تربیت «عالم ربانی» رسالت دانشگاه آزاد اسلامی است/ ضرورت ترویج نظام استاد-شاگردی در مدارس علوم و معارف اسلامی

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می‌خواهیم در مدارس علوم و معارف اسلامی عالم ربانی تربیت کنیم. عالمان ربانی کسانی هستند که نفسشان، قلمشان و قدمشان در جامعه تاثیرگذار است و در حقیقت این رسالتی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای خود تعریف کرده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین روز از گردهمایی مدیران و معاونان مدارس علوم و معارف اسلامی سعادت با حضور علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی،  محمد علی نادی سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی سما دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی معاونت فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما،  جعفر کبیری مدیر راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی،  وحید ثانوی معاون امور مدارس استان خراسان رضوی برگزار شد.

ضرورت ساماندهی نیروی انسانی در دانشگاه آزاد/ میراث‌دار شرایط پیش آمده هستیم

در ابتدای این جلسه سروری مجد ضمن عرض خیر مقدم به حضار و نیز عرض تبریک انتصاب نادی در سمت جدید، وی را از بدنه مجموعه سما و دانشگاه عنوان کرد و با اشاره به ۲ بند مهم از حکم انتصاب سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی که در زمینه مدارس علوم و معارف اسلامی است گفت: موضوع مدارس معارف اسلامی به عنوان مسئولیت اجتماعی دانشگاه و یک انگیزه و دغدغه درونی، فراتر از بخشنامه‌ها و بروکراتیک اداری است.

وی با اشاره به پیگیری جدی دکتر طهرانچی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد این مدارس گفت: تربیت دینی را می‌بایست از همان سنین ابتدایی آغاز نمود. مدارس علوم و معارف اسلامی ۴۰ سال پیش توسط حضرت آیت الله امامی کاشانی تاسیس شد و به شکر خدا همکاران عزیزی که در حال حاضر در این بخش فعالیت دارند تحصیل کرده این مدارس بوده و تخصص لازم را در این زمینه دارا هستند. از نکات مهم و کاربردی که در چند سال اخیر موجب پیشرفت سطح کیفی و کمی این مدارس شده است دلسوزی علاقمندی و پشتکاری است که همکاران ما در این بخش دارند.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت و اهداف پیش روی این مدارس گفت: می خواهیم در این مدارس عالم ربانی تربیت کنیم. عالمان ربانی کسانی هستند که نفسشان قلمشان و قدمشان در جامعه تاثیرگذار است و در حقیقت این رسالتی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای خود تعریف کرده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.

وی افزود: هچنین از دیگر نکاتی که می‌بایست به آن توجه کرد زنده کردن و ترویج نظام استاد شاگردی است که مبنای این نظام محبت و عشق و معرفت استاد و شاگرد نسبت به یکدیگر است.

 سروری مجد همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در طول یک سال اخیر توسط مدیریت و اعضای این مدارس گفت : اساسنامه‌ای تدوین شده است که در آن تمامی شیوه نامه‌های مالی آموزشی و غیر مطرح شده است که به زودی به تمامی مدارس علوم و معارف اسلامی ابلاغ خواهد شد و اجرای آن در مدارس الزامی است.

گفتگوی صمیمی و پرسش و پاسخ با مدیران و معاونان مدارس علوم و معارف اسلامی سعادت با سروری مجد از دیگر برنامه روز دوم این گردهمایی بود.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1193039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =