کنگره ملی دیابت آغاز شد

کنگره ملی دیابت با محوریت پیشگیری و درمان، با حضور اساتید کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شروع به کار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مراسم افتتاحیه کنگره ملی دیابت که با همکاری این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و انجمنهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار می گردد گفت: در دنیای امروز تکنولوژی اطلاعات حرف اول را می‌زند و دنیای مجازی در همین راستا به کمک مردم آمده است و معتقدم از این ظرفیت می‌توان در موضوع دیابت نیز استفاده کرد.

سلیمی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد در هر خانواده ای حتما یک دیابتی هست گفت: گستردگی دیابت زیاد است و چه بسا بسیاری از افراد از ابتلای خود به بیماری دیابت بی اطلاع هستند به خاطر همین گستردگی این مسئله باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خاطرنشان کرد: امیدوارم مقالات ارائه شده و کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده که با هدف پیشگیری درمان و کنترل دیابت برگزار خواهد شد برای مخاطبین مفید واقع شود.

رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این مراسم گفت: برخی بیماری‌ها محصول سبک زندگی هستند و متاسفانه سهم بسیار زیادی از کل بیماری‌ها را شامل می‌شوند. لذا سبک زندگی جامعه باید به گونه‌ای باشد که کمتر به سمت چنین بیماری‌هایی سوق پیدا کنیم.

قاسمیان افزود: عوامل متعددی مثل طرز فکر، رفتار، تغذیه و ... سبک زندگی ما را مشخص می‌کند. متاسفانه اصلاح سبک زندگی به سادگی امکان‌پذیر نیست و باید برای آن برنامه‌ریزی بلند مدت برای سطوح مختلف صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: معتقدم پیشگیری و درمان دیابت نیز با همین تغییر سبک زندگی امکان‌پذیر است و استانداری اردبیل از هر طرح، پژوهش و برنامه‌ای که باعث بهبود شاخص دیابت در استان شود حمایت می‌کند.

معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه آزاداسلامی اردبیل و دبیر کل کنگره ملی دیابت نیز در حاشیه این کنگره گفت: کنگره ملی دیابت برای دومین بار است که در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار می شود و طی دو روز 18 و 19 مرداد 1402 در خدمت علاقمندان خواهیم بود.

ضعیفی زاده ادامه داد: در این کنگره 14 مقاله ارائه و 4 کارگاه آموزشی با هدف پیشگیری و درمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1193234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =