چرا باید مهندسی برق بخوانیم؟ / رشته‌ای برای افراد جدی و سخت‌گیر

اگر فردی هستید که برای سنت و قوانین ارزش زیادی قائل هستید و سایرین شما را به جدیت و سخت‌گیری می‎‌شناسند، بهتر است رشته مهندسی برق را برای تحصیل انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهندسی برق با مطالعه و کاربرد فیزیک و ریاضیات همراه با عناصر الکتریسیته، الکترونیک و الکترومغناطیس در سیستم‌های مقیاس بزرگ و کوچک برای پردازش اطلاعات و انتقال انرژی . طیف گسترده ای از زیر زمینه ها از جمله الکترونیک، کامپیوترهای دیجیتال، مهندسی برق، مخابرات، سیستم های کنترل، مهندسی RF و پردازش سیگنال را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید:

چرا باید داروسازی بخوانیم؟ / رشته‌ای مناسب افراد درون‌گرا و تحلیل‌گر

سه دلیل برای تحصیل در رشته مهندسی برق

تقاضای دائمی: بخش فناوری در دهه‌های گذشته به سرعت رشد کرده است و به همین ترتیب تقاضا برای کسانی که سیستم‌های کنترل الکتریکی را ایجاد، درک و توسعه می دهند، افزایش یافته است.  فرصت های شغلی خوبی برای شما پس از فارغ التحصیلی است.

حقوق بالا: اگر قرار است این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، خیالتان از حقوق دریافتی راحت باشد.

فناوری‌ در آینده: مهندسی برق در خط مقدم توسعه فناوری‌های جدید بر صنایعی مانند حمل و نقل، مراقبت‌های بهداشتی، ساخت و ساز و رباتیک تاکید دارد.

چگونه مهندسی برق بخوانیم؟

دوره های مهندسی برق به دانشجویان می‌آموزد که صنعت چگونه کار می‌کند. دانشجویان در این رشته با مهارت‌های مهندسی لازم برای طراحی، ارزیابی و بهبود سیستم‌های الکتریکی آشنا می‌شوند.

بر اساس گزارش یومولتی رنک، دانشجویان پس از یادگیری مبانی می‌توانند در حوزه مورد علاقه خود شامل تولید و تامین برق، ارتباطات و رسانه‌ها و سیستم‌های رباتیک تخصص پیدا کنند. اغلب توصیه می‌شود که دانشجویان فارغ‌التحصیل مدرک لیسانس مهندسی برق پیش از رفتن به مقطع کارشناسی ارشد، مشغول به کار شوند. با انجام این کار، دارندگان مدرک لیسانس تجربه عملی در دنیای واقعی کسب می‌کنند. همچنین می‌توانند در طول تحصیل در مقطع کارشناسی از طریق دوره‌های کارآموزی با صنعت آشنا شوند.

دروس و گرایش‌های مهندسی برق

دروس رشته مهندسی برق شامل ۲۲ واحد دروس عمومی، ۲۷ واحد دروس پایه، ۵۳ واحد دروس تخصصی ۳۵ واحد دروس اختیاری، ۳ واحد پروژه و ۳ واحد کارآموزی است.  از جمله گرایش‌های این رشته می‌توان به مهندسی برق، مهندسی قدرت، مخابرات، مهندسی کنترل، مهندسی الکترونیک و  نرم افزارهای مهندسی برق اشاره کرد.

با تحصیل در رشته مهندسی برق چه شغل هایی می توانم داشته باشم؟

فارغ التحصیلان با مدرک مهندسی برق به دنبال مشاغل در حوزه  انرژی، ساخت و ساز، تولید، حمل و نقل، مخابرات، مهندسی و محاسبات هستند. مهندسان برق می توانند در مکان های مختلفی مانند آزمایشگاه‌ها، دفاتر و سایت‌های ساختمانی مشغول به کار شوند.

شخصیت‌های  ESTJ

اگر فردی هستید که برای سنت، قوانین و امنیت ارزش زیادی قائل هستید، اگر به حفظ وضع موجود پایبندید و در اغلب  تشکلات مدنی، دولتی و اجتماعی شرکت می‌کنید، احتمالا مهدسی برق می‌تواند برای شما رشته تحصیلی خوبی باشد.

 تیپ شخصیتی ESTJ را در بعضی اوقات می‌توان افرادی جدی، سخت‌گیر و سرکش دانست. نگرش مسئولیت‌ پذیری این اشخاص، برای تصدی سمَت‌های رهبری اهمیت دارد. اعتماد به‌ نفس و اعتقادات محکم، آنها را در اجرای بهتر برنامه‌ها یاری می‌کند، اما در بعضی مواقع می‌توانند انتقادی و بیش از حد پرخاشگر باشند، به‌ویژه هنگامی که افراد دیگر نتوانند مطابق با استانداردهای بالای خود عمل کنند.

مردم اغلب این تیپ شخصیتی را افرادی قابل‌پیش‌بینی، باثبات، متعهد و عمل‌گرا می‌شناسند. آنها در بیان نظراتشان صریح و صادق هستند تاحدی‌که گاهی اوقات می‌تواند خشن یا بیش از حد انتقادی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =