نگاهی به جابجایی‌ها در لیگ برتر فوتبال / پرسپولیس با ثبات‌ترین لیست را دارد

بیست و سومین دوره رقابتهای لیگ برتر درشرایطی آغاز می شود که روی نیمکت 16 تیم مربیانی حضور دارند که در ادوار گذشته هدایت تیم‌هایی را برعهده داشته‌اند اما دو نفر «سرمربی اولی» هستند.

لیگ

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی چند روز دیگر آغاز می‌شود که تنور نقل و انتقالات تابستانی داغ‌تر از همیشه بود. جابجایی‌های بزرگ در تیم‌های مدعی قهرمانی رخ داد تا شاید امسال بتوانند به رؤیای خود و هوادارانشان نزدیک شوند.

بیشتر بخوانید:

زلزله در بازار نقل و انتقالات لیگ ایران / دست باشگاه‌ها برای جذب بازیکن جدید باز می‌شود

در این بین باشگاه‌هایی هم بودند که تصمیم گرفتند نیمکت تیم‌های خود را با تغییرات کلی همراه کرده و تفکرات فنی سرمربی جدید را بهتر از گزینه‌های قبلی بدانند تا با افکار آنها اقدام به جذب بازیکن کنند.

جابجایی مربیان در تابستان فوتبالی کشور در حالی رخ می‌دهد که خبری از ورود مربی جدید داخلی در بین آنها نیست. سعید دقیقی سرمربی تیم تازه لیگ برتری شمس آذر تنها گزینه‌ای است که برای نخستین بار به عنوان سرمربی در لیگ برتر روی نیمکت قرار می‌گیرد. بقیه مربیان همان قدیمی‌هایی هستند که در یک دایره باطل بدون ورودی و خروجی خاصی بین شهرهای مختلف کشور جابجا می‌شوند.

لیگ برتر

همان آدم‌ها با تیم‌های جدید

نگاهی کلی به لیست سرمربیان تیم‌های لیگ برتری نشان می‌دهد خبری از ورود شخص جدید نیست. همانطور که عنوان شد دقیقی تنها ورودی جدید بین آنهاست که به لطف صعود شمس آذر قزوین و ادامه حمایت مدیران باشگاه چنین شانسی را پیدا کرده است. سایر مربیان تنها شهرهای خود را تغییر دادند. مجتبی حسینی از پیکان به آلومینیوم اراک رفت. مهدی رحمتی نیز از آلومینیوم به نساجی کوچ کرد. محمد ربیعی تصمیم گرفت پروژه مس رفسنجان را اتمام دهد و به ذوب آهن برود تا ساکت الهامی جای او را در رفسنجان بگیرد. هوادار هم به محمود فکری رسید. مهدی تارتار هم از ذوب آهن به ملوان رفت تا چرخه جابجایی سرمربیان لیگ برتری برای فصل پیش رو باز هم تکرار شود.

«مارینوس اوزونیدیس» سرمربی یونانی تازه وارد به فوتبال کشور است که فرمان گل گهر سیرجان را در حالی به دست می‌گیرد که فصل گذشته تفکرات امیر قلعه‌نویی سرمربی فعلی تیم ملی ایران را به همراه داشت.

طبق جدول بالا به خوبی مشخص است پرسپولیس و سپاهان اصفهان تنها تیم‌هایی هستند که همچنان با سرمربی قبلی خود در لیگ برتر کار را ادامه می‌دهند. استقلال خوزستان و شمس آذر قزوین نیز به عنوان تیم‌های تازه راه‌یافته به لیگ برتر وضعیتی مشابه دارند. در حقیقت قهرمانان و نایب قهرمان‌های فصل گذشته لیگ برتر و لیگ یک سرمربیان خود را تغییر ندادند اما سایر باشگاه‌ها روندی کاملا متفاوت را پیش گرفتند.

البته تراکتور تبریز پس از اینکه بردیف خیلی زود در فصل گذشته از جمع سرخپوشان جدا شد سراغ خمز رفت و حالا هم با او کارش را با قدرت ادامه می‌دهد. همچنین فولاد خوزستان با منصوریان نیز ادامه همکاری دارد. ویسی نیز پس از چهار نفر در اواخر فصل گذشته روی نیمکت صنعت نفت نشست و توانست این تیم را در لیگ برتر نگه دارد تا همچنان کارش را دنبال کند.

مازیار زارع تنها شخصی بود که عطای سرمربیگری در لیگ برتر را به لقایش بخشید. او از ملوان جدا شد تا مهدی تارتار جایش را بگیرد. امیر قلعه نویی هم به تیم ملی ایران رسید و همراه با خود مربیان اخراجی نظیر سعید الهویی و حمید مطهری را هم به جمع دستیارانش در تیم ملی اضافه کرد.

پرسپولیس با ثبات ترین لیست را دارد

نگاهی اجمالی به لیست ورود و خروج باشگاه‌های لیگ برتری نشان می‌دهد قهرمان فصل گذشته جام‌های حذفی و لیگ برتر ایران کمترین تغییر را در لیست بازیکنان خود داشته است. سرخپوشان پایتخت تنها شهاب زاهدی، مسعود ریگی و محمدحسین کنعانی زادگان را جذب کردند. آنها سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا، احمد گوهری، عیسی آل کثیر، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا را از دست دادند اما استخوان بندی قهرمان فصل گذشته حفظ شده است. تمدید قرارداد علیرضا بیرانوند، میلاد سرلک، امید عالیشاه، گئورگی گولسیانی و سعید صادقی باعث حفظ شرایط مورد قبول گل محمدی برای فصل پیش رو شده است. ‏‬ گرچه سرخ‌ها همچنان دنبال مهم تمام عیار برای گلزنی و دروازه بان دوم هستند اما حفظ بازیکنان اصلی می‌تواند مهم‌ترین الگو برای تکرار موفقیت‌های آنها در لیگ برتر باشد.

جدول بازیکنان ورودی و خروجی هر تیم در لیگ برتر ثبات را در پرسپولیس و تغییرات اساسی را در تیم‌هایی همچون نساجی، شمس آذر قزوین و آلومینیوم اراک نشان می‌دهد. شاید روی همین اعداد و ارقام بتوان برای توجه بیشتر به شانس قهرمانی تیم‌های باثبات توجه کرد تا میزان هماهنگی بازیکنان آنها در هفته‌های نخست که سخت‌ترین بازی‌های مدعیان قهرمانی نیز به شمار می‌آید را به دست آورد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1192638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =