بورس نزولی شد/ اُفت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بازار سهام پس از سپری کردن دو روز صعودی، مجددا با ریزشی ۱۳ هزار واحدی به مدار نزول بازگشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دوشنبه (۱۷ مرداد) شاخص کل بورس با افت ۶۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۴۲۶ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات محرمانه معاملات بورس به بیرون درز کرد / اخراج متخلفان با ورود سازمان

شاخص کل هم وزن نیز با افت بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۱۹ هزار و ۳۶۸ واحدی ایستاد.

 شاخص ۱۳ هزار واحد افت کرد

بازار سهام چهارمین روز کاری هفته را بر خلاف روزهای گذشته، با فشار عرضه آغاز کرد و رفته رفته بر فشار عرضه ها افزوده شد و در نهایت با نزول شاخص کل به کار خود پایان داد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۱۳ هزار واحدی  به ۲ میلیون و ۳۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی ۶ هزار  واحدی به ارتفاع ۷۱۳ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «شستا» و «شپدیس» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «فجهان»، «خاور» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خگستر»، «ورنا» و «وساپا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نیان»، «دی» و «کتوسعه» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد  ۵۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۵۷۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۹۵ نماد در محدوده مثبت و ۳۲۷ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۰۲ نماد در محدوده مثبت و ۲۱۳ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =