروگاه گازی ۲ مگاواتی در دانشگاه آزاد یزد راه‌اندازی می‌شود/ برگزاری تورهای بازدید دانش‌آموزان از دانشگاه برای معرفی رشته‌ها

وی ادامه داد: در حوزه آیین‌نامه‌ها البته مشکلاتی داریم به این صورت که در حوزه اجرا دست ما چندان باز نیست ضمن اینکه در خصوص زیرساخت‌های فناوری هنوز سامانه‌های دانشگاه به صورت شبکه‌ای به هم متصل نشده‌اند.  

دهقانی اشکذری با اشاره به پیشتازی استان یزد در تدوین برنامه هم خاطرنشان کرد: راه‌کنش‌هایی که در سند وجود دارد را در حوزه راهبردی و عملیاتی طراحی کردیم و بابت هر محور و راه کنش یک پروژه مشخص تعریف کردیم که نمونه آن پروژه مهارت‌یاب بود که در کشور مطرح شد و کاری بسیار متفاوت در حوزه مهارت‌آفرینی دانشجویان بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به وجود ۱۸۰ دانشجوی بین‌الملل در استان یزد نیز تصریح کرد: آمارها در این حوزه چندان خوب نیست و عمده این دانشجویان هم از کشور عراق و افغانستان هستند اما امسال برنامه داریم تا طی تفاهم‌نامه‌هایی که با خارج از کشور منعقد می‌کنیم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد و شاهد رشد قابل توجه دانشجویان بین‌الملل در استان باشیم.

وی با اشاره به تاسیس کنسولگری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: راه‌اندازی این کنسولگری خود در تسریع و رشد جذب دانشجویان بین الملل به ویژه از کشورهای همسایه بسیار اثرگذار است. پیش‌تر کنسولگری در دانشگاه‌های دولتی بود اما خوشبختانه این امکان در دانشگاه آزاد فراهم شده است و خدمات اتباع از جمله پذیرش، ویزا، اقامت و... را انجام می‌دهد.  

100درصد شهریه دانشجویان بورسیه طرح پویش توسط بخش صنعت پرداخت می‌شود 

دهقانی اشکذری با اشاره به طرح پویش خاطرنشان کرد: دو ترم گذشته ۳۳۰ نفر در یزد بورسیه بخش صنعت شده‌اند که صد در صد شهریه‌های آنان را بخش صنعت پرداخت می‌کند که این یک اتفاق کم نظیر در کشور است چون در برخی واحدها تنها بخشی از شهریه را صنعت پرداخت می‌کند. به طور کلی ۳۹۰ نفر دانشجو فعال در طرح پویش داریم که ۶۰ نفر آنها بخشی از شهریه‌شان توسط صنعت یا صنفی که در آن مشغول به کار هستند پرداخت می‌شود.  

دستیاران آموزشی ذخیره‌ای برای آینده دانشگاه آزاد هستند 

وی طرح دستیار آموزشی را هم یکی از طرح های تحول آفرین در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: در این طرح علاوه بر اینکه دانشجویان مقطع دکتری ما توانمندتر و با انگیزه تر خواهند شد و ذخیره‌ای برای آینده دانشگاه آزاد خواهند بود به کاهش هزینه‌های دانشگاه هم کمک قابل توجهی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در پایان با اشاره به راه‌اندازی اولین مدرسه تدریس جهت‌گیری الهی در یزد به عنوان یک اتفاق بسیاربزرگ در حوزه فرهنگی خاطرنشان کرد: کار این مدرسه این است که در همه دروس تخصصی برای اساتید دوره‌های آموزشی و شیوه‌های جهت‌گیری الهی را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ما مجوز راه‌اندازی مدرسه در کل استان‌های کشور را در یزد صادر خواهیم کرد ضمن اینکه تدوین سرفصل‌ها هم انجام شده و این اتفاق یک نقطه عطف در تربیت اساتیدی خواهد بود که موارد دینی را در دروس تخصصی لحاظ خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1192507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =